Natble - hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2016

Diosa85

Kender en vis søn er 7,5. Han sover stadig med ble om natten. Selvom han ikk får så meget at drikke og tisser inden sengetid så sover han så tungt at han ikk vågner hvis han skal på toilettet. Det er dog ikke hver nat han tisser :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2016

MissTas

Kattha skriver:

De kloge damer, det er sådan, at min datter har de sidste næsten 2 måneder brugt potte. Hun får stadig en ble på når hun skal sove, og også når vi skal ud. Men hun bruger ikke sin ble, og beder i stedet om at komme på toilet, og det er jo rigtig godt.

Men hun tisser stadig i bleen om natten (en del sjældnere under middagsluren). Jeg skifter den inden jeg selv går i seng, og så er den ellers tør til hun vågner. 

Hvornår er det normalt at begynde at undvære natbleen? Er der noget jeg skal gøre, eller er det bare normalt, at børnene skal være lidt ældre før der er mere kontrol om natten? Og jeg skal bare vente?

Min datter var 2 år og 4 måneder da hun smed bleen om dagen. Derefter var der heller ikke tis om natten i en måned, så der valgte vi at fjerne den om natten også.. Og vupti hun har været tør dag og nat siden  

Anmeld Citér

26. juli 2016

MM92

15-20 % af alle 5-årige tisser stadig i sengen/ble om natten. Hos 7-årige er det ca. 7 %  

Der er altså absolut ingen grund til bekymring Hvis dit barn stadig er vådligger som 5-årig, så spørg egen læge til råds. Der er behandling at få så (har skrevet bachelorprojekt om det og bruger min sommerferie på at forske i det), men diagnosen, som hedder enuresis, kan først stilles efter 5-års-alderen  

Anmeld Citér

26. juli 2016

Kattha

Tak for svarene

Hun er kun 2 år og 2 mndr, så jeg er ikke rigtig bekymret for hende som sådan. Er mere bekymret for om jeg ikke gør alt hvad jeg burde gøre. Synes hun har været ret sej til at starte med potten - det lykkedes helt på 4. dagen. Så vil nødig ødelægge noget ved at være for passiv. Hvis det giver mening.. Men skal vist bare tage en slapper, og vente på hun er klar - når der begynder at komme tørre bleer om natten. Så måske hjælpe hende lidt med at snakke om det inden hun kommer i seng, samt guide hende til potten om natten når hun har fået en seng hun selv kan komme ud af. Så må vi se hvordan det ser ud om noget tid

Anmeld Citér

27. juli 2016

CC79

Det varierer vist meget. Vores ældste søn var vådligger indtil 12-års alderen. Så fik vi nogen tabletter på recept fra lægen der så har hjulpet ham til at holde tør om natten. Vi prøvede da han var yngre med tabletterne også men der var han ik klar. Så har vi en dreng på snart 5 år. Han har sovet uden natble siden han var 3 så det kom jo helt bag på os. Vores datter på 3 1/2 er stadig ik blefri om dagen men godt på vej til det men detjo ik til at sige hvor hurtigt det så går med natbleen. Med vores mellemste dreng stoppede vi med  give natble på da den var tør om morgnen fire nætter i træk.

Anmeld Citér

27. juli 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hun er ikke særlig gammel. Jeg synes ikke du skal gøre noget. På et tidspunkt er bleerne tørre om morgenen og så dropper i natbleen der

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.