Konfirmation fætter/kusiner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2016

Anonym

Nu siger du konfirmation. Jeg har oplevet, at folk ikke kommer til min datters fødselsdag, fordi det falder sammen med en anden mærkedag/fødselsdag i familien. Det er altså rigtig svært for en 4 årig at forstå, hvorfor de ikke kan komme til hendes fødselsdag.

Håber det løser sig for jer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2016

Kløver

Anonym skriver:

Shit..... 

Min søster har lige fortalt at de venter sig.. 

Der er 14 dage i mellem vores termin.! 

Nu slog tanken mig.. 

Hvad med den dag de har konfirmation? Hvad hvis det er samme dag. ?!?!?!? De skal gå på hver deres skole..

Vores forældre? Hvordan kringler man den? Jeg ville da blive så ked af hvis min mor og far ikke tog med til mit barns konfirmation men til min søsters børn!' Det skræmmer mig helt vildt! 

Er der nogen herinde der har stået i den situation? Og hvad har i gjort? 

Sansynligheden er nok ikke så stor for at de får samme dag, men skulle det ske kunne den ene holde fest om lørdagen den anden om søndagen vil den ene nonfirmeres må denne holde på den afvigende dag

Ved ikke hvor mange kirker i har i jeres by for nu færre kirker nu færre risiko for at det bliver samme dag medmindre de går i samme klasse. Men i må jo snakke om det til den tid hvis det bliver aktuelt og det samme gælder barnedåb, hvad i hver især har tænkt jer af datoer 

det er jo ikke en konkurrence  

Anmeld Citér

29. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu siger du konfirmation. Jeg har oplevet, at folk ikke kommer til min datters fødselsdag, fordi det falder sammen med en anden mærkedag/fødselsdag i familien. Det er altså rigtig svært for en 4 årig at forstå, hvorfor de ikke kan komme til hendes fødselsdag.

Håber det løser sig for jer.

Lige med fødselsdag er jeg sikker på vi finder ud af og holde sammen eller hver  for sig. Min kæreste har fødselsdag d: 11 og har termin d. 15 så de kan slåes sammen. Også tror jeg min søster og jeg finder ud af og holde det i hver vores weekend.  

Anmeld Citér

29. juli 2016

mpr

Anonym skriver:

Shit..... 

Nu slog tanken mig.. 

Hvad med den dag de har konfirmation? Hvad hvis det er samme dag. ?!?!?!? De skal gå på hver deres skole..

Vores forældre? Hvordan kringler man den? Jeg ville da blive så ked af hvis min mor og far ikke tog med til mit barns konfirmation men til min søsters børn!' Det skræmmer mig helt vildt! 

Ellers kunne det jo være dig og din søster valgte at slå konfirmationerne sammen til den tid? Kommer de ikke til at gå på samme skole er der også sandsynlighed for at de ikke får samme dag nødvendigvis. Der er ingen grund til at tage sorgerne på forskud 

Tak en dyb indånding og sig det skal nok gå, i har alligevel 14 år til at få det til at hænge sammen 

Anmeld Citér

29. juli 2016

MyLove E

Anonym skriver:

Shit..... 

Nu slog tanken mig.. 

Jeg gik i klasse med en som hvor hans fætter også skulle samme dag. Hos os var der 3 klasser, så der var en konfirmation fredag og 2 søndag. Han blev så konfirmeret med dem om fredagen og så blev fætteren om søndagen ☺ Så hvis dette er muligt hvor i eller de bor kan man jo gøre det sådan ��

Anmeld Citér

29. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Lige med fødselsdag er jeg sikker på vi finder ud af og holde sammen eller hver  for sig. Min kæreste har fødselsdag d: 11 og har termin d. 15 så de kan slåes sammen. Også tror jeg min søster og jeg finder ud af og holde det i hver vores weekend.  

Hvorfor kan i finde ud af at holde fødselsdag sammen, men konfirmation er udelukket? 

Og som de fleste andre siger, slå lige koldt vand i blodet - ungerne er ikke engang født endnu 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Babilooo

Tillykke med jeres graviditeter. - børnene får da sikker meget glæde af hinanden. 

Forstår imidlertid overhoved ikke,at du på nuværende tidspunkt tænker på på konfirmation..?

Faktum er at I på nuværende tidspunkt (hvis I er mindre end uge 12) har større risiko for at en af jer abortere, end at konfirmationsdagen kommer til at ligge på samme dag. 

Du ved ved på nuværende tidspunkt ikke om jeres forældre eller jer selv lever.. Om det ene barn bliver skoleudsat. Nogle steder konfirmeres der i 7 og andre i 8. Klasse osv. osv. Der kan ske rigtig meget i løbet af en graviditet og i en opvækst. 

Nyd din graviditet med din søster og lad være med at tage sorger på forskel. 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Bshizzle

Det var fandme osse noget at bekymre dig om NU!!! 

Altså.. Der er 3 TIMER mellem min kusine og jeg 

Vi bor på hver sin Ø.. 

Og dengang vi skulle konfirmeres, da blev hun det om Lørdagen og jeg om Søndagen. 

Dvs HELE familien måtte køre til Sjælland og derefter til Fyn om Søndagen for at fejre mig. 

Ikke nok med det... 

Så blev min Fætter og Storbror konfirmeret SAMME dag i hver sin kirke.. Dog med 2 timers forskel.. 

Dvs HELE familien var i kirke 2 gange og festen slog de sammen!  

Det var SÅ hyggeligt...!!! 

Så alt kan lade sig gøre.. 

Men tænk hellere på at nyde din graviditet.. 

Den næste fest du vel skal tænke på er en Barnedåb? 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Shit..... 

Nu slog tanken mig.. 

Ved min datter og niece er der 3 uger i mellem og ved min ene søster og den anden har de også to uger imellem deres drenge. 

Det har aldrig været et problem i vores familie. Den der melder ud først har vel første ret til at holde. Det kunne også være i måske kunne holde konfirmation sammen, det ville da være super hyggeligt. 

Kan slet ikke se problemet. Synes i stedet du skal nyde at I får børn tæt sammen. Mim søster og jeg havde en super fed barsel og vores børn har det så godt sammen

Anmeld Citér

29. juli 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Tag det roligt og tænk på det, når tid er  

nyd i begge er gravide, og børnene sikkert får  meget ud af hinanden.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.