Eksperthjælp: Jeg begærer min kæreste, men han har ikke så meget lyst til sex!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

931 visninger
0 svar
0 synes godt om
7. august 2016

Vivi Hollænder

Hej... Jeg synes ofte man hører, at det er kvinden der har mindst lyst til sex.. I mit forhold virker det omvendt. Jeg er i et fuldstændig fantastisk forhold og elsker min parter ud over alle grænser! Han fascinerer og inspirer mig - og så synes jeg vitterligt han er det mest sexede jeg har oplevet...!! Jeg er muligvis en smule afhængig af hans krop - og hans.. pik..! Men altså, han og den er også ubeskrivelig ;-D Okay, det lyder problemfrit, men mit "problem" er, at han ikke er lige så sexlysten, som jeg selv er. Jeg burde snakke med ham! Men jeg har virkelig svært ved at vide, hvordan jeg starter sådan en samtale uden at lyde bebrejdende. Jeg har fortalt ham, at jeg vitterligt har lyst til ham hele tiden - som om vi var nyforelskede.. Han griner lidt og siger noget i retningen af, at han bliver beæret over det.... Når vi når 3. dag uden sex er jeg ved at gå berserk.. Jeg bliver i dårligt humør og jeg er trist... Det er som sådan ikke fordi jeg har et behov for at blive bekræftet igennem sex. Jeg har bare et enormt behov for at være helt tæt på ham og være helt nøgen med ham.. Ofte..
Jeg ville gerne for alvor fortælle ham, at 'manglende sex' er et problem for mig - og at det er grunden til mit dårlige humør. Vi to er nemlig stort set aldrig sure på hinanden. Jeg synes vitterligt vores forhold er perfekt. Jeg har selv to rigtig skidte forhold i bagagen, som var både hårde psykisk og fysisk.. Så at være i et forhold, hvor det virkelig fungerer, betyder alt for mig. Han betyder alt for mig! Og jeg ønsker jo ikke at presse ham eller give ham følelsen af, at han er utilstrækkelig. For det er han ikke! Det er jo mig der har "et problem".

Min besked er sikkert rodet.... Mit hovede føles rodet. Jeg ville et eller andet sted ønske at kunne forstå, hvorfor han sagtens kan gå en uge uden sex - og hvorfor jeg ikke kan.. Og så ville jeg ønske, at det ikke gik mig så meget på.. Men jeg aner ikke, hvordan jeg skal gribe det hele an.... ??

- Musling

Vivis svar

Kære Musling

Først vil jeg pointere, at både lyst til sex en gang om dagen og en gang om ugen er helt normalt, så der er altså ikke noget galt med nogen af jer, selv om jeres behov er forskellige.

Det er vigtigt, at I får talt sammen, inden du begynder lade utilfredsheden komme ud som stikpiller og spydigheder. Undgå at tage problemet op i form af kritik af ham, men tag udgangspunkt i dig selv og dit savn.

I første omgang vil han måske slå problemet hen, hvis det er ømtåleligt men så må du insistere, at tale om det igen på et senere tidspunkt.

Du skal også være forberedt på, at årsagen kan ligge hos dig selv. I så fald må du være imødekommende og være indstillet på selv at skulle gøre en indsats. Det kan være vanskeligt for ham, at skulle sætte ord på sin utilfredshed af frygt for at såre dig.

Den bedste vej frem er dialog og en ordentlig kommunikation.

Du må ikke forvente, at han selv vil tage initiativ til at tage problemet op. Det er dig, der mærker savnet.

Det er derfor din opgave, at tage hul på samtalen og forklare at han bliver nødt til at samarbejde, evt. med  hjælp fra en sexolog eller parterapeut, hvis det er nødvendigt.

I længden vil du blot blive mere frustreret, hvis du lader stå til.

De bedste hilsner

Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.