kan man se køn ved NF?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Muhmi skriver:

Det skal de da hvis man beder dem om det... Ville da blive røvsur hvis de nægtede at fortælle mig det.. 

Det skal de da ikke. Det er ikke formålet med scanningen, og det er ikke en servicevirksomhed.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2016

tarkoflen

Min bror og svigerinde fik at vide til nf at skanningsdamen ville gætte på en dreng, men at det jo var lidt tidligt at sige endnu, hun var vist omkring 13 uger henne

Anmeld Citér

13. september 2016

Muhmi

Årgangs Mor skriver:

Det er mig bekendt en service. Det er jo ikke en kønsscanning men en scanning for at tjekke efter misdannelser. Nogle har netop været tilbageholdende fordi der har været tilfælde af bud på køn som ikke stemte overens når barnet blev født. Så nej det kan man ikke forlange. Vil man 100% vide køn kan man jo købe sig en kønsscanning  

Det kan da ikke være rigtigt at man betaler skat og så vil de ikke engang fortælle én kønnet, det synes jeg er åndsvagt.

Anmeld Citér

13. september 2016

Muhmi

EBK skriver:

Det skal de da ikke. Det er ikke formålet med scanningen, og det er ikke en servicevirksomhed.

Men vi betaler jo skat, så det synes jeg faktisk at de skal.

Anmeld Citér

13. september 2016

CBbaby

11+3 fik vi kønnet at vide til en tryghedsscanning. Men det var i det private. Det offentlige vil ikke sige noget før Misdannelses pga risiko for "fejl"

Anmeld Citér

13. september 2016

CBbaby

Muhmi skriver:

Men dem der scanner er ikke nødvendigvis uddannet i at se køn i det offentlige. Det er scanningssygeplejsker (for det meste) og de må ikke udtale sig om det. Men de ved noget om risikofaktorer... 

I øvrigt så betaler du ikke for en service med skatten. Du betaler til, at de holder øje med helbred og kan hjælpe dig med at være rask. Køn er ikke helbred, jo mindre der er noget med kønsdelene. 

Derudover er der en masse etiske overvejelser. Og det er primært derfor de ikke må sige det. For selvom du er over abortgrænsen i dk, så er du det ikke i forhold til Sverige eller England. Og nogen kan finde på at få en abort pga "forkert" køn. Og det er blandt andet derfor etisk råd fraråder det i det offentlige

Anmeld Citér

13. september 2016

Kløver

Muhmi skriver:

Det kan da ikke være rigtigt at man betaler skat og så vil de ikke engang fortælle én kønnet, det synes jeg er åndsvagt.

Det er jo ikke det scanningen er der for. Man kan jo ikke kræve ekstra og den ekstra service. Ligesom du ikke kan kræve scanning i 3D, ekstra familie medlemmer med til scanningen osv 

scanningen er en misdannelses scanning og betegnet til at undersøge barnet og ikke kigge efter køn osv. Så din skat dækker sundhedsbehov og de tilbud der er givet og ikke alt muligt ekstra fordi du synes  

du kan bla se her hvad det indebærer i Herlev 

https://www.herlevhospital.dk/afdelinger-og-klinikker/graviditet-og-foedsel/graviditet/Sider/Skanninger-i-graviditeten/misdannelsesskanning.aspx

Anmeld Citér

14. september 2016

Muhmi

Årgangs Mor skriver:

Det er jo ikke det scanningen er der for. Man kan jo ikke kræve ekstra og den ekstra service. Ligesom du ikke kan kræve scanning i 3D, ekstra familie medlemmer med til scanningen osv 

scanningen er en misdannelses scanning og betegnet til at undersøge barnet og ikke kigge efter køn osv. Så din skat dækker sundhedsbehov og de tilbud der er givet og ikke alt muligt ekstra fordi du synes  

du kan bla se her hvad det indebærer i Herlev 

https://www.herlevhospital.dk/afdelinger-og-klinikker/graviditet-og-foedsel/graviditet/Sider/Skanninger-i-graviditeten/misdannelsesskanning.aspx

Jeg bliver også nødt til at tage mine ord tilbage...
De var ikke meget for det i dag da jeg var til scanning og de ville ikke gøre noget for at få babyen til at vende sig, så de kunne se kønnet, så vi ved ingenting

Anmeld Citér

14. september 2016

ErDuHerIkkeSnart

Muhmi skriver:

Selvfølgelig "skal" de ikke det - disse scanninger er til af "alvorlige" grunde, som er sundhedsmæssigt funderet og ikke for at folk skal gå rundt og hygge sig med "ligegyldige" oplysninger, som fx at kende kønnet.

I øvrigt er det generelt således, at jo, man kan godt nogle gange se kønnet allerede til NF, men af blandt andet etiske årsager, oplyses det ikke.

Anmeld Citér

14. september 2016

Kløver

Muhmi skriver:

Jeg bliver også nødt til at tage mine ord tilbage...
De var ikke meget for det i dag da jeg var til scanning og de ville ikke gøre noget for at få babyen til at vende sig, så de kunne se kønnet, så vi ved ingenting

Vores har heller ikke samarbejdet og måtte til flere, og måtte gå ture, men det kom vi gratis da vi havde betalt for købsscanning. Men heldigvis har i jo mulighed for en kønsscanning hvis i gerne vil vide det  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.