Optagelse af fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.061 visninger
21 svar
0 synes godt om
30. september 2009

Berg

Sad og læste i en anden tråd om en der har optaget sin fødsel på video.
Hvor modigt og helt igennem fantastisk.
Tror bestemt jeg vil gøre det hvis jeg skal have flere børn.

Ved min første fødsel forbød jeg min mand at tage billeder af mig mens jeg stadig lå på fødegangen. Jeg sagde nej til jordemoderen da hun spurgte om jeg ville kigge med i et spejl.
Anden gang havde jeg besluttet at vi skulle have en masse billeder (efter fødslen) og at jeg gerne ville kigge med i spejlet, men desværre gik det så stærkt at vi ikke nåede at komme på sygehuset.
Føler jeg er gået glip af noget stort!

Man glemmer det jo bare enormt hurtigt, så jeg tror at hvis der kommer flere børn/fødsler, bliver det en planlagt hjemmefødsel, hvor videokameraet kan stå klart i tilfælde at endnu en lynfødsel. Jeg vil have det hele med.

Hvad mener I?  Er det for meget eller er det fedt at have sin fødsel på video og hvem må efterfølgende se den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Altså vi har jo optaget Iduns fødsel fra 2 vinkler faktisk

VI har selv set den. Idun har set den og min veninde Trissemusen har set den, fordi hun også snart skal føde hjemme.

Jeg har ikke sådan nogen begrænsninger i, hvem der må se den, jeg er ikke filmet mellem benene eller noget. Dem der spørger må gerne

Jeg MÅ snart have min far til at redigere den

Anmeld

30. september 2009

Berg

Zafir skriver:

VI har selv set den. Idun har set den og min veninde Trissemusen har set den, fordi hun også snart skal føde hjemme.

Jeg har ikke sådan nogen begrænsninger i, hvem der må se den, jeg er ikke filmet mellem benene eller noget. Dem der spørger må gerne

He he, det var faktisk dig jeg hentydede til.
Stor respekt herfra. Vil enormt gerne se med.

Anmeld

30. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Jeg har set den hehe..... ganske fin film....

Anmeld

30. september 2009

Moderator

Berg skriver:

He he, det var faktisk dig jeg hentydede til.
Stor respekt herfra. Vil enormt gerne se med.

Min idé med at transmittere min næste fødsel realtime på nettet, var for at skabe positiv opmærksom omkring hjemmefødsler.
For mig, gør det jo ikke noget om der er 1 kamera ekstra Hvis det kan skabe noget positiv opmærksomhed.

Anmeld

30. september 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

Jeg har set den hehe..... ganske fin film....

Har jeg fået vist dig den? 

Anmeld

30. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Har jeg fået vist dig den? 

Jeps, da vi var der med bastian da han var  helt ny, eller jeg tror det var der... men jeg har i hvert fald set den....

Anmeld

30. september 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

Jeps, da vi var der med bastian da han var  helt ny, eller jeg tror det var der... men jeg har i hvert fald set den....

Det må have været den i sort/hvid, fra overvågningscam'et???  For vi har først lige fundet den fra digivideocam'et
Kan det passe??

Anmeld

30. september 2009

mariamiss6

Jeg ville i øvrigt ønske at jeg havde film fra mine egne 2 fødsler.

Desværre kendte vi bare ikke nogen der havde et videokamera den gang, og almindelige billeder har vi heller ikke. Først fra barnet er kommet ud.

1. gang havde jeg ellers planlagt at jeg skulle have min moster med, til at tage billeder, så kenneth ikke skulle gøre både det, og hjælpe mig samtidig...
Det ville kenneth dog desværre ikke finde sig i, og jeg fik besked på at vælge hans eller fotografens deltagelse.... Så jeg valgte jo selvfølgelig Kenneth, og det var så eningen han selv skulle tage billederne. Hvilket han da også havde rigtig god tid til, men han gjorde det bare ikke... Han vidste jo  nok ikke hvor lidt eller hvor meget tid han havde til det, og var sikkert vildt optaget af at følge med i fødslen....

2. gang der var det vidst Kenneths helt klare mening at få taget de billeder, fordi han vidste hvor meget det ville betyde for mig. Desværre var der bare slet ikke tid til det. Og da jeg havde født og der blev lidt ro på situationen, undskyldte han ogå mange gange, men han mente altså ikke liiiige han kunne nå det hehe...

Anmeld

30. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Det må have været den i sort/hvid, fra overvågningscam'et???  For vi har først lige fundet den fra digivideocam'et
Kan det passe??

nej det mener jeg ikke... jeg er ret sikker på det var med farver.... den lå vidst på din puter....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.