Fiberrigt aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.347 visninger
12 svar
4 synes godt om
29. august 2016

Mo9ca

Tænker at dette sted må være det rigtige sted når man mangler inspiration til en fiberrig kost. Selvom jeg ikke behøver at tabe mig lige nu, da jeg er gravid og ikke overvægtig gravid, kunne jeg rigtig godt tænke mig at få noget inspiration til en fiberrig kost, da jeg oftest får lavet en aftensmad fuld af kulhydrater. Jeg har simpelthen ikke nok styr på, hvilke ingredienser som indeholder fiber frem for kulhydrater. Maden må selvfølgelig gerne indeholde kulhydrater, bare ikke som primær fødekilde.

Håber der er nogen som kan hjælpe

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2016

FruK

Spis masser af grove grøntsager som tilbehør i stedet for ris/pasta/kartofler. 

Anmeld Citér

29. august 2016

Mo9ca

FruK skriver:

Spis masser af grove grøntsager som tilbehør i stedet for ris/pasta/kartofler. 

Det er lige præcis det jeg oftest kommer til at bruge som nogle af hovedingredienserne, altså kartofler, ris og pasta. Tak for tippet.

Anmeld Citér

29. august 2016

FruK

Mo9ca skriver:

Det er lige præcis det jeg oftest kommer til at bruge som nogle af hovedingredienserne, altså kartofler, ris og pasta. Tak for tippet.

Det er lidt en vanesag synes jeg. 

Jeg spiser til aften kød og grønt - evt en lille smule pasta/ris/kartofler, men kan sagtens undvære det (nu). Jeg koger som regel pasta for ungernes skyld.  Er jeg/vi uden børn laber vi det ofte slet ikke.

Til morgenmad og frokost prøver jeg at gå lidt samme vej - uden at være hysterisk. 

I stedet for at spise to stykker brød til morgen, spiser jeg måske 1 stykke - og så lidt skyr og grønt (om morgenen mest agurk/gulerod/peberfrugt).

Til frokost samme mønster: mindre brød/pasta/kartofler og mere salat/grønt/kød. 

Anmeld Citér

29. august 2016

Pianisten

Min kæreste og jeg har haft kørt en måned uden stivelse - dvs aftensmad helt uden kartofler, pasta, ris osv. Det kan sagtens lade sig gøre, og hvis man føler man mangler noget "fyld", så kan man købe masser af alternativer, feks spelt, ærtepasta osv

Anmeld Citér

29. august 2016

Mo9ca

Pianisten skriver:

Min kæreste og jeg har haft kørt en måned uden stivelse - dvs aftensmad helt uden kartofler, pasta, ris osv. Det kan sagtens lade sig gøre, og hvis man føler man mangler noget "fyld", så kan man købe masser af alternativer, feks spelt, ærtepasta osv

Ærtepasta? Er det noget du laver selv, eller hvor kan man købe det?

Mvh. M

Anmeld Citér

29. august 2016

Pianisten

Ærtepasta? Er det noget du laver selv, eller hvor kan man købe det?

Mvh. M

Jeg er ret sikker på at man kan købe poserne i Føtex. Det er selvfølgelig lidt dyrere end alm ris, men det er dæleme også lækkert, synes jeg  Det er bare ærter som ligesom er sat sammen i stænger, som man så skal koge

Anmeld Citér

29. august 2016

modesty

Mo9ca skriver:

Tænker at dette sted må være det rigtige sted når man mangler inspiration til en fiberrig kost. Selvom jeg ikke behøver at tabe mig lige nu, da jeg er gravid og ikke overvægtig gravid, kunne jeg rigtig godt tænke mig at få noget inspiration til en fiberrig kost, da jeg oftest får lavet en aftensmad fuld af kulhydrater. Jeg har simpelthen ikke nok styr på, hvilke ingredienser som indeholder fiber frem for kulhydrater. Maden må selvfølgelig gerne indeholde kulhydrater, bare ikke som primær fødekilde.

Håber der er nogen som kan hjælpe

Mvh. M

Som de andre siger - ud med brød som ikke er rugbrød, ris, kartofler, pasta.

Ind med grønsager - gerne grønne grønsager. 

Jeg er personligt ret glad for sort bønnepasta - kan fås i de fleste supermarkeder.

Anmeld Citér

29. august 2016

modesty

Pianisten skriver:

Der er stort set lige så meget stivelse i spelt som i almindelig hvede - hvilket vil sige rigtig meget. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Mo9ca

Pianisten skriver:

Jeg er ret sikker på at man kan købe poserne i Føtex. Det er selvfølgelig lidt dyrere end alm ris, men det er dæleme også lækkert, synes jeg  Det er bare ærter som ligesom er sat sammen i stænger, som man så skal koge

Det lyder ligesom grønne bønner. Det må jeg lige kigge efter for at se hvad det er.

Tak for råd

Mvh. M

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.