Hjælp til gode frikadeller.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.424 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. april 2008

st

Jeg mangler en opskrift på frikadeller som vor mor lavede dem. Jeg kan simpelthen ikke få mine til at smage af noget som helst.

Til 500 gr kalv og flæsk bruger jeg:

1 stort løg
1 æg
Mel, salt og peber
Lidt mælk

Hvad mangler jeg? eller er det forkert dosering?

st.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2008

Pia.

Jeg bruger purløg i mine frikadeller, det smager fantastisk...

Jeg laver altid et kilo af gangen... - tænker lidt hvor meget salt og peber bruger du - jeg bruger ca. 2 tsk. fulde af hver til et kilo.... så bruger jeg to løg og to æg (purløg er hvor meget jeg lige syntes)
Jeg bruger meget lidt mel, da jeg syntes de bliver meget tøre at melen og så bruger jeg lidt mælk...

Jeg blender løgne helt til "smat" det giver en god smag og så er der meget saft i løg som gør dem lækre....

Ellers lyder din opskrift jo meget tæt på min... jeg får altid ros for mine dunser, så de må jo smage godt... :)....

Knus Pia.

Anmeld

15. april 2008

Nadi

I en NETTO reklame med den skallede kok kommer han med et tip om at komme havregryn i frikadellerne. Det tror jeg smager godt, jeg skal ihvertfald prøve det engang.

Men jeg kan ikke rigtig hjælpe dig med dit egentlige spørgsmål, så håber du kan bruge tippetog få dem til at smage som dine egne ;)

-Nadia

Anmeld

15. april 2008

Pia.

Nadi skriver:

I en NETTO reklame med den skallede kok kommer han med et tip om at komme havregryn i frikadellerne. Det tror jeg smager godt, jeg skal ihvertfald prøve det engang.

Men jeg kan ikke rigtig hjælpe dig med dit egentlige spørgsmål, så håber du kan bruge tippetog få dem til at smage som dine egne ;)

-Nadia

Det smager rigtig godt med havregryn, det har jeg ind imellem brugt... og så bliver der flere af dem, så det er økonomisk også et godt tips - hvis man skal bruge til madpakker m.m...

Anmeld

15. april 2008

SaNiNa

jeg kommer alle mulig krydderier i alt efter hvad jeg lige har lyst til ellers er opskriften i god mad let at lave rigtig god en helt almindelig fars med løg rigtig god i sær bagt i ovnen

Anmeld

15. april 2008

Tullebobs

Hejsa Mit 'trick' er at lade farsen hvile i køleskabet en halv-hel time inden jeg steger dem på panden eller i ovnen. Og så ellers, som andre osse foreslår,krydder endelig med det som I nu kan lide persille, hvidløg, paprika eller??? Kh st

Anmeld

15. april 2008

Jan9e D

Hej st

Jeg bruger 1½ løg (meget fint hakket) til 500g kalv og flæsk og 2 æg. Og så bruger jeg en del mere mel en andre gør (prøv evt at tilsætte 1-2 spsk mere end du plejer). Og husk at der skal godt med både salt og pepper i. Hvis du sætter farsen til at hvile, skal det dog være uden løg, har fået en specifik korklaring på hvorfor man ikke må, men kan ikke huske hvorfor man ikke må det. Men det er noget med at farsen bliver dårlig eller lig.

Kh Jannie

Anmeld

15. april 2008

Tullebobs

Jeg putter altid det hele i inden farsen sættes til at hvile, og her er ingen blevet dårlige - hverken frikadellerne eller os:D

Jeg har lige slået opskriften, som jeg bruger op - fra "Mad til småbørn" fra Sundhedsstyrelsen, og deri sættes det hele inkl. løg til at hvile... Så det tror jeg altså ikke at der sker noget ved:)

Kh st

Anmeld

15. april 2008

Pia.

Mit fars hviler også en halv time inden det laves til frikadeller og jeg putter også løg i inden... Jannie, kan du ikke undersøge hvad det er ???

Knus Pia.

Anmeld

15. april 2008

Jan9e D

Jo prøver lige at få fat i dem, men det er min ex-mands bror. i Norge. Men skal nok lige høre ham ad.

Kh Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.