Julemusen skriver:
Jeg orkede ikke at skulle udsætte mit studie når der kun var tale om to måneder med baby og studie sammentidig. Og 5600 kr på su barsel 12 måneder tiltalte mig ikke når jeg kunne få 11000 kr i 9 måneder på barselsdagpenge
og så blev bassen alligevel 11 måneder før ham startede i dagplejen.
Tusind tak for svar. Har lige et spørgsmål mere, hvis du tilfældigvis skulle vide det.
Hvis man er studerende og har studiejob ved siden af og er medlem af en a-kasse, kan man udover SU få barselsdagpenge, der svarer til det man tjener på sit studiejob. Dvs. hvis man får ca. 5500 i SU og så kan få fx 5500 i barselsdagpenge får man udbetalt 11000 pr. måned.
Hvis man i stedet føder efter studiet får man jo ikke SU, men kun barselsdagpenge, men hvor satsen selvfølgelig er højere. Nu skriver du 11000 kr./mdr., gælder det for alle? Jeg har et studiejob der pr. automatik ophører når mit studie er slut. Så ville jeg jo få præcis det samme udbetalt uanset om jeg er studerende eller ej. Og ved at være studerende kan man holde længere barsel.
Men jeg ved ikke om det er korrekt ifht. hvad man får udbetalt ved at føde lige efter studiet er færdiggjort?
Anmeld
Citér