Skal være æg donor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har det ligesom din veninde 

Det er primært fordi det lægger op til søværn kan narres og ikke vide hvor de kommer fra. der synes jeg er helt forkert.

Er også selv meget imod tanken om at proppe mig med hormoner.

Men.. du må.jo gøre det fordi du bla ønsker at hjælpe nogle barnløse. Vil du ikke nok love det ikke bliver på bekostning af. "dine" børn? Du har mulighed for at bidrage til at de ikke skal leve med en livslang smerte, som det er ikke at kende sit biologiske ophav. Børnene vil synes du er perfekt uanset hvad, du vil jo have givet dem liv, og forældrene vil altid være taknemmelige. Intet at være bange for 

Jeg syns jeg plejer at kunne regne ud hvad der menes, men her med søværn er jeg altså helt tabt 

Jeg er sådan set heller ikke vild med hormonerne, at sku sprøjte mig selv og en underlivs undersøgelse og indvendig scanninger da heller ikke sjovt (og det sku være ret stygt til selve æg udtagningen), men for pokker, én måned skal jeg døje med lidt småting, for at de får noget resten af livet  

Jeg kender mere end ét par, som burde være forældre. De ville være perfekte. Det ene par adopterede efter mange mange års forsøg, de andre har opgivet. Det er jo ikke fordi jeg kommer til at mangle de æg jeg donerer væk 

Jeg er enig... Jeg har faktisk altid været decideret imod anonym donation... Men ja, den der tvivl på mig selv meldte sig pludseligt... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2016

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Må jeg spørge dig om hvordan hele processen omkring at donere Æg foregår?  Har nemlig selv overvejet det... 

Og så vil jeg sige at hvis det var mig ville jeg vælge åben donor. .. Både af hensyn til børnene der måske gerne vil kende til deres biologiske ophav men også af hensyn til mine egne børn der jo kan stå i en situation om mange år... at date en "halv bror/søster" biologisk set og det Gør det nemmere at gennemskue om det er tilfældet med en åben donor 

Den havde jeg ikke tænkt over, at mit barn risikerer at date sin søster, eller bror 

Jamen min egen læge foreslog om jeg ikke sku være æg donor og det har jeg så tænkt længe over.. Og kontakede så en fertilitets klinik (efter at have googlet lidt) og fik en aftale. Idag var jeg så inde og snakke med en læge, om heldbred og psyke, arvelige sygdomme osv. Jeg fik en gynækologisk undersøgelse og fik klamyia, syfilis, hepatitis og hiv test. Og blev scannet indefra så han ku se æggestokke, evt cyster osv. Jeg var på min sidste mens dag idag, så når min næste mens kommer skal jeg kontakte klinikken og komme derind på dag 2 og have taget blodprøver. Og så Skal de her papirer på åben eller anonym donation underskrives. Derefter er det igang med stimulation og så scanning igen dag 9.

Inde på de fleste fertilitets klinikkers sider kan du også læse meget mere 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

22. august 2016

ErDuHerIkkeSnart

Du gør noget, som er så smukt og vigtigt - jeg bliver helt rørt! Af hjertet tak - bare flere vidste, hvor stor en gave det er at give! Jeg overvejer selv at donere engang, hvis mine æg kan bruges. Efter tre år som barnløs, kan jeg ikke forestille mig noget mere meningsfyldt. Jeg vil være åben doner - og du er så ganske afgjort god nok som du er. Faktisk har du flere "nosser" end de fleste

Anmeld Citér

23. august 2016

TLO

Bliver bare så glad og ydmyg, når jeg læser et indlæg som dit. Tak for det du gør for, at andre kan opleve lykken ved at blive forældre ��

Anmeld Citér

23. august 2016

Kay

Anonym skriver:

Den havde jeg ikke tænkt over, at mit barn risikerer at date sin søster, eller bror 

Jamen min egen læge foreslog om jeg ikke sku være æg donor og det har jeg så tænkt længe over.. Og kontakede så en fertilitets klinik (efter at have googlet lidt) og fik en aftale. Idag var jeg så inde og snakke med en læge, om heldbred og psyke, arvelige sygdomme osv. Jeg fik en gynækologisk undersøgelse og fik klamyia, syfilis, hepatitis og hiv test. Og blev scannet indefra så han ku se æggestokke, evt cyster osv. Jeg var på min sidste mens dag idag, så når min næste mens kommer skal jeg kontakte klinikken og komme derind på dag 2 og have taget blodprøver. Og så Skal de her papirer på åben eller anonym donation underskrives. Derefter er det igang med stimulation og så scanning igen dag 9.

Inde på de fleste fertilitets klinikkers sider kan du også læse meget mere 

Tak... det der afholder mig er at jeg er så bange for nåle at jeg ikke tror jeg ville kunne stikke mig selv

Anmeld Citér

23. august 2016

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Tak... det der afholder mig er at jeg er så bange for nåle at jeg ikke tror jeg ville kunne stikke mig selv

Jeg har tænkt det samme og det afholdte mig tidligere fra at melde mig  og det blir meget grænseoverskridende! Men! Jeg har en sød genbo der er sygeplejerske, på barsel, og jeg er sikker på hun vil hjælpe mig hvis det går helt i hårdknude med at stikke mig selv  

Anmeld Citér

23. august 2016

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres søde beskeder, alle sammen 

Efter mange år on/off i dette forum har jeg jo også kunnet læse mig til mange triste historier og tænk lige hvis mine æg (som jeg jo ikke skal bruge) kunne give en af de historier en lykkelig slutning  Det ér da fantastisk  

Anmeld Citér

23. august 2016

Mille:)

Jeg er en af dem der har modtaget donoræg

efter 4 års kamp er det det vildeste jeg har gjort, at modtage en så stor gave fra en kvinde, jeg ikke kender og er i dag gravid og i 10. Uge

ved os er det åben donation. Dvs at donoren kan kontaktes hvis barnet har behov når det fylder 18. For os betød det meget, at det ikke var os, der havde taget en beslutning på barnets vegne.

du giver den største gave i verden til nogen du ikke kender... Du vil altid have en stor plads i deres hjerter for altid

lidt praktisk info:

donor er genetisk mor, da hun leverer genetikken.

modtageren bliver biologisk mor da hun bærer og føder barnet

Anmeld Citér

23. august 2016

Anonym trådstarter

Mille:) skriver:

Jeg er en af dem der har modtaget donoræg

efter 4 års kamp er det det vildeste jeg har gjort, at modtage en så stor gave fra en kvinde, jeg ikke kender og er i dag gravid og i 10. Uge

ved os er det åben donation. Dvs at donoren kan kontaktes hvis barnet har behov når det fylder 18. For os betød det meget, at det ikke var os, der havde taget en beslutning på barnets vegne.

du giver den største gave i verden til nogen du ikke kender... Du vil altid have en stor plads i deres hjerter for altid

lidt praktisk info:

donor er genetisk mor, da hun leverer genetikken.

modtageren bliver biologisk mor da hun bærer og føder barnet

Det var en dejlig besked, tak 

Jeg er os fast bestemt, igen, på at det skal være åben donor. Jeg syns simpelthen ikke andet er fair overfor barnet. 

Jeg fik snakket med begge mine gode veninder idag, selv hende der syns jeg er helt gak havde nok fået lidt forståelse for hvorfor jeg gør som jeg gør. 

Tak for infoen, det er en god og forståelig ( og korrekt selvfølgelig) måde at stille det op. 

Må jeg spørge om du blev gravid ved første insemination med donoræg? 

Anmeld Citér

23. august 2016

esioul

Anonym skriver:

Jeg syns jeg plejer at kunne regne ud hvad der menes, men her med søværn er jeg altså helt tabt 

Jeg er sådan set heller ikke vild med hormonerne, at sku sprøjte mig selv og en underlivs undersøgelse og indvendig scanninger da heller ikke sjovt (og det sku være ret stygt til selve æg udtagningen), men for pokker, én måned skal jeg døje med lidt småting, for at de får noget resten af livet  

Jeg kender mere end ét par, som burde være forældre. De ville være perfekte. Det ene par adopterede efter mange mange års forsøg, de andre har opgivet. Det er jo ikke fordi jeg kommer til at mangle de æg jeg donerer væk 

Jeg er enig... Jeg har faktisk altid været decideret imod anonym donation... Men ja, den der tvivl på mig selv meldte sig pludseligt... 

Ægudtagning var ikke så slemt for mig..  

Havde lidt ondt i underlivet 1-2 dage efter, men det var ikke sådan jeg ikke kunne noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.