Konfirmation fætter/kusiner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.966 visninger
19 svar
59 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2016

Anonym trådstarter

Shit..... 

Min søster har lige fortalt at de venter sig.. 

Der er 14 dage i mellem vores termin.! 

Nu slog tanken mig.. 

Hvad med den dag de har konfirmation? Hvad hvis det er samme dag. ?!?!?!? De skal gå på hver deres skole..

Vores forældre? Hvordan kringler man den? Jeg ville da blive så ked af hvis min mor og far ikke tog med til mit barns konfirmation men til min søsters børn!' Det skræmmer mig helt vildt! 

Er der nogen herinde der har stået i den situation? Og hvad har i gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2016

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3

vi har problemet her hjemme, min kæreste og jeg har 2 børn. Det har min kærestes bror og kone også. Og alle 4 børn er fra sammen årgang. De 2 ældste er fra 09 og de 2 mindste er fra 12 .. 

De 2 ældste går i klasse sammen.. 

Vi ved ikke om de små kommer i klasse sammen  

vi står i samme problem så følger med

Anmeld Citér

28. juli 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Med al respekt - ro på! Der er 14 år til, og worst case scenario er vel bare, at de holder festen sammen...

Anmeld Citér

28. juli 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg skal lige forstå korrekt.... bekymrer du dig om konfirmationen for to børn, som endnu ikke er født? Hvis ja... så tror jeg at du skal smække lidt is på...

Hvem siger at ungerne overhovedet vil konfirmeres? At jeres forældre lever? At I stadig bor samme sted? Og en milliard andre ting... livet bliver en smule besværligt, hvis du skal tage alle potentielle udfordringer så meget på forskud - langt det meste bliver du jo alligevel ikke herre over?

Tillykke med din graviditet - og med din søsters! Fedt at ungerne kan få masser af glæde af hinanden. Lad resten fare. God aften!

Anmeld Citér

28. juli 2016

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Med al respekt - ro på! Der er 14 år til, og worst case scenario er vel bare, at de holder festen sammen...

Ej muligt... 

Men vi har samme problem med vores ældste... 

Eller min bonuspige og hendes kusine er også samme årgang. Og der er det ikke muligt at slå sammen. 

(Ville jeg nu alligevel aldrig gøre) 

og tænker ikke kun festen men også i kirke osv. :-) 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg skal lige forstå korrekt.... bekymrer du dig om konfirmationen for to børn, som endnu ikke er født? Hvis ja... så tror jeg at du skal smække lidt is på...

Hvem siger at ungerne overhovedet vil konfirmeres? At jeres forældre lever? At I stadig bor samme sted? Og en milliard andre ting... livet bliver en smule besværligt, hvis du skal tage alle potentielle udfordringer så meget på forskud - langt det meste bliver du jo alligevel ikke herre over?

Tillykke med din graviditet - og med din søsters! Fedt at ungerne kan få masser af glæde af hinanden. Lad resten fare. God aften!

Ja jeg ved godt det er længe til med de to ufødte. 

Men der er samme problem med min bonuspige.. 

Mig ja man skal ikke frygte det allerede nu men tanken strejfede mig lige!! 

Og jo tak! Og ja det dejligt de kan få så meget glæde af hinanden . :-)

Anmeld Citér

28. juli 2016

Sommerblomst21

Vi var tre i min familie som skulle konfirmeres samme dag, men vi fandt da ud af det alligevel. Vores bedstemor var de første timer hos mig, og så tog hun videre til min kusine og så igen videre til den sidste konfirmandt og det samme gjorde resten af familien som var nødt til at dele sig, altså så de delte sig på forskellige tidspunkter. Det fungerede efter omstændighederne rigtig fint 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Anonym trådstarter

Sommerblomst21 skriver:

Vi var tre i min familie som skulle konfirmeres samme dag, men vi fandt da ud af det alligevel. Vores bedstemor var de første timer hos mig, og så tog hun videre til min kusine og så igen videre til den sidste konfirmandt og det samme gjorde resten af familien som var nødt til at dele sig, altså så de delte sig på forskellige tidspunkter. Det fungerede efter omstændighederne rigtig fint 

Ja det kan selvfølgelig lade sig gøre... Men iiiijj hvor træls .. Nå men sådan er det jo bare engang i mellem. 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Fru Hansen

Min ældste datter blev konfirmeret forrige år.

Det er mit indtryk at det jævnligt sker i familier at to konfirmationer rammer samme dato. De løsninger vi oplevede var at nogle valgte at holde tidligt på dagen /brunch-agtigt og andre senere samme dag. 

Der var også nogle der ikke holdt festen samme dag som konfirmationen. 

For vores vedkommende viste det sig at man i vores sogn har tradition for at blive konfirmeret i 7. Klasse og hos min svigerinde konfirmerer man i 8. Klasse. Derved holdt vores børn ikke konfirmation samme år, selv om de er født samme år.

Ydermere fik vi selv mulighed for at vælge konfirmationdatoen. Vi havde vist 5-8 datoer at vælge mellem.  Så det havde været muligt at planlægge lidt i forhold til familien. 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Shit..... 

Min søster har lige fortalt at de venter sig.. 

Der er 14 dage i mellem vores termin.! 

Nu slog tanken mig.. 

Hvad med den dag de har konfirmation? Hvad hvis det er samme dag. ?!?!?!? De skal gå på hver deres skole..

Vores forældre? Hvordan kringler man den? Jeg ville da blive så ked af hvis min mor og far ikke tog med til mit barns konfirmation men til min søsters børn!' Det skræmmer mig helt vildt! 

Er der nogen herinde der har stået i den situation? Og hvad har i gjort? 

Jeg gik i klasse med en hvis fætter blev konfirmeret samme dag som ham. De valgte bare at holde lørdag og så tog de samme gæster afsted igen søndag. 

Og han var ærligtalt ligeglad, bare der var gaver..... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.