Barnevogn, kombi eller duo? Hvad skal nu vælge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.978 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. april 2008

Christinahr

Hej med jer.

Da Aia blev født boede vi i hus på landet og derfor købte vi en stor emmaljunga barnevogn. Jeg er rigtig glad for den, men min kæreste er begyndt at hælde til at vi skal købe en klapvogn da hun ikke sover ude efter vi er flyttet til byen og det er sgu noget bøvl at slæbbe den store vogn med overalt.

Jeg synes en ordentlig klapvogn er dyr og kan slet ikke se hvad vi skal med alle de kørertøjer. Nu var vi jo så smarte at vi købte en lyserød barnevogn og er nu begyndt at snakke om at Aia skal være storesøster.

Derfor synes jeg en fin løsning kunne være at sælge barnevognen og købe en kombi eller duo vogn så hun kan bruge klapvognsdelen og lillesøster eller bror kan til den tid bruge barnevognsdelen. Så skal vi ikke ud og købe klapvogn nu og måske ny barnevogn hvis det blir en bror.

Lyder det ikke meget logisk?

I så fald, hvad er best duo eller kombi og hvilke mærker?

Det jo en hel jungle og orker ikke at skulle rundt at kigge på alt forfra så det ville jo være rart med lidt baggrundsviden :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2008

A.I.G.

Jeg ville købe en klapvogn med stort liggemål og intet andet.
Så kan de sove med sele i voksi/slee bee.

Det har fungeret fint for os, kun med klapvogn.
Jeg synes barnevogne er spild af penge, med mindre det er en billig brugt bare til at sove i.

Vi er glade for vores Brio Nova Reverse.

Anette

Anmeld

8. april 2008

Christinahr

Tak for dit svar.

Skal lige værer sikker på jeg forstår hvad du mener:D

I har kun klapvognen og så sover de der i en voksipose fra de er helt små? Vil give dig ret i at det - for os ihvertfald - mange gange har været unødvendigt med en barnevogn.

Så bliver jeg jo nysgerrig da jeg helt er i vildelse. Hvorfor købte i en klapvogn og ikke en kombivogn når den skal bruges til at sove i? (?)

Mvh Christina

Anmeld

8. april 2008

A.I.G.

pga liggemålet valgte vi kombi fra.........

Ella min datter på 4 mdr. sover i den, og sidder i den.... Det er nemt at veksle imellem det

A

Anmeld

8. april 2008

Tullebobs

Hejsa

Vi havde en (dyr) barnevogn til Simon, som vi faktisk solgte igen, da han var 1 1/2 år, fordi vi ikke brugte den, da han sov lur inde og vi ellers havde klapvognen med, når vi var på farten. Så når engang vi skal have en lille igen, vil jeg også udelukkende vælge en god stor klapvogn, og så bruge lift/voksipose deri.

Kh Trine

Anmeld

8. april 2008

Christinahr

Aha, nu er der gået et lys op for mig. Jeg kan sagtens se at det lyder smart :-)

Ja vi står nu også med en dyr barnevogn til Aia på 14 mdr og vil jo helst ikke begå samme fejl to gange.

Så det lyder meget logisk jeg skal se efter en rigtig lækker klapvogn.

Eneste ulempe er at vi er gået igang med projekt baby2 og man kan ikke have søskendesæde på en klapvogn? Vil være ked af at udskyde det pga kørertøjer:P

Hmm... Jeg tænker og tænker(?)

Anmeld

8. april 2008

Tullebobs

Nej det kan jeg da godt forstå:D

Men man kan jo få et kiddy-board (tror jeg det hedder), som skrues fast til klapvognen og som Aia så kan stå på. Ellers kan I jo købe en billig (evt brugt) søskende/tvilling paraplyklapvogn til de længere ture, hvor det ville være rart for Aia at kunne sidde ned/ligge ned.

Pøj pøj med vognparken fra Trine som i øjeblikket jagter vogn nr 4, en paraplyklapvogn;)

Anmeld

8. april 2008

A.I.G.

Christinahr skriver:

Aha, nu er der gået et lys op for mig. Jeg kan sagtens se at det lyder smart :-)

Ja vi står nu også med en dyr barnevogn til Aia på 14 mdr og vil jo helst ikke begå samme fejl to gange.

Så det lyder meget logisk jeg skal se efter en rigtig lækker klapvogn.

Eneste ulempe er at vi er gået igang med projekt baby2 og man kan ikke have søskendesæde på en klapvogn? Vil være ked af at udskyde det pga kørertøjer:P

Hmm... Jeg tænker og tænker(?)

Augusta på 2½ år står på "et skateboard" der er klikket på underdelen. Det synes hun er fedt....
Hun ville aldrig kunne det på en barnevogn, da hun ikke er høj nok og bare ville banke hovedet ind i kassen. Når Ella sidder op kigger de hinanden lige ind i ansigtet og nyder det fnisende - begge !
Dog har jeg købt en tvillingevogn ligeså, da jeg går hjemme med begge piger pt., og da Augusta stadig sover, så bruger jeg den når vi er "på tur", der går indover middagsluren.... (købt brugt)

Anette

Anmeld

9. april 2008

camillawp1982

Hej

Uha jeg har hørt om mange ulykker med de der "skateboard" så det ville jeg aldrig turde.

MVH Camilla

Anmeld

10. april 2008

SaNiNa

Camilla WP skriver:

Hej

Uha jeg har hørt om mange ulykker med de der "skateboard" så det ville jeg aldrig turde.

MVH Camilla

nej jeg har osse hørt en masse ulykker med den og det skulle ikke være godt for barnet (nogle stød)
der har været en hæftig debat her i odnese kommune om dagplejerne måtte bruge den og det er de så kommet frem til de ikke må...

Sanne "hvis computer er gået helt i hak så har stjålet kærestens"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.