(februar) Dagpleje.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. september 2009

Diana...

Hej piger 

Har sgu lige brug for jeres mening.

Er det forkert at sende Lucas i DP fra første december altså 2 måneder før jeg selv starter? 

Jeg tænker bare lidt at det måske er lidt sund for ham når han nu har så travlt som han har at han så os kommer ud og er sammen med andre børn? Det vil ikke være hverdag og kun til middag hvad gang ca.

Min Sp sagde at vi skulle begynde på noget gynmastik med ham når han blev at år og at han ville have godt af at kommer før tid i DP netop fordi han er så langt fremme på mange områder. 

Men igår havet jeg besøg fra en fra min mødregruppe og det var tydeligt at se at hun overhoved ikke forstod det og hun synes det var meget lang indlærings tid. 

Og nu tænker jeg lidt om det virkelig er så forkert af mig, når vi sammen med andre børn jamen han elsker det jo bare ikke nå pigerne skriger ha ha. Men han nyder og lege med andre børn kravle efter dem og stjæle deres legetøj og grine af dem osv.

Knus Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2009

Misjelle

Nu er jeg jo ikke ekspert, eftersom Linus er mit første barn, men kan virkelig ikke se det skulle være et problem. Den det bliver mest hårdt for er jo nok dig Diana ;-) ... efter min mening skal han da bare ned at lege med nogle andre børn, han er jo så langt fremme .
Der er også en i min mødregruppe, som også har fået dagpleje plads fra 1. december.

Anmeld

29. september 2009

Mca<3

Altså jeg er nok rigtig dårlig at spørge  
Jeg har jo haft mine 2 store hjemme til de var 4 og gik bare i noget legestue med dem .. Jeg er overbevist om at ungerne har bedst af at være hjemme hos deres mor så længe som muligt  Børn i den alder har ikke sådan brug for at komme ud og lege og de kan ikke lege rigtige lege med andre børn før de er fyldt 2 år .. Indtil da leger de bare ved siden af hinanden .. Det er jo forskelligt fra mor til mor hvordan man har det ,, I min verden er det bare sådan men syntes ikke 2 mdr før er helt vildt  Han har jo så bare en dejlig lang indkøringsperiode

Anmeld

29. september 2009

Misjelle

Tanja.. skriver:

Jeg har jo haft mine 2 store hjemme til de var 4 og gik bare i noget legestue med dem .. Jeg er overbevist om at ungerne har bedst af at være hjemme hos deres mor så længe som muligt  Børn i den alder har ikke sådan brug for at komme ud og lege og de kan ikke lege rigtige lege med andre børn før de er fyldt 2 år .. Indtil da leger de bare ved siden af hinanden .. Det er jo forskelligt fra mor til mor hvordan man har det ,, I min verden er det bare sådan men syntes ikke 2 mdr før er helt vildt  Han har jo så bare en dejlig lang indkøringsperiode

Øj det var lang tid ... jeg ville ønske jeg kunne gå hjemme med Linus så længe hihi (tror også moren her er ved at få seperationsangst ). Kommer du også til at gå hjemme så længe med Alexander?

Anmeld

29. september 2009

Mca<3

Misjelle skriver:

Øj det var lang tid ... jeg ville ønske jeg kunne gå hjemme med Linus så længe hihi (tror også moren her er ved at få seperationsangst ). Kommer du også til at gå hjemme så længe med Alexander?

Nej desværre   Puhh det bliver hårdt at skulle afl. ham som 12 mdr .. Har sgu overvejet at bytte til aftenvagt så han kan skånes lidt   Vil jo gerne at han havde haft samme mulighed som de andre

Anmeld

29. september 2009

Diana...

Tanja.. skriver:

Sådan har jeg det os selv at de har bedst af at gå hjemme os deres mor så længe som muligt. Altså jeg synes sgu det er så svært især når jeg får at vide at vide af SP at det ville være bedst for ham fordi han er så fremme i skoene.

Ihh jeg føler mig sgu lidt som en dårlig mor jeg er sådan i tvivl for jeg tror altså både Lucas og jeg har godt af at han kommer ud et par timer et par gang om ugen men samtidig tuder jeg når jeg tænker på det.

ALTSÅ.

Knus

Anmeld

29. september 2009

Mira0911

Tanja.. skriver:

Med hensyn til at gå hjemme med sit barn og gå i legestue - Er det noget man skal søge om ved kommunen? Eller hvordan er det?

Anmeld

30. september 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Min holdning er både/og.

Nu hvor Lucas er så langt fremme er det nok meget sundt for ham, at komme ud blandt andre børn. Men på den anden side, så er det også lang tid før, at du skal starte på arbejde igen. Det er selvfølgelig rigtig dejligt med en lang indkøring, men jeg tror måske også, at den kan blive for lang.

Du skal også tænke på, at i december måned er der mange helligdage og at vuggestuen højst sandsynlig har lukke mellem jul og nytår (det er den i Hvidovre). Det er ikke mange dage, at han så når, at være der. Så skal du starte forfra med indkøringen efter nytår igen, da han så har været for længe væk fra vuggestuen.

Er der ikke noget legestue, hvor du bor som du kan tage til? Vi har legestue i kirken hver fredag. Det er super hyggeligt (og har ikke noget med kristendom at gøre).

Jeg kan godt se, at det ikke er nemt.

Hvordan er reglerne for, at skrive op til vuggestue/dagpleje? Vi skal skrive op senest 8 uger inde, at vi skal bruge en plads.

Kh.
Katja

Anmeld

30. september 2009

finkedinke

Jeg er jo dagplejer, og vil gerne give et svar fra den vinkel. Men jeg har ikke tid nu. Måske svarer jeg først i morgen. Men jeg skal nok huske det. For jeg eeelsker mit arbejde og kan slet ikke lade være med at svare når det handler om dagpleje

Berith

Anmeld

30. september 2009

Diana...

finkedinke skriver:

Jeg er jo dagplejer, og vil gerne give et svar fra den vinkel. Men jeg har ikke tid nu. Måske svarer jeg først i morgen. Men jeg skal nok huske det. For jeg eeelsker mit arbejde og kan slet ikke lade være med at svare når det handler om dagpleje

Berith

Jeg glæder mig til at høre dit svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.