Celleforandringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
MorTil3+ skriver:

Har du så ikke stadig din livmoderhals siden du stadig bliver tjekket?

Det ved jeg faktisk ikke om jeg har, regnet med at det var helt i toppen af skeden de tjekkede. Men jeg har stadigvæk mine æggestokke og en normal cyklus, bare uden menstruation

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2016

MorTil3+

Julemusen skriver:

Det er et stort indgreb at få fjernet livmoderen. Min svigerinde fik fjernet hende pga forstadier til kræft i livmoderhalsen og livmoder væggen i den ene side. Hun havde haft svære celleforandringer i 3 år, fået lavet keglesnit. Men det udviklede sig desværre til kræft. Det var en stor operation der tog 5 timer. Hun var indlagt i 6 dage. Og der var utrolig mange men normale gener efter.  Vand i kroppen. Nedfalden blære. Hun måtte bruge kateter i 4 måneder efter operationen. Det tog halvandet år før kroppen var ovenpå igen. Så tror absolut ikke at lægerne går med til det medmindre situationen kræver det.

Min mor har også fået fjernet livmoderen og hun var indlagt en overnatning og har ingen problemer haft efterfølgende så ja der er jo altid skræk scenarier ved alle operationer.

Anmeld Citér

20. juli 2016

MorTil3+

Hck skriver:

Det ved jeg faktisk ikke om jeg har, regnet med at det var helt i toppen af skeden de tjekkede. Men jeg har stadigvæk mine æggestokke og en normal cyklus, bare uden menstruation

Tænker bare at der jo ikke kan være celleforandringer i livmoder eller livmoderhals hvis begge er fjernet så derfor må du jo stadig ha livmoderhalsen.

Anmeld Citér

20. juli 2016

MorTil3+

Moar2011 skriver:

Jeg har celleforandringer, bliver dog kun tjekket en gang om året.

men tænker at de har et godt øje på dig, så ville jeg nok fraråde at få fjernet livmoren..  

Jeg kan bare næsten ikke magte at skulle ha lavet de smear prøver synes det gør så ondt og de sidste gange jeg har fået det lavet har jeg fået lokalbedøvelse. Har heller ikke ret meget livmoderhals tilbage da jeg har fået lavet keglesnit 2 gange og anden gang måtte de fjerne rimelig meget, bla derfor jeg fødte for tidligt her sidste gang. Så hvis det er der endnu en gang kan de ligeså godt fjerne hele lortet, skal ikk ha flere børn, er bange for smear prøverne og havde det rigtig skidt psykisk de gange jeg har vidst at der har været celleforandringer, tænker altid de værste scenarier oppe i hovedet. 

Anmeld Citér

20. juli 2016

Moar2011

MorTil3+ skriver:

Jeg kan bare næsten ikke magte at skulle ha lavet de smear prøver synes det gør så ondt og de sidste gange jeg har fået det lavet har jeg fået lokalbedøvelse. Har heller ikke ret meget livmoderhals tilbage da jeg har fået lavet keglesnit 2 gange og anden gang måtte de fjerne rimelig meget, bla derfor jeg fødte for tidligt her sidste gang. Så hvis det er der endnu en gang kan de ligeså godt fjerne hele lortet, skal ikk ha flere børn, er bange for smear prøverne og havde det rigtig skidt psykisk de gange jeg har vidst at der har været celleforandringer, tænker altid de værste scenarier oppe i hovedet. 

Det lyder godt nok heller ikke rart. Hva går sådan en prøve ud på, som gør så ondt? 

Anmeld Citér

20. juli 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Hvor længe siden er det du har født ? 

Jeg har fået inkadelse til at blive tjekket 3 gange nu men lægen vil ikke tjekke det før der er gået et år efter jeg har født for ellers er der helt sikkert selle forandringer på grund af graviditeten og fødslen 

Anmeld Citér

20. juli 2016

MorTil3+

anna111 skriver:

Hvor længe siden er det du har født ? 

Jeg har fået inkadelse til at blive tjekket 3 gange nu men lægen vil ikke tjekke det før der er gået et år efter jeg har født for ellers er der helt sikkert selle forandringer på grund af graviditeten og fødslen 

Det er 16 mdr siden.

Anmeld Citér

20. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
MorTil3+ skriver:

Tænker bare at der jo ikke kan være celleforandringer i livmoder eller livmoderhals hvis begge er fjernet så derfor må du jo stadig ha livmoderhalsen.

Nu har jeg været inde og kigge på sundhed.dk ang min behandling og jeg har fået en total hysteriktomi ( staves), så jeg har altså også fået fjernet livmoder halsen, men man kan åbenbart godt få taget prøver alligevel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.