Kære Ven.
Du har næsten lige født. Jeg går ud fra at dette er dit første barn. Hele dit liv er vendt på hovedet. Intet er som man forestiller sig " livet med børn vil være". Din lille prins har også været indlagt nogen dage, hvilket er ret krævende og udmattende.
Det, jeg i virkeligheden hører dig sige er at " du har brug for tid til dig selv, tid til at få en lur/slappet lidt af, blive værdsat og hjulpet af din kæreste". Din kæreste har "lænt" sig lidt for langt tilbage i sofaen, istedet for at træde i karakter. Du har måske taget 80% af ansvaret derhjemme. Kan du ikke sætte dig ned og tage en snak med ham, omkring dine behov? Du har brug for at mærke dig selv, tal evt. med sundhedsplejersken om dette, det gjorde jeg og hun var en mega god hjælp. Nu ved jeg ikke hvor du bor men i nogen kommuner tilbyder de at man kan komme i en gruppe " forældre for første gang", dette er et kanon godt tilbud.
Om du er ved at få en fødselsdepression kan jeg ikke afgøre men du har også været "på" det sidste stykke tid. Man er ramt af hormoner, livet/parholdet har ændret sig. Ærlig talt så tror jeg du er en stærk person som gennemgår en svær periode samt føler sig meget alene og efterladt af kæresten. Du har kunne mærke på dig selv at nu magtet du ikke mere og lod din søn være hos sin far, imens du var hos din søster, flot at du kan anerkende det og reagere på det. hvordan tacklede din kæreste det, da du kom hjem igen?
Jeg sender dig et kæmpe knus, fra en som selv har været der.

Anmeld
Citér