Mørkegrøn afføring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.567 visninger
6 svar
4 synes godt om
23. juli 2016

CC79

Min datter på 3 1/2 år har siden tirsdag haft mørkegrøn afføring. De første dage var afføring hård men idag er den så blevet meget blød. Den er dog stadig meget mørkegrøn. Hun er frisk og glad, dog spiser hun ik så meget for tiden. Andre der har oplevet det med deres større børn i en periode eller er det noget man bør gå til lægen med?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2016

L-Lotte

CC79 skriver:

Min datter på 3 1/2 år har siden tirsdag haft mørkegrøn afføring. De første dage var afføring hård men idag er den så blevet meget blød. Den er dog stadig meget mørkegrøn. Hun er frisk og glad, dog spiser hun ik så meget for tiden. Andre der har oplevet det med deres større børn i en periode eller er det noget man bør gå til lægen med?

Har hun fået grøn eller blå slushice her i varmen. 

Anmeld Citér

23. juli 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

mørkegrøn kan være et tegn på for meget jern i kosten...

specielt også med at det er hårdt og derefter blødt...

overvej hvad I har spist med et naturligt indhold af jern og om hun får vitaminpiller med et højt indhold af det...

hvis vores søn ikke får nok væske kan det også udløse det...

Anmeld Citér

23. juli 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Min søn får det hvis han en dag har fået meget sukker... Fx til fødselsdag osv

Anmeld Citér

24. juli 2016

CC79

L-Lotte skriver:

Har hun fået grøn eller blå slushice her i varmen. 

Ja det har hun jo godt nok.

Vi var i Zoo mandag og hendes afføring har jo så haft den farve siden tirsdag. Bemærkede også vores dreng på snart 5 som også fik en blå slush ice havde den farve afføring om onsdagen, men har ikke haft samme mulighed for at følge hans afføring sidenhen, da han selv smutter på toilettet og ordner det hele selv, så jeg skal være heldig hvis jeg fanger ham i det.

Men kan det virkelig hænge ved i så mange dage? Men ja det er da en interessant teori. Det kan da godt være det er derfor måske.

Tak for svaret og info.

Anmeld Citér

24. juli 2016

CC79

Wampires skriver:

mørkegrøn kan være et tegn på for meget jern i kosten...

specielt også med at det er hårdt og derefter blødt...

overvej hvad I har spist med et naturligt indhold af jern og om hun får vitaminpiller med et højt indhold af det...

hvis vores søn ikke får nok væske kan det også udløse det...

Ok tak for svar og info.

Altså hun spiser ikke så meget men det har hun ikke gjort de seneste 14 dage  og har tænkt det er en fase. Hun spiser jo bare mindre end jeg kunne ønske mig men sådan ka det jo være i perioder.

Hun får vitaminpiller og drikker meget pænt, men ja må lige se hende an og så ringe og høre lægen mandag evt hvis ikke hun får en normal afføring inden da.

Anmeld Citér

24. juli 2016

CC79

Mulllesmor skriver:

Min søn får det hvis han en dag har fået meget sukker... Fx til fødselsdag osv

Ok ja hun har haft lidt dage med mere sukker end normalt pga ferien og lidt mere is end vanligt, så måske kan det også indvirke.

Tak for svaret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.