Jeg er endnu ikke klar til at stå frem med navn, så tråden forbliver anonym.
Jeg er fornylig blevet udredet gennem psykiatrien og blevet dianogsticeret med skizoaffektiv psykose, 27 år gammel!
Jeg har siden mine tidlige teenageår haft det svært psykisk, men har alligevel formået at klare mig igennem folkeskolen, gymnasiet og videregående uddannelse, samt få 3 børn og en dejlig mand ved min side. Jeg har dulmet mig med cannabis når det har været slemmest, så mit hoved har kunne få ro. Dog aldrig mens jeg hat været gravid/ammet. Der har jeg kun været på "alm." antidepressiver.
Men så står jeg så her, nu .. Psykose alligevel?! Det lyder voldsomt i mine ører, men jeg kan jo sagtens se mønstrerne og symptombilledet derfra er mig, beskriver mig og mine følelser. Jeg har gennem mit forløb med min udredning fået mange svar/forklaringer på hvorfor jeg nogle gange har handlet som jeg har gjort/hvorfor jeg har jagt det som jeg har. Det er enormt rart, men også en lidt kuk-kuk følelse at sidde med. Hvad gør man lige herfra?
Uniddelbart er det pt. kun min mand som kender til det hele, men hvordan fortæller man sådan noget til andre mennesker? Og fortæller man det overhovedet? Hvad siger man, hvis man siger noget?
Jeg skal opstarte på medicin, noget lidt krads noget og vidst også lidt forskellige præparater. Jeg gruer for bivirkningerne, men glæder mig alligevel også lidt hvis det kan betyde jeg får en oplevelse af ro og "normalitet" oppe i mit hoved.
Jeg vil enormt gerne høre, hvis der er andre herinde der har erfaringer eller oplevelse med samme eller noget lignende. 
Anmeld
Citér