Jeg er skrækslagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.530 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. august 2016

Anonym trådstarter

Åh jeg har brug for lidt luft. Sagen er den, at min datter på 18 måneder sidste lørdag fik sin albue revet af led da min mand ville svinge hende over dørtrinnet (i leg, naturligvis). Han sagde "Wee!" og hun blev helt stille og begyndte at græde. Hendes arm hang slapt ned af siden og hun skreg når man rørte den. Vi gik totalt i panik, ingen af vores børn har været kommet til skade før. Jeg ringede til skadestuen og græd som en pisket og fik besked om at jeg ikke måtte køre selv før jeg var faldet ned. Var SÅ forskrækket, og græd under hele besøget på skadestuen. Faktisk ringede lægen til os om aftenen for at høre om jeg var ok. Lidt pinligt, men jeg fik virkelig et chok. Min modige datter tog det så pænt og lægen klikkede den på plads og så var alt ok med hende. 

I går sker det igen... I den anden arm! Hun sad i sin højstol og legede med sin bror. Vi hører hende blive irriteret og stolen rykker og hun tager sun bamse tilbage. 2 sekunder senere begynder hun at græde og armen hænger  

Afsted igen. Først egen læge, så skadestuen af 2 omgange da hun denne gang har meget mere ondt end sidst... det er simpelthen så grusomt og jeg kan ikke sige 100% sikkert hvad der er sket da jeg ikke så det... 

Det er den værste følelse nogensinde det her.... tror I vi bliver meldt til kommunen? Hvad hvis de tror det er os? Åh jeg her ikke sovet af skræk... er så bange! Er det helt irrationelt? Føler mig som en kæmpe idiot. Lægen sagde at hun var blevet hevet i armen. Men hvordan kan et andet barn hive så hårdt? Har I nogensinde de prøvet noget lignede?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2016

Leneur

Åh jeg har brug for lidt luft. Sagen er den, at min datter på 18 måneder sidste lørdag fik sin albue revet af led da min mand ville svinge hende over dørtrinnet (i leg, naturligvis). Han sagde "Wee!" og hun blev helt stille og begyndte at græde. Hendes arm hang slapt ned af siden og hun skreg når man rørte den. Vi gik totalt i panik, ingen af vores børn har været kommet til skade før. Jeg ringede til skadestuen og græd som en pisket og fik besked om at jeg ikke måtte køre selv før jeg var faldet ned. Var SÅ forskrækket, og græd under hele besøget på skadestuen. Faktisk ringede lægen til os om aftenen for at høre om jeg var ok. Lidt pinligt, men jeg fik virkelig et chok. Min modige datter tog det så pænt og lægen klikkede den på plads og så var alt ok med hende. 

I går sker det igen... I den anden arm! Hun sad i sin højstol og legede med sin bror. Vi hører hende blive irriteret og stolen rykker og hun tager sun bamse tilbage. 2 sekunder senere begynder hun at græde og armen hænger  

Afsted igen. Først egen læge, så skadestuen af 2 omgange da hun denne gang har meget mere ondt end sidst... det er simpelthen så grusomt og jeg kan ikke sige 100% sikkert hvad der er sket da jeg ikke så det... 

Det er den værste følelse nogensinde det her.... tror I vi bliver meldt til kommunen? Hvad hvis de tror det er os? Åh jeg her ikke sovet af skræk... er så bange! Er det helt irrationelt? Føler mig som en kæmpe idiot. Lægen sagde at hun var blevet hevet i armen. Men hvordan kan et andet barn hive så hårdt? Har I nogensinde de prøvet noget lignede?  

Min venstre albue gik så ofte af led at min mor lærte af vores læge hvordan hun selv kunne sætte den på pladsog det gjorde den altså af småtterier som feks at holde i hånd på vej ned af en trappe. Jeg snubler og armen bliver trukket lidt tilbage for at jeg ikke skal falde. Så der skal ikke ret meget til

Jeg var meget hypermobil som barn, ved ikke om din datter også er men vores læge mente at det var derfor det skete så ofte og der findes mange billeder af mig med armen i slynge.

Anmeld Citér

11. august 2016

Anonym trådstarter

Jo, både min mand og jeg er hypermobile. Min mand kan springe skrigende ud af sengen om natten fordi hans nakke eller andet sætter sig og jeg har problemer med seneskedehindebetændelse mv. Det kan jo selvfølgelig være en faktor! Tusind tak  

Og stakkels dig 

Anmeld Citér

11. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Tag det helt roligt. 

Worst case kommer der en indberetning og i får en snak med kommunen (jeg tror det ikke). Men de skal nok se i er helt velfungerende. Så lukker de den. 

hvis der sker mere så vær 100 pct ærlige og se det som en positiv ting at der er kontrol i Danmark. Der er jo desværre behov for det for nogle børn  

Kæmpe trøstekrammer

Anmeld Citér

11. august 2016

Leneur

Anonym skriver:

Jo, både min mand og jeg er hypermobile. Min mand kan springe skrigende ud af sengen om natten fordi hans nakke eller andet sætter sig og jeg har problemer med seneskedehindebetændelse mv. Det kan jo selvfølgelig være en faktor! Tusind tak  

Og stakkels dig 

Jamen så synes jeg at I skal få tjekket om hun også er hypermobil men alt andet lige, så er det jo en god idé at få styrket musklerne omkring de svage led, selvom det sikkert er svært at få en 18 mdr til. 

Anmeld Citér

11. august 2016

CBbaby

Altså jeg er hybermobil. Og er gået ud af led MaNGE gange. Især i skulderen! Og især som lille! Første gang da jeg var 1-2 år  

der er aldrig kommet en indberetning! 

Jeg går også ud af led i knæene og skuldrene og i hoften. 

Tag det roligt! Ingen kommer efter jer :-) de kan godt se forskel! 

Anmeld Citér

11. august 2016

Anonym

Jeg har prøvet det samme med min datter 2 gange. Den ene gang da vi legede og den anden gang var i børnehaven. Det var frygteligt. Hun skreg og skreg da de satte den på plads og hun kunne ikke bruge armen i to dage. Lægen på skadestuen sagde den gang, at nogen børn har " svage" led. Der skal næsten ingenting til. tænkt på hvor tit voksne svinger deres børn rundt i armene, hiver dem op fra gulvet eller trækker/hiver i dem når de er ude at gå. Der sker ikke det mindste.

jeg fik skrevet på stamkortet i vuggestue og børnehave, at det var strengt forbudt at svinge hende rundt i armene mm.

hun er lige blevet 6 år og der har heldigvis ikke været noget i mange år. Jeg ved ikke om leddene bliver stærkere med alderen så de ligesom vokser fra det. For min datter kravler på alt og svinger sig ned i armene og hænger og dingler og går armgang uden problemer.

Anmeld Citér

11. august 2016

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar 

Jeg føler mig mere rolig nu, og min datter løfter armen lidt mere i dag. Det var nu heller ikke fordi de sagde noget altså, jeg var bare forskrækket og paranoid tror jeg... det gør så ondt når ens børn ikke har det godt! 

Anmeld Citér

11. august 2016

Kildebakken

Vores søns arm gik konstant afled i en periode fra han var 1 til 3 år, vi lærte på skadestuen selv at sætte den på plads. Åbenbart er der nogle børn som har tendens til det, men de vokser heldigvis fra det�� 

Anmeld Citér

11. august 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Tusind tak for jeres svar 

Jeg føler mig mere rolig nu, og min datter løfter armen lidt mere i dag. Det var nu heller ikke fordi de sagde noget altså, jeg var bare forskrækket og paranoid tror jeg... det gør så ondt når ens børn ikke har det godt! 

Det er bare ikke sjovt at se sine børn have ondt 

Min den yngste knægt begyndte pludseligt at græde utrøsteligt efter leg med storebror og det var en albue der var hoppet ud af led. Vi endte på skadestuen, men kom ret hurtigt derfra igen fordi den var poppet tilbage igen Det var muligvis da jeg tog fyren ud af bilen, men hvem ved. Jeg fik den forklaring, at små børns knogler jo naturligt er mindre en vi andres og det betyder at der er større mellemrum mellem knoglerne. Det kan betyde, at de faktisk ofte popper ud af led, så hvis man skal give svingture, så skal man holde fast i overarmene 

Rigtig god bedring med hende og du skal ikke være nervøs. Kommunen bliver næppe indblandet i sagen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.