Anklaget som mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
9 svar
9 synes godt om
30. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg er så ked af det

de 2 små var til eftermiddag ude at sove, og har ikke alarm på da jeg sidder i køkkenet og lytter efter dem, fra køkkenet er der åbent direkte til bryggers og garage, hvor er små står og sover. 

Det har aldrig været et problem at høre dem og pludselig ringer det på døren. Går ud og åbner og står en jeg synes at ha set men ikke kan placere. 

Det er åbenbart en nabo som mener at ha hørt mit barn skrige i over 1 time og de troede ikke der var men hjemme og at vi var kørt (vores bil holder lige uden for døren) 

Jeg bliver helt chokerer og føler mig som verdens værste mor og skynder mig ud hvor den ene af børnene stadig ligger i barnevognen. Han sidder og små brokker sig men intet der tyder på gråd eller skrål og ingen regn på han skulle ha grædt over længere tid, har løbende været ude at lytte hvor jeg intet havde hørt og tager ham med ind. 

Finder ud af denne nabo bor ca 100 meter væk så kan slet ikke forstå hvis de gennem garage, have osv har hørt min dreng og jeg ikke har og han ikke græd da jeg gik ud til ham 

føler mig anfægtet som dårlig mor og har det så skidt med det og at en nabo overhovedet kan tro vi kunne finde på det, er typen der nærmest har babyalarm med bare jeg er i haven hvis der ikke er åbne vinduer og direkte ud for hvor børnene ligger. Bevæger mig ikke langt væk då er så ked af det og at de tror så grimt om mig og jeg ikke engang har mulighed for at forsvare mig. Min første tanke var jo børnene og gik jo over alt andet. Så var først bagefter hvor han var gået, det ramte mig og jeg både blev lidt vred men især ked af det, og tænkte at hvad hvis de tror vi er så dårlige forældre at de kunne finde på at melde os, ville jeg psykisk ha meget svært ved at takle 

har ikke brug for flere løftede fingre så spring venligst over hvis du har negativt at sige. Havde bare brug for at komme ud med det da jeg er så ked af det og bare vil mine 2 små drenge det bedste og gerne vil kunne putte dem uden at frygte anklager fra naboerne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg er så ked af det

de 2 små var til eftermiddag ude at sove, og har ikke alarm på da jeg sidder i køkkenet og lytter efter dem, fra køkkenet er der åbent direkte til bryggers og garage, hvor er små står og sover. 

Det har aldrig været et problem at høre dem og pludselig ringer det på døren. Går ud og åbner og står en jeg synes at ha set men ikke kan placere. 

Det er åbenbart en nabo som mener at ha hørt mit barn skrige i over 1 time og de troede ikke der var men hjemme og at vi var kørt (vores bil holder lige uden for døren) 

Jeg bliver helt chokerer og føler mig som verdens værste mor og skynder mig ud hvor den ene af børnene stadig ligger i barnevognen. Han sidder og små brokker sig men intet der tyder på gråd eller skrål og ingen regn på han skulle ha grædt over længere tid, har løbende været ude at lytte hvor jeg intet havde hørt og tager ham med ind. 

Finder ud af denne nabo bor ca 100 meter væk så kan slet ikke forstå hvis de gennem garage, have osv har hørt min dreng og jeg ikke har og han ikke græd da jeg gik ud til ham 

føler mig anfægtet som dårlig mor og har det så skidt med det og at en nabo overhovedet kan tro vi kunne finde på det, er typen der nærmest har babyalarm med bare jeg er i haven hvis der ikke er åbne vinduer og direkte ud for hvor børnene ligger. Bevæger mig ikke langt væk då er så ked af det og at de tror så grimt om mig og jeg ikke engang har mulighed for at forsvare mig. Min første tanke var jo børnene og gik jo over alt andet. Så var først bagefter hvor han var gået, det ramte mig og jeg både blev lidt vred men især ked af det, og tænkte at hvad hvis de tror vi er så dårlige forældre at de kunne finde på at melde os, ville jeg psykisk ha meget svært ved at takle 

har ikke brug for flere løftede fingre så spring venligst over hvis du har negativt at sige. Havde bare brug for at komme ud med det da jeg er så ked af det og bare vil mine 2 små drenge det bedste og gerne vil kunne putte dem uden at frygte anklager fra naboerne 

Er der ikke andre børn på vejen? Tænker at det da må have været et andet barn han har hørt. Hvis din dreng havde skreget i over en time så ville det jo kunne ses tydeligt og dernæst hvis han virkelig havde det. Hvorfor pokker har naboen så ikke sagt noget tidligere. Kunne jo være du havde en alarm der var gået ud uden at vide det.

Forstår godt du er ked af det. Men at gå Så langt og kalde dig en dårlig mor vil jeg da slet ikke. Jeg bruger ikke selv alarm når min dreng sover til middag og har aldrig rigtig gjort det. 

Op med humøret. er sikker på din dreng ikke har grædt så længe som nabo påstår. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Er der ikke andre børn på vejen? Tænker at det da må have været et andet barn han har hørt. Hvis din dreng havde skreget i over en time så ville det jo kunne ses tydeligt og dernæst hvis han virkelig havde det. Hvorfor pokker har naboen så ikke sagt noget tidligere. Kunne jo være du havde en alarm der var gået ud uden at vide det.

Forstår godt du er ked af det. Men at gå Så langt og kalde dig en dårlig mor vil jeg da slet ikke. Jeg bruger ikke selv alarm når min dreng sover til middag og har aldrig rigtig gjort det. 

Op med humøret. er sikker på din dreng ikke har grædt så længe som nabo påstår. 

Der bor flere børn i nabolaget, bla et barn på samme alder grænser op til deres have med en sti mellem haverne, og huset ved siden af havde gæster i dag hvor de havde små børn med på samme alder. Vi har intet hørt inde hos os og plejer aldrig at være et problem. Men tager det tungt når det er mine børn det drejer sig om, jeg har ko et kæmpe ansvar at leve op til og tanken om den skade ved ikke at ha reageret på gråd så længe er ubærligt. Men omvendt så han jo ikke sådan ud og krammede da vi gik ind i køkkenet og så var han et stort smil og kom ned på gulvet til sin bror hvor de sad og pludrede "snakkede" grinede og kom med jubel hyl. Så kan slet ikke kæde det sammen. Men er stadig grimt at nogen tror man kunne finde på at gå fra sin baby/barn og bare køre. Måske de har hørt da den ene vågnede hvor han ikke var udsovet og prøvede at vugge til ro uden held, så han kom ind. Men der var ellers fint ro. Var en gang hvor han græd kort i vognen men så blev der helt ro igen så lød som om han bare drømte og var ellers ikke noget 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Mortilah

Jeg gætter altså også på han må ha hørt et andet barn...

Anmeld Citér

30. juli 2016

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

Jeg gætter altså også på han må ha hørt et andet barn...

Håber i har ret, men kan heller ikke få det til at passe 

Anmeld Citér

31. juli 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg er så ked af det

Jeg tror ikke på at dit barn har skreget 1 time uden du har hørt det. 

Vi har børneværelser på 1.salen og kan uden problemer høre hvis den lille skriger, selv med lukkede døre og uden alarm. 

Så ro på og stol på dig selv 

Anmeld Citér

31. juli 2016

Kildebakken

Hvad så hvis det så var rigtigt at dit barn har ligget og kaldt for længe? Det er jo kun denne ene gang og det tager barnet ikke skade af. Det tager skade hvis det er hver gang eller ofte, men ikke hvis det er en gang i dets liv. Det er da helt ligegyldigt hvad en idiotisk nabo som ikke kan kontakte dig på en ordentlig måde tænker eller mener. Du ved selv hvordan du er som mor og det ændre sig vel ikke hvis andre tænker noget andet. Hvis naboen har så travlt at de bliver nød til at melde dig, så skal du bare stille og roligt tilbagevise det, for det har jo intet på sig.☺

Anmeld Citér

31. juli 2016

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg tror ikke på at dit barn har skreget 1 time uden du har hørt det. 

Vi har børneværelser på 1.salen og kan uden problemer høre hvis den lille skriger, selv med lukkede døre og uden alarm. 

Så ro på og stol på dig selv 

Forstår heller ikke hvis de har kunnet høre noget og jeg ikke har. Ser eet også tvivlsomt det er mine han har hørt 

Anmeld Citér

31. juli 2016

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Hvad så hvis det så var rigtigt at dit barn har ligget og kaldt for længe? Det er jo kun denne ene gang og det tager barnet ikke skade af. Det tager skade hvis det er hver gang eller ofte, men ikke hvis det er en gang i dets liv. Det er da helt ligegyldigt hvad en idiotisk nabo som ikke kan kontakte dig på en ordentlig måde tænker eller mener. Du ved selv hvordan du er som mor og det ændre sig vel ikke hvis andre tænker noget andet. Hvis naboen har så travlt at de bliver nød til at melde dig, så skal du bare stille og roligt tilbagevise det, for det har jo intet på sig.☺

Du har ret, jeg finder det bare grimt især da boblerne har meget med hinanden at gøre her. Føler det meget grænseoverskridende at han kunne tro vi var kørt fra vores barn, føler det er grimt at blive anklaget uden at kunne forsvare sig bagefter. 

Anmeld Citér

31. juli 2016

ErDuHerIkkeSnart

Din nabos opfattelse af dine evner som mor er uinteressant. Du ved at du har fint styr på det. Du behøver ikke fremmede menneskers "godkendelse" - ellers bliver livet sgu en tand for besværligt

Ps: Og med hensyn til anmeldelse... det er der jo aldrig nogensinde nogen, der vil tage seriøst på baggrund af den situation du beskriver. Heldigvis står kommune og naboer jo sjældent på lur og bare venter på at vriste børn ud af armene på deres omsorgsfuld forældre uden grund.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.