Morgenmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2016

Monski

Bshizzle skriver:

I weekenderne er det meget forskelligt hvad vi får (til tider spiser jeg faktisk slet ikke morgenmad, men vigtigt ungerne altid får). 

Men ungerne elsker f.eks.. 

Yoghurt m. Havregryn 

Yoghurt m. Cornflakes 

Yoghurt m. Müsli 

Mælk m. Havregryn og lidt sukker (de får normalt aldrig sukker på deres morgenmad) 

Mælk m. Cornflakes 

Toast m. Frugt stænger. 

Ristet brød m. Ost, pålæg, nutella, marmelade. 

Men jeg ELSKER og lave sunde havregryns-boller 

Det er nemt at snakke sammen i en skål aften før og bare med en ske ned på bagepapir (de skal ikke rulles) og BUM.. 

Min mand derimod kan godt finde på at stå op en weekend tidligt og lave det helt store bord med æg, boller, bacon, pølser mm.. 

Men jeg hader stanken af Bacon om morgen 

Jeg er i chok! hvem kan ikke lide duften af bacon om morgenen?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2016

Bshizzle

Monski skriver:

Jeg er i chok! hvem kan ikke lide duften af bacon om morgenen?  

... Indrømmer det gerne! 

Det STINKER virkelig.. Og bestemt det sidste jeg ønsker at lugte til en hel morgen samt formiddagen! 

For lugten blir jo hængende 

Men Hey..!! Jeg elsker da bacon 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Ønsker en lille spire..

Vi spiser enten yoghurt naturel med ymerdrys eller aller oftest en stor skal frugt. 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Ena

Frugtsalat er en favorit herhjemme.

Ellers grøntsagssmoothies med fx spinat, grøntkål, broccoli eller rødbede og så lidt bær for at søde den. Mine børn elsker, hvis der er melon, bær og/eller banan i

Hjemmelavede boller (har brugt opskriften fra programmet "Spis og Spar" på DR1, og den synes jeg er rigtig god) 

Kogt æg med rugbrød og avocado

Jeg kan faktisk godt spise fisk om morgenen sammen med grøntsager. Men der står min mand af og laver havregrød til sig selv og børnene. Når det ikke er hverdag og skal gå hurtigt, får havregrøden et pift frisk/tørret frugt, hakkede nødder, kokos (flager, ristet eller anden variant) chiafrø, hampefrø eller andet

Anmeld Citér

29. juli 2016

nielsen80

Hvis det skal være et hurtigere og sundere alternativ til rundstykker, kunne I måske erstatte bollerne med ristet rugbrød?

Vores morgenmad varierer en del, det er alt fra hjemmebagte boller med pålæg til omelet med spinat, tomat og cheddar. Men ristet rugbrød er også et hit her!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.