Skal være æg donor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.719 visninger
21 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg har meldt mig som æg donor, og har idag været inde og blive scannet, tjekket indvendigt og testet og podet. Næste skridt er at jeg underskriver donations papirerne, om det skal være åben eller anonym donation, og så skal jeg have taget blodprøver i min næste mens, nr 2 dag. 

Jeg syns jeg hele tiden har været afklaret med at ville være åben donor, børn har krav på at vide hvor de kommer fra.

Men nu bliver jeg i tvivl. Sådan lidt, er-jeg-god-nok tvivl. Jeg har gode sunde og raske gener, men har ikke selv skabt mig en stor karriere, jeg går mere op i kreativitet og at have det godt. 

Er det fjollet?? 

Min bedste veninde syns jeg er helt skør at melde mig som æg donor. Tanken om at der er flere af en selv derude, tror jeg det er, der tricker hende. 

Jeg ser det mere sådan at jeg skal ikke bruge æggene, men for en anden vil det betyde alverden. Ja, det er mine gener, men det er jo ikke mig eller mit barn. Det barn jeg har født og opvokset er mit barn, og minder om mig fordi jeg har levet med og opdraget ham. 

Jeg har lyst til at snakke med mine nærmeste venner om det, men efter min venindes reaktion holder jeg det bare for mig selv... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2016

anjo01

Anonym skriver:

Jeg har meldt mig som æg donor, og har idag været inde og blive scannet, tjekket indvendigt og testet og podet. Næste skridt er at jeg underskriver donations papirerne, om det skal være åben eller anonym donation, og så skal jeg have taget blodprøver i min næste mens, nr 2 dag. 

Jeg syns jeg hele tiden har været afklaret med at ville være åben donor, børn har krav på at vide hvor de kommer fra.

Men nu bliver jeg i tvivl. Sådan lidt, er-jeg-god-nok tvivl. Jeg har gode sunde og raske gener, men har ikke selv skabt mig en stor karriere, jeg går mere op i kreativitet og at have det godt. 

Er det fjollet?? 

Min bedste veninde syns jeg er helt skør at melde mig som æg donor. Tanken om at der er flere af en selv derude, tror jeg det er, der tricker hende. 

Jeg ser det mere sådan at jeg skal ikke bruge æggene, men for en anden vil det betyde alverden. Ja, det er mine gener, men det er jo ikke mig eller mit barn. Det barn jeg har født og opvokset er mit barn, og minder om mig fordi jeg har levet med og opdraget ham. 

Jeg har lyst til at snakke med mine nærmeste venner om det, men efter min venindes reaktion holder jeg det bare for mig selv... 

Hej.

hvorver det flot af dig at have taget den beslutning! Det er sådan en generøs og uselvisk handling, som jeg kun kan bifalde! Når jeg er færdig med at få børn, har jeg planer om at gøre det samme. Sybes åben donation er et fint valg, så vedkommende har mulighed for at finde frem til sit biologiske ophav, fx ved sygdom eller lignende. Åg så skal du snakke med dine veninder om det. Du har nok brug for nogen til at være med sig når SU skal have taget æg ud. - derudover er det også ret vigtigt, at de ved hvorfor du muligvis er overfølsom og overreagerer i visse situationer, når du får alle de ekstra hormoner i kroppen! 

Anmeld Citér

22. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Er det fjollet?? 

Vi skal igang med donoræg næste sommer. Det varmer mit hjerte at du er en af dem der gør det muligt for andre <3

Anmeld Citér

22. august 2016

FrkC

Hvor er det en vildt flot beslutning !!! Du er guld værd for nogen hvor lige netop den mulighed er sidste udvej  Hvor er du sej !! 

Anmeld Citér

22. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Er det fjollet?? 

Har det ligesom din veninde 

Det er primært fordi det lægger op til søværn kan narres og ikke vide hvor de kommer fra. der synes jeg er helt forkert.

Er også selv meget imod tanken om at proppe mig med hormoner.

Men.. du må.jo gøre det fordi du bla ønsker at hjælpe nogle barnløse. Vil du ikke nok love det ikke bliver på bekostning af. "dine" børn? Du har mulighed for at bidrage til at de ikke skal leve med en livslang smerte, som det er ikke at kende sit biologiske ophav. Børnene vil synes du er perfekt uanset hvad, du vil jo have givet dem liv, og forældrene vil altid være taknemmelige. Intet at være bange for 

Anmeld Citér

22. august 2016

Kay

Må jeg spørge dig om hvordan hele processen omkring at donere Æg foregår?  Har nemlig selv overvejet det... 

Og så vil jeg sige at hvis det var mig ville jeg vælge åben donor. .. Både af hensyn til børnene der måske gerne vil kende til deres biologiske ophav men også af hensyn til mine egne børn der jo kan stå i en situation om mange år... at date en "halv bror/søster" biologisk set og det Gør det nemmere at gennemskue om det er tilfældet med en åben donor 

Anmeld Citér

22. august 2016

Anonym trådstarter

anjo01 skriver:

Hej.

hvorver det flot af dig at have taget den beslutning! Det er sådan en generøs og uselvisk handling, som jeg kun kan bifalde! Når jeg er færdig med at få børn, har jeg planer om at gøre det samme. Sybes åben donation er et fint valg, så vedkommende har mulighed for at finde frem til sit biologiske ophav, fx ved sygdom eller lignende. Åg så skal du snakke med dine veninder om det. Du har nok brug for nogen til at være med sig når SU skal have taget æg ud. - derudover er det også ret vigtigt, at de ved hvorfor du muligvis er overfølsom og overreagerer i visse situationer, når du får alle de ekstra hormoner i kroppen! 

Efter din besked kontakede jeg en anden veninde - der tog det helt anderledes. Hun kunne ikke selv gøre det, men er stolt af mig og vil støtte mig 

Tak for 'sparket' 

Anmeld Citér

22. august 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi skal igang med donoræg næste sommer. Det varmer mit hjerte at du er en af dem der gør det muligt for andre <3

Håber det lykkes for jer 

Anmeld Citér

22. august 2016

Anonym trådstarter

FrkC skriver:

Hvor er det en vildt flot beslutning !!! Du er guld værd for nogen hvor lige netop den mulighed er sidste udvej  Hvor er du sej !! 

Tak  Jeg kan også godt mærke det faktisk betyder noget for mig og at jeg inderligt håber der kommer en baby ud af mine æg. Tænk at kunne hjælpe andre til at få det, der i mit liv er vigtigst, et barn, det ér stort. 

Anmeld Citér

22. august 2016

MorTil3+

Jeg har også tænkt meget på at donere æg, men da jeg snakkede med min mand om det var han desværre meget imod det. Han bryder sig ikke om at "mine børn" skal være hos andre. Øv øv. Men ville selv ha valgt åben donor hvis det var mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.