Gode råd til ligge baby på maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2016

Mullesmith

Molly90 skriver:

ja som overskriften lyder har haft besøg af sp idag min søn er snart 4 måneder og hader stadig ligge på maven trods jeg gør det et par gange om dagen og det er jo selvfølglig med til han ikke holder hoved så højt endnu. Han bliver simpelhen så sur og brokker sig

andre der har prøvet det med jeres og kunne de nogensinde komme til at lide det og i så fald hvornår ? Er så bekymret for om det lykkes 

Min søn på 5mdr gider heller ikke ligge på maven, jeg ligger ham på maven nogle gange om dagen men han bliver hurtigt sur og så kan han heller ikke finde ud af at trille om på ryggen endnu, så han ligger bare og brokker sig indtil man kommer og vender ham. Han er nu ellers ret god til at holde hovedet højt når han ligger der de få minutter. Han kan faktisk allerede sidde selv og han sidder også i højstol når han spiser, han har ikke krum ryg så hans muskler holder ham fint oppe. Tror ikke du skal være bekymret over noget, du kan evt. Prøve at ligge ham på din mave og holde ham meget oprejst, så træner han jo også nakke musklerne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2016

superbaby

Det lykkes lige pludselig, det skal du ikke være bekymret for 

Jeg synes også på et tidspunkt, at jeg måtte gøre en ekstra indsats for det. Jeg lagde min dreng på maven på spisebordet og sad foran ham. Så kan man bedre hjælpe ham med legetøj og han har lidt mere udsigt. Du kan også selv bedre holde ud at sidde der med en kop kaffe fremfor at ligge på gulvet. Jeg synes det hjalp 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Bebe89

Molly90 skriver:

Synes også jeg prøver alle de ting men sker ikke så meget fremgang 

Nogle babyer bryder sig bare ikke om det. Men altså de lærer tingene alligevel, bare i deres eget tempo Men ja, du skal selvfølgeligt blive ved med at prøve. Og 10 min om dagen er bedre end slet ikke.

Anmeld Citér

19. juli 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Har du prøvet at lægge ham på din mave? Ellers læg ham på maven maaaange gange om dagen, hver gang du lægger ham fra dig, og så bare kun i kort tid. Vend ham om eller tag ham op, når han bliver for sur. Et par gange om dagen er nok for lidt. 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Godt du har fået ham tjekket ved kiropraktor. 

Det handler om at gøre det til en integreret del af hverdagen. Læg ham altid fra dig på maven og vend ham når han brokker sig. Giv ham flyveture altså hvor i danser med ham på maven. Læg ham på din mave og hug jer evt lad ham sove der. 

Bær ham som udgangspunkt på maven på alle de korte ture til puslebordet og rundt i huset. Læg nede på gulvet og leg det der interesserer ham med ham osv. Og den mere upædagogiske læg ham på maven i sofaen foran fjernsynet 5 min nu og da. 

Held og lykke med det. Husk også at tumle en masse med han. Rul ham i sengen, hæng ham på hovedet osv det hjælper altsammen til at gøre dem stærke. Lån evt bogen leg med din baby der er massere af gode forslag. 

Anmeld Citér

24. juli 2016

FruK

Jeg vil også sige at et par gange om dagen ikke er nok. Gør det mange gange om dagen - men start så med kort tid. 30 sekunder mange gange på en dag giver også noget. Og så vænner han sig temmelig sikkert til det, så han til sidst ikke bliver ked af det og du kan lade ham ligge længere og længere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.