Morgenmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.526 visninger
14 svar
7 synes godt om
28. juli 2016

Blop2

Hvad spiser i til morgenmad i weekenden?

herhjemme får vi normalt rundstykker og morgenmadsprodukter til ungerne.

men vi har valgt, at efter ferien vil vi forsøge at spise fornuftigere/sundere.

har i nogle gode ideer, helst ikke noget som kræver for meget forberedelses tid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2016

(august)

Herhjemme står den på havregryn, sund musli og evt yoghurt både til hverdag og i weekenden. 

Hvis vi skal frådse så bliver der lavet havregrød med smør, kanel og frisk frugt til dem som vil have det. Grøden bliver lavet på halv mælk halv vand.

Til morgenmaden bliver der drukket mælk, vand, te og kaffe  

Anmeld Citér

28. juli 2016

Carina:-)

I  weekenderne går vi all in 

Vi får rundstykker ,æg som enten blødkogte eller scramblet.

Bacon og små pølser og pandekager med sirup -

Kage i en eller anden form som kanelsnegle eller brunsviger.

Vi voksne spiser ikke sammen i hverdagen så morgenmad i weekenderne er der hvor vi bruger lang tid ved bordet og spiser godt og meget.

Anmeld Citér

28. juli 2016

Tip!

Jeg laver ofte koldthævede boller til morgen, dejen mikser jeg om aftenen, så er det nemt at lave til morgen bordet. Så får vi æg og frugt til. 

I hverdagene står den på yoghurt natural eller skyr. Der er voldsomme mængder sukker i frugt yoghurt, så det har vi fjernet fra bordet. 

Der er altid mysli/havregryn/havrefras/akacie honning til at toppe yoghurten med. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Junipige15

I weekenderne laver jeg ofte bananpandekager, bestående af æg, most banan, lidt mel og nogle gange lidt havregryn. Det toppes med skyr og bær, det er super lækkert, og virkelig nemt :-)

Anmeld Citér

28. juli 2016

Zelinasmor

Æg og kalkun bacon. Enten omelet eller scrambled eggs. Elsker begge dele. Bruger 3 hele æg og 300ml æggehvide (køber store dunke). Så rister vi proteinboller og dertil er der smøreost, skæreost, appelsinjuice, mælk og vand. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Kattha

Min dater får havregrød med banan eller æble blandet i, eller youghurt/A38 med lidt frugt, honning... Vi voksne spiser faktisk ikke morgenmad, men hvis det sker, som i weekender, så er det ofte et par spejlæg, med lidt squash eller peber eller lignenede også på panden, og noget skinke eller andre kødrester fra dagen før. Og ost. Kæresten kan så finde på at spise koldskål, eller noget cereal.

Anmeld Citér

28. juli 2016

Putomanen

Til hverdag får vi havregrød med lidt frugt, øllebrød med frugt eller yoghurt naturel med havregryn og frugt. I weekenderne det samme eller rundstykker. Havregrøden og øllebrøden laver jeg i mikroovnen, super nemt 

Anmeld Citér

28. juli 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvad spiser i til morgenmad i weekenden?

herhjemme får vi normalt rundstykker og morgenmadsprodukter til ungerne.

men vi har valgt, at efter ferien vil vi forsøge at spise fornuftigere/sundere.

har i nogle gode ideer, helst ikke noget som kræver for meget forberedelses tid.

Vi spiser meget forskelligt til morgenmad i weekender og ferier

Som regel starter vores datter, nok som så mange andre børn, med at spise tidligere og får et eller andet morgenmadsprodukt(yoghurt, havregryn osv). 

Så spiser vi andre hen ad 8-9 tiden hvor vores datter så også spiser med. 

Det Kan være alt fra yoghurt med hj.lavet müsli, havregryn eller havregrød. Ristet toastbrød, franskbrød, friskbagte koldhævede boller med varierende indhold af mel og gryn. Arme riddere har vi også lavet nogle gange. Æg og bacon. Blødkogte æg til brødtyper. Bananpandekager/amerikanske pandekager. Nu er min mand ikke så glad for det, men ellers er øllebrød også godt spiste vores datter meget det første år.

En morgen for nogle uger siden havde vi absolut intet morgenmadsagtigt, der varmede min mand nogle toastbrød med tomatskiver og lidt ost på i ovnen. Det var dejligt men ikke så morgenmadsagtigt

generelt er det en god ide at variere. Ellers ender vi herhjemme fx med bare at springe måltidet over. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Bshizzle

I weekenderne er det meget forskelligt hvad vi får (til tider spiser jeg faktisk slet ikke morgenmad, men vigtigt ungerne altid får). 

Men ungerne elsker f.eks.. 

Yoghurt m. Havregryn 

Yoghurt m. Cornflakes 

Yoghurt m. Müsli 

Mælk m. Havregryn og lidt sukker (de får normalt aldrig sukker på deres morgenmad) 

Mælk m. Cornflakes 

Toast m. Frugt stænger. 

Ristet brød m. Ost, pålæg, nutella, marmelade. 

Men jeg ELSKER og lave sunde havregryns-boller 

Det er nemt at snakke sammen i en skål aften før og bare med en ske ned på bagepapir (de skal ikke rulles) og BUM.. 

Min mand derimod kan godt finde på at stå op en weekend tidligt og lave det helt store bord med æg, boller, bacon, pølser mm.. 

Men jeg hader stanken af Bacon om morgen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.