Forøget appetit...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.538 visninger
18 svar
0 synes godt om
29. september 2009

Dictes mor

Ja jeg kan ligeså godt sige det. Jeg er sulten, sulten, sulten, sulten... Jeg er konstant sulten, men jeg kan dog ikke spise særlig meget af gangen, men hold da helt op hvor har jeg mange cravings hele tiden. Jeg kommer konstant i tanke om ting, som jeg har lyst til at spise. Jeg tænker på mad konstant...

Har I andre det også sådan? Jeg er kun 15 uger henne, så det er jo ikke fordi babyen er så¨stor, at den kræver en masse. Er det mon fordi kroppen bruger mere energi, når man er gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2009

Nybagt mor

Tro mig - jeg havde nærmest seperationsangst fra køleskabet de første måneder, og smurte madpakke bare jeg skulle hjemmefra en 1/2 time......
 Var SÅ sulten og havde på ingen måde skyggen af kvalme!

Før jeg fandt ud af at jeg var gravid kan jeg huske at jeg sagde til en veninde, at jeg nok var gravid med den appetit - så det var altså helt fra start af.

Heldigvis er min appetit nogenlunde tilbage på det normale, ellers havde det da taget helt overhånd

Er sikker på at det er kroppens måde at sige hvad den har behov for.

Hilsner fra Christine, uge 36 og + 17 kg..

Anmeld

29. september 2009

Mira0911

Majastina skriver:

Ja jeg kan ligeså godt sige det. Jeg er sulten, sulten, sulten, sulten... Jeg er konstant sulten, men jeg kan dog ikke spise særlig meget af gangen, men hold da helt op hvor har jeg mange cravings hele tiden. Jeg kommer konstant i tanke om ting, som jeg har lyst til at spise. Jeg tænker på mad konstant...

Har I andre det også sådan? Jeg er kun 15 uger henne, så det er jo ikke fordi babyen er så¨stor, at den kræver en masse. Er det mon fordi kroppen bruger mere energi, når man er gravid?

Jeg har aldrig haft det sådan... Nu kastede jeg os op, under hele graviditeten...
Jeg har slet ikke haft mærkelige spisevaner...

Anmeld

30. september 2009

Ansemusen

Jeg spiser meget og kan spise RIGTIG meget på én gang  Skammer mig over mit indtag til aften! Har aldrig kunne spise SÅ meget før! Det er som om jeg kan spise bagud, hvis jeg ikke har spist så meget i løbet af dagen. Det plejede jeg ikke at kunne!

Anmeld

30. september 2009

baby2010

Jeg har dage hvor jeg føler mig sulten hele tiden! Jeg tænker rigtig meget på mad, og glæder mig til vi skal spise osv. Har nu altid været madglad, men det er blevet mere udtalt efter jeg er blevet gravid.

Et tip er, at du skal have snackgulerødder og skyllet frugt liggende fremme, så du vælger det, frem for usunde ting. Jeg er ihvertfald mere tilbøjelig til at række ud efter noget spiseligt, som står fremme, end at gå i køkkenet efter noget.
Selvom vi er gravide, skal mange af os jo stadig passe på, at vi ikke tager for mange kilo på

Anmeld

30. september 2009

Karo

Da jeg var gravid med Marcus havde jeg ca. 2 uger hvor jeg også bare var sulten hele tiden. Det passer med at det også var omkring sammetidspunkt som dig, og det varede heldigvis kun et par uger.

Men hold da op hvor kunne jeg få meget indenbors på en dag

Denne gang har jeg det dog ikke.

Anmeld

30. september 2009

dorthemus

Jeg føler også sult hele tiden men har bare ikke rigtig lyst til noget når det så kommer til stykket. Har føler mig så utilpas det meste af tiden og lugte påvirker mig meget...jeg kaster heldigvis ikke op, men har bare kvaaalme og madlede.
Det eneste gode der er kommet ud af det er, at de ting jeg før spiste alt for meget af, som chips, chokolade og slik har jeg SLET IKKE lyst til nu
Jeg har det bedst med basisk mad i løbet af dagen, og går rundt med en lille pose gulerødder og agurker på arbejdet...børnene har vænnet sig til det og spørger ikke mere
Gudskelov har jeg stadig lyst til lasagne og det skal jeg have i aften...mmmm.

Og det mærkelige af det hele er, at jeg er rigtig glad for den kvalme fordi den fortæller mig at rejen har det fint og rumsterer godt og grundigt rundt i mavsen på mig 

Anmeld

30. september 2009

dorthemus

baby2010 skriver:

Jeg har dage hvor jeg føler mig sulten hele tiden! Jeg tænker rigtig meget på mad, og glæder mig til vi skal spise osv. Har nu altid været madglad, men det er blevet mere udtalt efter jeg er blevet gravid.

Et tip er, at du skal have snackgulerødder og skyllet frugt liggende fremme, så du vælger det, frem for usunde ting. Jeg er ihvertfald mere tilbøjelig til at række ud efter noget spiseligt, som står fremme, end at gå i køkkenet efter noget.
Selvom vi er gravide, skal mange af os jo stadig passe på, at vi ikke tager for mange kilo på

Lige præcis  Det har jeg også selv med på arbejdet, men jeg har det generelt bedst med basisk mad i løbet af dagen hvor kvalmen er værst

Og så kontrolvejer jeg mig hver uge....har tidligere været ret overvægtig og der er jo ingen der siger, at man skal tage mere på end højst nødvendigt

Anmeld

30. september 2009

Dictes mor

Åhhh, mmm lasagne, det vil jeg også have, det må være det, jeg skal lave til aftensmad. Nu skal jeg bare have fundet ud af, hvad jeg skal spise lige nu... Har vildt lyst til fiskefrikadeller, ja ja, jeg er nok lidt underligt, for det er alligevel ret tidligt på dagen. Jeg tror, at jeg tager mig et æble

Anmeld

30. september 2009

dorthemus

Majastina skriver:

Åhhh, mmm lasagne, det vil jeg også have, det må være det, jeg skal lave til aftensmad. Nu skal jeg bare have fundet ud af, hvad jeg skal spise lige nu... Har vildt lyst til fiskefrikadeller, ja ja, jeg er nok lidt underligt, for det er alligevel ret tidligt på dagen. Jeg tror, at jeg tager mig et æble

Mmmm fiskefrikadeller eller et æble...hmmm  Haha  Ihh nu kan jeg bare ikke tænke på andet end lasagne...måske jeg bare sku lave det nu...der er også alt for lang tid til aften og hvem siger, at jeg ikke bare kan spise det to gange på en dag??
Nu skal maven bare lige lægge sig så gør jeg det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.