Specielle (natur)navne!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.616 visninger
13 svar
2 synes godt om
5. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg ved godt at der er lavet mange af de her tråde om navneforslag allerede, men jeg synes endnu ikke jeg har fundet så mange navne jeg synes om. Jeg søger inspiration og forslag til både drenge- og pigenavne, gerne nogle navne som har noget med naturen at gøre, men det er slet ikke noget krav.

Som det ser ud lige nu tænker jeg på Kenai (jep, ligesom i Bjørne Brødre - én af mine yndlingstegnefilm) til en dreng og Bindi til en pige. Så vidt jeg ved er der kun én i DK som hedder Kenai og ingen med navnet Bindi, hvilket jeg ikke anede da jeg skrev dem på min liste. Det undrer mig, for jeg synes begge navne er rigtig flotte! Hvad synes I om dem? 

Jeg er ikke så meget til pigenavne som starter med A eller alt for lange navne, men ellers fyr løs!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2016

Aristocats

Jeg har en Lotus

Anmeld Citér

5. september 2016

Aristocats

Dog bryder jeg mig ikke om Bindi, da det (måske ikke så mærkeligt) har sydøstasiatiske-associationer for mig og hvis barnet er dansk, ville jeg faktisk finde navnet en lille smule malplaceret. Synes selve idéen og navnet egentligt er sødt nok, men ikke til et hvidt menneske. 

Anmeld Citér

5. september 2016

Monski

Anonym skriver:

Jeg ved godt at der er lavet mange af de her tråde om navneforslag allerede, men jeg synes endnu ikke jeg har fundet så mange navne jeg synes om. Jeg søger inspiration og forslag til både drenge- og pigenavne, gerne nogle navne som har noget med naturen at gøre, men det er slet ikke noget krav.

Som det ser ud lige nu tænker jeg på Kenai (jep, ligesom i Bjørne Brødre - én af mine yndlingstegnefilm) til en dreng og Bindi til en pige. Så vidt jeg ved er der kun én i DK som hedder Kenai og ingen med navnet Bindi, hvilket jeg ikke anede da jeg skrev dem på min liste. Det undrer mig, for jeg synes begge navne er rigtig flotte! Hvad synes I om dem? 

Jeg er ikke så meget til pigenavne som starter med A eller alt for lange navne, men ellers fyr løs!!

Storm

Birk

Sommer

Mynte

Kastanje 

Flora

Jasmin 

Anmeld Citér

5. september 2016

Ciss

Fine navn.

Andre forslag:

Heather, Flora, Ivy, Fleur

Beo, Ivo, Ulf

Anmeld Citér

5. september 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Dog bryder jeg mig ikke om Bindi, da det (måske ikke så mærkeligt) har sydøstasiatiske-associationer for mig og hvis barnet er dansk, ville jeg faktisk finde navnet en lille smule malplaceret. Synes selve idéen og navnet egentligt er sødt nok, men ikke til et hvidt menneske. 

Jeg kan sagtens se hvad du mener, har også godt selv overvejet det. Men mit barn bliver kvadron, altså 1/4 afrikansk - ikke at det har noget med Sydøstasien at gøre, men synes alligevel det betyder noget. Jeg ville heller ikke navngive min datter Bindi hvis hun var 100% dansk. Men jeg har også læst mig frem til, at navnet, udover at være en udsmykning, har flere forskellige betydninger på forskellige sprog, bl.a. betyder det både "lille pige" og "sommerfugl" 

Anmeld Citér

6. september 2016

AnoMom

Synes ikke om nogen af navnene til et lyst barn. Plus for mig lyder bindi som et hundenavn. 

Anmeld Citér

6. september 2016

Babs12

Sten, Bjørn, liv, chili, Cirkeline, Ravn, pil, lyng, terne, Lærke....

Anmeld Citér

6. september 2016

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Bindi minder mig om ham der krodillemandens datter. Bindi Irwin. 

Anmeld Citér

6. september 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79
Lucinde skriver:

Bindi minder mig om ham der krodillemandens datter. Bindi Irwin. 

Det var også lige præcis hende jeg tænkte på!

Til ts, tænker at når jeres barn ik bliver 100 procent hvid, så er det et rigtig fint navn. Ved ik lige hvorfor, men jeg sad og så en lille lækker karamel farvet pige for mig, da jeg læste navet.

Og ellers ka jeg kun lige komme på pige navet Asta, nu du ik ku komme på nogen med A.

Ellers er der. 

Gry.

Mynte.

Sten.

Storm.

Viola.

Lau.

Dawn.

Pil.

Men tænker at de navne måske er blevet ret almenlige? Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.