Det hører måske ikke rigtig til herinde, men jeg kan ikke rigtig oprette det andre steder uden at den pågældende person vil kunne læse med og jeg vil gerne have noget feedback.. Så nu prøver jeg alligevel 
For 3 år siden købte jeg et føl, som i år er fyldt 3 år. Det er en meget sød unghest, men med stor personlighed og meget selvstændig, og allerede fører i flokken.
Hun har brug for at være i (bestemte) hænder, og holdes i gang, for ikke at få unoder.
Jeg blev gravid sidste år, og sidder lige nu med mit 13 uger gamle barn i hånden, så jeg kommer naturligt nok ikke så meget i stalden lige for tiden.
Jeg søgte efter part til min hest og fandt nogle forskellige søde piger, men interessen holdt ikke ved, og de nåede ikke engang at starte op med hesten.
Vi skiftede opstaldningssted, så hun befandt sig mere centralt og min bedste veninde kom i kontakt med en pige som kunne være interesset og min veninde stod for at vise hesten frem, fordi jeg var syg.
Jeg skrev efterfølgende med pigen, og hun var frisk på "opgaven".. Skrev at jeg gerne ville høre fra hende, specielt i starten når hun har været i stalden. Men efterfølgende når jeg skrev og prøvede at få en aftale med hende, så svarede hun overhovedet ikke. (Læste beskeder)
Jeg endte med at føde før tid, og mødte først pigen efter fødslen.
Her finder jeg så ud af, at hun har været i stald flere gange og hsr nogle "opstartsproblemer" med hesten. Hun er ikke tydelig nok leder og hesten er begyndt at tro at den bestemmer.. Det kom ved udtryk ved at hesten begyndte at sparke og opføre sig åndssvagt.
Jeg fortalte hende at jeg virkelig gerne ville høre fra hende, så jeg ku ha en fornemmelse for hvor meget hun var der og hvordan det gik, og vi havde en god snak omkring hesten og hvordan den bedst bliver håndteret. Det var fint, det var hun med på.
.. Det holdt dog kun en uges tid eller to, og så hørte jeg ikke fra hende. Begyndte så at komme lidt i stalden igen selv, og tænkte at hun så ikke kom og begyndte at overveje andre muligheder. (Ny part, udlån, salg..)
men det har så vidst sig at hun bare ikke skriver, men alligevel er der.
Jeg kan tydelig mærke forskel på hesten, som er faldet meget ned på jorden, så hendes arbejde er tydeligvist godt og hun har fået en god forståelse for den..
Vi har aftalt at vi skal være sammen nogle dage, hvor hun skal forsøge at komme op på ryggen af hesten. Skrev med hende igår, om hun kom i stald i dag, hvilket der hurtigt kom svar på at hun godt kunne. Efterfølgende når jeg prøvede at aftale tid, så fik jeg intet svar, og det er sådan set standart.
Hesten har imellemtiden haft en spiserørsforstoppelse og jeg skrev til hende en dag om hun ville se hvordan den spiste grovfoder, så staldejer kunne ligge det ud på folden til dem igen.. Men igen - intet svar.
Føler mig som en kegle, når jeg skriver for at blive opdateret omkring hvad der sker - og alligevel ikke får svar.
TIlgengæld føler jeg mig også pænt dum over at skulle forklare igen igen, at det er vigtigt for mig at høre fra hende - specielt når hesten rykker sig positivt?
Det er ikke nemt at finde part på hest lige for tiden, slet ikke en ung førehoppe med en speciel personlighed.. Så hvordan håndtere jeg det bedst? Accepter situationen som den er og stol på hende, eller??
Jeg har jo også brug for hjælpen..