Celleforandringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.456 visninger
17 svar
2 synes godt om
18. juli 2016

MorTil3+

vil høre om nogle har en positiv historie ang celleforandringer. Jeg har fået lavet keglesnit to gange pga celleforandringer sidst for snart 4 år siden, 2 gang havde de åbenbart ikke fået fjernet det hele og skulle ha lavet en ny smear prøve. I mellemtiden fik jeg så HPV vaccinen og da den prøven blev taget var der så ingen celleforandringer, det er nu 3 år siden, skulle så tjekkes hvert halve år, men er ikke blevet tjekket siden pga ny graviditet osv. Har fået en tid til ny prøve her i august og frygter virkelig at der er celleforandringer igen. Hvis der er har jeg lyst til at bede dem om at fjerne hele min livmoder, men kan man bede dem om det. Vil de overhovedet gøre det? Er der stor risiko for at der er celleforandringer igen når jeg nu har haft det før? Er så pisse nervøs for den prøve.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2016

Debby

MorTil3+ skriver:

vil høre om nogle har en positiv historie ang celleforandringer. Jeg har fået lavet keglesnit to gange pga celleforandringer sidst for snart 4 år siden, 2 gang havde de åbenbart ikke fået fjernet det hele og skulle ha lavet en ny smear prøve. I mellemtiden fik jeg så HPV vaccinen og da den prøven blev taget var der så ingen celleforandringer, det er nu 3 år siden, skulle så tjekkes hvert halve år, men er ikke blevet tjekket siden pga ny graviditet osv. Har fået en tid til ny prøve her i august og frygter virkelig at der er celleforandringer igen. Hvis der er har jeg lyst til at bede dem om at fjerne hele min livmoder, men kan man bede dem om det. Vil de overhovedet gøre det? Er der stor risiko for at der er celleforandringer igen når jeg nu har haft det før? Er så pisse nervøs for den prøve.

Jeg kan sagtens forstå, at du er nervøs, men celleforandringer er ikke lig med kræft.

Jeg tror lægen vil fraråde dig at få fjernet din livmoder.

Anmeld Citér

19. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
MorTil3+ skriver:

At du for fjerne din livmoder er jo ikke ens betydende med at du ikke kan få celle forandringer igen, men det kan selvfølgelig hjælpe på det. Jeg fik fjernet min for ca 10-12 år siden pga kraftige celle forandringer og nogle problemer med gammelt kejsersnit ar ( indvendige sammen voksninger), men alligevel skulle jeg ha taget prøver en gang om året i 5 år efterfølgende

Anmeld Citér

19. juli 2016

Pianisten

MANGE mennesker går gennem livet med celleforandringer uden at det betyder noget dårligt. Kan tale for alle kvinderne i min familie inkl. mig selv - vi har alle fået fanget celleforandringer på et eller andet tidspunkt i vores liv, og vi lever alle stadig i bedste velgående 

Anmeld Citér

19. juli 2016

FruK

Jeg fik lavet keglesnit for mange år siden, før jeg fik mine børn.

Fik konstateret celleforandringer igen kort før min sidste graviditet, men de forsvandt igen på mystisk vis. 

Har ikke haftnoget siden, og er blevet tjekket jævnligt.

Celleforandringer er jo ikke kræft, men noget som måske - og måske ikke - kan udvikle sig til det. 

Anmeld Citér

19. juli 2016

MorTil3+

Nej ved godt det ikke er kræft, men sidste gang havde jeg svære celleforandringer.

Anmeld Citér

19. juli 2016

MorTil3+

Hck skriver:

At du for fjerne din livmoder er jo ikke ens betydende med at du ikke kan få celle forandringer igen, men det kan selvfølgelig hjælpe på det. Jeg fik fjernet min for ca 10-12 år siden pga kraftige celle forandringer og nogle problemer med gammelt kejsersnit ar ( indvendige sammen voksninger), men alligevel skulle jeg ha taget prøver en gang om året i 5 år efterfølgende

Har du så ikke stadig din livmoderhals siden du stadig bliver tjekket?

Anmeld Citér

19. juli 2016

MorTil3+

Debby skriver:

Jeg kan sagtens forstå, at du er nervøs, men celleforandringer er ikke lig med kræft.

Jeg tror lægen vil fraråde dig at få fjernet din livmoder.

Hvorfor tror du han vil fraråde det?

Anmeld Citér

19. juli 2016

Julemusen

MorTil3+ skriver:

Hvorfor tror du han vil fraråde det?

Det er et stort indgreb at få fjernet livmoderen. Min svigerinde fik fjernet hende pga forstadier til kræft i livmoderhalsen og livmoder væggen i den ene side. Hun havde haft svære celleforandringer i 3 år, fået lavet keglesnit. Men det udviklede sig desværre til kræft. Det var en stor operation der tog 5 timer. Hun var indlagt i 6 dage. Og der var utrolig mange men normale gener efter.  Vand i kroppen. Nedfalden blære. Hun måtte bruge kateter i 4 måneder efter operationen. Det tog halvandet år før kroppen var ovenpå igen. Så tror absolut ikke at lægerne går med til det medmindre situationen kræver det.

Anmeld Citér

19. juli 2016

Moar2011

MorTil3+ skriver:

Jeg har celleforandringer, bliver dog kun tjekket en gang om året.

men tænker at de har et godt øje på dig, så ville jeg nok fraråde at få fjernet livmoren..  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.