Føde midt i semesteret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2016

Anonym trådstarter

Julemusen skriver:

Du har ret til barselsdagpenge ved siden af din su hvis du arbejder over 120 timer de sidste 13 uger op til termin. Men udbetalingen kommer an på hvor mange timer du arbejder. Mener at det ved 10 timer ugentligt hedder 2000 kr i måneden. Barselsdagpenge satsen for nyuddannede ligger på 14600 kr før skat. 

Tusind tak igen!

Jeg mener at have læst, at barselsdagpengene bliver regnet ud efter hvor meget man normalt tjener? Og det er en del mere end 2000 kr. nemlig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2016

Julemusen

Anonym skriver:

Tusind tak igen!

Jeg mener at have læst, at barselsdagpengene bliver regnet ud efter hvor meget man normalt tjener? Og det er en del mere end 2000 kr. nemlig. 

Du skal se på timetal. Fx er ugentlige dagpenge sats på fuldtid 3500 kr. Hvis du kun arbejder 8 timer så er det ugentlige beløb kun 1/4: ca 725 kr. Og så er der lige skatten. 

Anmeld Citér

5. september 2016

Anonym trådstarter

Julemusen skriver:

Du skal se på timetal. Fx er ugentlige dagpenge sats på fuldtid 3500 kr. Hvis du kun arbejder 8 timer så er det ugentlige beløb kun 1/4: ca 725 kr. Og så er der lige skatten. 

Nå for søren! Ja så er timesatsen jo ca. 90 kr. Ikke meget ifht min normale løn.

Anmeld Citér

7. september 2016

CC79

Jeg fødte 4 mdr før min uddannelse var færdigjort og udsatte derfor barslen de 4 mdr. Jeg tog mine sidste eksamner og baby var med til at skrive bachelorprojekt.

Da jeg så gik på barsel valgte jeg at forlænge den 5 mdr. via tilskudsordningen man kan få gennem nogen kommuner, hvor man kan modtage et beløb for at passe sit barn hjemme, sådan så jeg ikke følte jeg snød ham.

Sådan gjorde jeg det men det kræver selvfølgelig man har den mulighed og ved ikke hvordan det er på forskellige studier med at gøre det færdigt efter fødsel. Jeg fik bare af vide af mine lærere at flere færdigjorde deres studier efter en fødsel, så jeg vidste at det var en mulighed hvis jeg gerne ville afslutte uddannelsen sammen med min studiegruppe.

Det er jeg super glad for jeg gjorde da jeg syns det ville ha været svært at genoptage den sidste del af studiet efter en barsel og manglede trods alt også kun 3 eksamner da der ikke var mere undervisning i det sidste semester.

Anmeld Citér

9. september 2016

Februar2015

Jeg læser på AU, har termin midt i april og har netop fået ad vide at jeg SKAL påbegynde mit speciale midt i januar, selvom jeg skal på barsel. Det er jeg overhovedet ikke interesseret i, når jeg skal gå fra i 12 måneder midt i projektet, men sådan er reglerne. Vi er tvangstilmeldt specialet, og min eneste udvej er en sygemelding, som skal falde mellem 1.-15. januar. Jeg er ret frustreret over den udmelding, fordi jeg troede reglerne om maksimal studietid betød, at jeg kunne påvirke det, men desværre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.