Anonym skriver:
Jeg har idag kontaktet min sundhedsplejerske da jeg har mistænkt at jeg er ramt af hvad jeg vil kalde en mild efterfødselsreaktion - har været ramt meget af humørsvingninger, er dog blevet bedre, har haft svært ved at rumme når den lille har været utrøstelig, har indrømmet overfor sundhedsplejersken at jeg var kommet til et punkt hvor jeg har råbt af ham for at få ham til at tie stille (gør det ikke mere overhovedet) og har været stresset efter flere indlæggelser med ham de sidste 3 måneder. Samtidig har jeg en kæreste der har efterspurgt mere tid til at slappe af efter arbejde, trods vi har ham og jeg gerne vil slippe lidt for at skulle gøre alt der har med baby at gøre når faderen endelig er kommet hjem - har prøvet at indfri hans ønske, men det dræner mig for energi hvis jeg ikke får 1 times tid uden baby på armen om aftenen så det går ikke særlig godt.
Sundhedsplejersken sagde at hun gerne vil have en socialrådgiver ud til os og finde ud af hvordan jeg kan takle de her ting. Til start sagde jeg fint, men nu er jeg blevet meget bange for at det får store konsekvenser da jeg kun er 21 år og sundhedsplejersken ringede tilbage til mig og sagde hun var nødt til at lave en indberetning for at kunne få en socialrådgiver ind over.
Kan jeg fravælge den socialrådgiver og dermed indberetningen når jeg egentlig havde sagt god for det? Det skræmmer mig helt vildt om jeg har bragt vores lille familie i fare med risiko for at de fjerne ham og jeg er bange for jeg har åbnet en dør jeg ikke kan lukke igen ved at indrømme at jeg har råbt af min søn (jeg er frygtelig ked af jeg har gjort det og kunne ALDRIG finde på at skade ham) ... Hjælp mig.
I min termologi er du indbegrebet af en god, kærlig og ansvarsbevidst mor.
For det er hvad man er når man søger om den hjælp man har brug for i stedet for kun at tænke på dig selv i frygt for en hel masse ubehageligt skal ske i fremtiden.
Der er INGEN der kommer og tager dit lille barn fra dig, der kommer noget kompetente mennesker og støtter dig i at få den bedste start med din lille baby, så i begge to kommer på den anden side uden store ar på sjælen.
Indberetning eller ej, det er blot et ord - tro mig - deres holdning til dig er den samme som min.
Du er en ressourcestærk ung kvinde der har overskud til at bede om hjælp og den hjælp får du.
Tillykke, du er sej og har min dybeste respekt!
Pøj pøj med baby og fremtid - og op med hovedet og humøret.
Anmeld
Citér