Hej
Jeg har af flere årsager ikke haft mulighed for at opstarte den vidregående uddannelse jeg hvade søgt ind på fra september. 
Jeg er blevet udmeldt fra studiet en lille uges tid før studiestart og har fået udbetalt den første SU, men har allerede fået en meddelse fra SU om at udbetalingerne for de kommende mdr er stoppet.
Så SU har styr på jeg er udmeldt, men har selvfølgelig ikke kunne nå at stoppe den første udbetaling da udmeldingen skete så sent inden studiestart. Så den SU skal selvfølgelig betales tilbage, men da man jo ikke som sådan kan tage telefonisk kontakt til SU-styrelsen og hører dem hvornår det tilbagebetalingskrav vil komme, så vil jeg høre om nogen herinde har prøvet noget tilsvarende?
For vil jo helst bare gemme pengene til regningen kommer og få dem betalt og ud af verden, men i princippet aner jeg jo ikke hvornår jeg får denne regning. Jeg modtager jo også boligstøtte og fripladstilskud og det bliver jo også reguleret efter denne indtægt og hvis jeg ikke får betalt pengene tilbage i den her måned vil det jo bare blive set som en ekstra indtægt jeg har haft i denne måned også selvom jeg ikke har brugt dem, fordi de bare afventer at blive tilbageført til SU.
Kan da selvfølgelig håbe på regningen kommer hurtigst muligt og jeg kan få dem tilbagebetalt i denne her måned, så jeg ikke også bliver uhensigtsmæssigt trukket i boligstøtten og fripladstilskuddet. Men det kan jo være nogen herinde ved noget når nu jeg ikke kan tage direkte kontakt til SU for at få et svar på dette. Studiestedet kan ikke være behælpelige for de ved kun det er noget der foregår mellem SU og Statens Administration.
Så hører gerne hvis nogen er klogere på det end jeg og har en ide om jeg kan regne med en regning fra SU snarest muligt eller der kan gå længere tid som i flere mdr fx.? 
Anmeld
Citér