Barnevogn: ny billigmodel vs brugt dyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.061 visninger
17 svar
5 synes godt om
26. juli 2016

januar16

Hej alle

Jeg er begyndt at kigge barnevogne til den lille i maven der kommer til vinter.

Jeg har ikke tænkt mig at bruge 10.000 kr for en ny Odder/Emmajunga/Stork - selvom de ser fine ud. Jeg håber at komme af med under 5.000 kr for barnevogn med lift mv.

Derfor kigger jeg lidt på brugte vogne af de dyre mærker, og nye vogne af de billige mærker. Jeg har søgt lidt, men synes de debatter jeg finder om emnet er af ældre dato, og sammenligner ikke dyre og billige mærker. Derfor prøver jeg jer

Hvad vil I anbefale?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
januar16 skriver:

Hej alle

Jeg har ikke tænkt mig at bruge 10.000 kr for en ny Odder/Emmajunga/Stork - selvom de ser fine ud. Jeg håber at komme af med under 5.000 kr for barnevogn med lift mv.

Derfor kigger jeg lidt på brugte vogne af de dyre mærker, og nye vogne af de billige mærker. Jeg har søgt lidt, men synes de debatter jeg finder om emnet er af ældre dato, og sammenligner ikke dyre og billige mærker. Derfor prøver jeg jer

Hvad vil I anbefale?

Tja jeg tænker det er en smags sag. Personligt købte jeg en billig gammel brugt vogn og var fint tilfreds med den. - Den var 4-5 år gammel, brugt til 2 børn og fra Basson. Jeg kørte med den hver dag til min datter var ca 9 mdr hvor jeg købte en klapvogn. Ikke fordi barnevognen var helt færdig, men fordi jeg flyttede og havde mulighed for at have barnevognen stående på altan. Nu er hun 2 år og sover stadig til middag i den når vi er hjemme. Den kan skal pensioneres når min datter er færdig med den, men så har den også holdt til 3 børn. 

Point being: Hvis man køber brugt tror jeg ikke det gør det store om man køber et dyrt mærke eller et billigt mærke, bare man ser på om vognen er blevet behandlet ordenligt. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Dorthe1986

Brugt dyr, helt klart. Min første barnevogn var billig men ny, og der gik ikke 2 mdr så var jeg bare så træt af den. Den var tung, og knagede og skide irriterende. Så gav min mor mig en sprit ny odder og den funkede bare og var som ny, selv tre år efter. Derfor tænker jeg brugt dyr model 

Anmeld Citér

26. juli 2016

MorTil3+

Jeg købte en ny men som udstillingsmodel, gav 4000 for barnevogn, lift og pusletaske. Så det var måske også en mulighed. Vores er en Scandia og kører nu på 4 år.

Anmeld Citér

26. juli 2016

Steffecph

Min kæreste ville ikke give 10000 for en barnevogn, så vi købte en Basson Nordic Lux. Den har været fantastisk! Vi gav 4800 med lift. Alle jeg kender har været sindsygt glade for den :-) Det er også hvad jeg ser i forældregrupperne på Facebook :-) 

Anmeld Citér

26. juli 2016

"Anarkisten"

Dyr og brugt 

Anmeld Citér

26. juli 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
januar16 skriver:

Hej alle

Hvad vil I anbefale?

Måske du kan finde et godt tilbud? 

Fandt selv en emmaljunga Big Star supreme fra året før til kun 6300kr i kære børn. Synes ikke at det er en formue. Fortryder det slet heller ikke. Vi er så glade for den

Anmeld Citér

26. juli 2016

Rockertand

januar16 skriver:

Hej alle

Hvad vil I anbefale?

Dyr brugt.

Har selv været heldig at købe en spritny Odder X-Dream på froststel med punkterfri hjul til den nette sum af 4700 kroner (nypris 9999,-) i Babysam, det var køtilbud, men ville ikke have den annoncerede overdel, så smed et par hundrede kroner oveni og valgte en helt perfekt fra udstillingen.

Der er mange flotte Oddere til 4-5000 kroner, jeg har også en ældre Odder x-Dream, som står som ny. Den skal vi bruge i vuggestuen, men havde solgt den til billige penge, hvis lille ups'er ikke havde meldt sin ankomst.

Anmeld Citér

26. juli 2016

Miti's mama

Flyttede til DK fra USA da min første var 4 mdr. Min mor havde været så sød at finde en brugt barnevogn til mig (de bruger ikke barnevogne i USA) - en gammel møgspand var det. Brugt til et barn sagde de (mistænker mere) og rusten til det inderste. Stor og klodset. 

Når nummer to kommer her til vinter vil jeg gerne have en brugt dyr. Det andet knirkende skrummel vil jeg ikke risikere igen. Også selvom jeg tror jeg er nødt til at lave lidt ekstra hærværk på den før manden gir' sig helt 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Jeia

Hej alle

Hvad vil I anbefale?

I 2006 købte vi en startpakke med trille fix, med alt barnevognsudstyr undtaget madrasser,  seng, højstol og sikkert noget mere, som jeg har glemt til 5000 kr. Nu bliver vognen brugt til nr 4. Den er stadig pæn, hænger ikke, selv om den ikke er fuldt understøttet, og en toårig flere gange har siddet i fodenden. Så det er ikke nødvendigt at bruge over 10000 for at få en holdbar vogn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.