Væk med bleen - hvad gjorde I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. august 2016

lau85

Jeg har en datter, som bliver 3 år til november, og vi ønsker, at hun kan komme af med bleen inden børnehave start.

hun er meget bevidst om, når hun har tisset og lavet i bleen, da hun næsten altid fortæller os det. Jeg spørg hende også ofte, når vi er kommet hjem fra dagpleje om hun vil af med bleen og have underbukser på. Det vil hun for.

hun vil dog ikke ud på toilettet, når jeg spørg hende. 

Hvprdan kom jeres børn af med bleen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2016

B&J

Lader dem vente til de er klar til at smide bleen 

Anmeld Citér

13. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
lau85 skriver:

Jeg har en datter, som bliver 3 år til november, og vi ønsker, at hun kan komme af med bleen inden børnehave start.

hun er meget bevidst om, når hun har tisset og lavet i bleen, da hun næsten altid fortæller os det. Jeg spørg hende også ofte, når vi er kommet hjem fra dagpleje om hun vil af med bleen og have underbukser på. Det vil hun for.

hun vil dog ikke ud på toilettet, når jeg spørg hende. 

Hvprdan kom jeres børn af med bleen? 

Da først min datter havde tisset på potten blev hun mega tændt på at dét skulle hun! 
For at starte på projektet tog vi en forlænget weekend hvor hun rendte rundt kun med underbukser på. - Og havde rigtig rigtig mange uheld. Men hun blev bedre til at mærke efter og sige til, og fik både lavet stort og småt på potten, og foretrak faktisk at lave pølser på potten/wc derefter. 

Derfra blev hun tilbudt toiletbesøg sammen med de store børn i vuggestuen men havde ble på alligevel. Nogle gange ville hun gerne på toilettet og andre gange ikke. Når hun kom hjem fik hun bleen af og underbukser på og havde hun sjældent uheld. Efter ca en måned fra første tissetår på potten var hendes ble tør hele dagen og vuggestuen bad om at få underbukser med til hende

Det var i starten af maj, og siden har hun kun haft enkelte uheld (pånær en periode hvor hun havde svamp og det derfor gjorde ondt at gå på toilettet), hun blev 2 år i juli

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.