Øv gæstepleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvad tænker du på af skarpe tider ? Vi betaler fuldt ud for at de bruger gæstepleje, selv hvis vi skulle tage en fridag, så bestemmer vi vel også selv om vi vil have en spontan fridag. 

Men er eet et problem må hun da melde tingene klart ud og ikke lave om i de aftaler hun laver og så blive sur 

Ja, selvfølgelig betaler i, det har for mig ikke noget med det at gøre, ( men i betaler jo ikke mere end andre gør, jeres ferie passede jo bare ikke med jeres faste dagplejemor),  Som andre skriver, så skriv en seddel til hende for de resterende dage, med jeres møde og hente tider, og nej synes faktisk ikke at man skal holde for mange spontane fridage, hvis man har fået pasning uden for ens normale dagpleje mors ferie og undskyld, slet ikke med 2 børn. Synes selvfølgelig at det er super godt for jeres børn, men synd for hele planlægningen af de ferie uger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Ja, selvfølgelig betaler i, det har for mig ikke noget med det at gøre, ( men i betaler jo ikke mere end andre gør, jeres ferie passede jo bare ikke med jeres faste dagplejemor),  Som andre skriver, så skriv en seddel til hende for de resterende dage, med jeres møde og hente tider, og nej synes faktisk ikke at man skal holde for mange spontane fridage, hvis man har fået pasning uden for ens normale dagpleje mors ferie og undskyld, slet ikke med 2 børn. Synes selvfølgelig at det er super godt for jeres børn, men synd for hele planlægningen af de ferie uger 

Nu var det en spontan dag det drejede sig om for den ene og den anden blev jo så fordi hun var gået, det var planlagt den ene skulle have fri pga behandling ved fysioterapeut og var længe planlagt inden ferie  

jeg har netop ikke mulighed for at give ferie og ved ikke hvilke dage jeg har mulighed for at holde fridage, så finder jeg ud af jeg pludselig har mulighed vil jeg gerne udnytte tiden med mine børn. Men vi er bare af forskellig holdning. 

Hver dag er det ca samme tidspunkt de bliver hentet med mindre der er en anden årsag, men det kan jo variere en smule alt efter hvor lang tid det tager at hente i bh, trafik osv 

men er nu bare sjovt det er et problem hos hende når vi normalt ingen problemer har eller har haft med andre gæsteplejere i øvrigt som vi har haft en del af gennem årene  

Anmeld Citér

12. juli 2016

Anonym trådstarter

CutieKiwi skriver:

Jeg havde skrevet en seddel til hende med hente og bringetider den resterende tid. Så er der vel chance for at hun husker det 

Til hverdag er det meget det samme, på nær det kan variere lidt efter trafik og afhentning i BH det var kun den ene dag hvor vi skulle noget og så da hun skulle til lægen  

Anmeld Citér

12. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nu var det en spontan dag det drejede sig om for den ene og den anden blev jo så fordi hun var gået, det var planlagt den ene skulle have fri pga behandling ved fysioterapeut og var længe planlagt inden ferie  

jeg har netop ikke mulighed for at give ferie og ved ikke hvilke dage jeg har mulighed for at holde fridage, så finder jeg ud af jeg pludselig har mulighed vil jeg gerne udnytte tiden med mine børn. Men vi er bare af forskellig holdning. 

Hver dag er det ca samme tidspunkt de bliver hentet med mindre der er en anden årsag, men det kan jo variere en smule alt efter hvor lang tid det tager at hente i bh, trafik osv 

men er nu bare sjovt det er et problem hos hende når vi normalt ingen problemer har eller har haft med andre gæsteplejere i øvrigt som vi har haft en del af gennem årene  

Jeg kan godt forstå dig langt hen af vejen, tror bare at du skal tænke på at det er noget helt andet i sommerferie perioden. Den gæstedagplejer du har fået har måske fået børn 3 forskellige steder fra, med hver deres bringe/hente tider og hun har måske fået nej til at holde nogle fridage, fordi at dine børn kom. Ikke noget ondt til dig, tror bare at man skal se den hele vejen rundt

Anmeld Citér

12. juli 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jeg kan godt forstå dig langt hen af vejen, tror bare at du skal tænke på at det er noget helt andet i sommerferie perioden. Den gæstedagplejer du har fået har måske fået børn 3 forskellige steder fra, med hver deres bringe/hente tider og hun har måske fået nej til at holde nogle fridage, fordi at dine børn kom. Ikke noget ondt til dig, tror bare at man skal se den hele vejen rundt

Det gør jeg bestemt også og ved jo de holder ferie på skift, omvendt får andre jo plads når vi holder ferie. Vi afhenter og bringer indenfor hendes egne åbningstider selvom det er et andet modul, så vi imødekommer jo også så hun ikke skal arbrjde over hver dag, selvom det var mindre stressende for os  

Anmeld Citér

12. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det gør jeg bestemt også og ved jo de holder ferie på skift, omvendt får andre jo plads når vi holder ferie. Vi afhenter og bringer indenfor hendes egne åbningstider selvom det er et andet modul, så vi imødekommer jo også så hun ikke skal arbrjde over hver dag, selvom det var mindre stressende for os  

Selvfølgelig skal i følge hendes arbejdstider og selvfølgelig skal hun ikke arbejde over fordi at i ikke har kunne få jeres ferie til at passe med jeres faste dagplejemor, det er jo en af de små finurligheder der er når man vælger dagpleje frem for vuggestue ( og begge mine børn har gået i dagpleje, så jeg kender det godt) 

Anmeld Citér

12. juli 2016

fnuggi

Anonym skriver:

hos os skal gæstedagplejen holde åben de tider som vores datter normalt er i dagpleje også selv om det ikke er hendes normale åbningstid men ved ikke om det er sådan ved jeres 

men selvfølgelig skal du holde en fridag hvis det er muligt for dig det skal hun ikke bestemme 

Anmeld Citér

12. juli 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
fnuggi skriver:

hos os skal gæstedagplejen holde åben de tider som vores datter normalt er i dagpleje også selv om det ikke er hendes normale åbningstid men ved ikke om det er sådan ved jeres 

men selvfølgelig skal du holde en fridag hvis det er muligt for dig det skal hun ikke bestemme 

Sådan er det også her. Så synes det er lidt mærkeligt. Plus at vi skal have en seddel med, hvor der blandt andet står aflevering og afhentning på, så dp kan se hvornår man gør det ca. 

Anmeld Citér

12. juli 2016

Goggelogge

Anonym skriver:

Øv er træt af vi har vores børn i gæstepleje de her uger. 

Vores dagpleje har et senere modul end gæsteplejen og gør derfor mit for at vi henter tidligere, men det er lidt upraktisk ifh til at hente sammen med børnehave samt børnenes sovevaner i dagpleje samt rutiner i bh. Men det går så hun ikke skal have overarbejde 

mit problem er at hun alligevel er utilfreds. Vi er vant til at aflevere sent da vi imens muligheden er der, gerne vil have en hyggelig morgenstart. 

Vi har så aftale om at aflevere senest kl 9 om morgenen hvilket hun selv foreslog, og hvilket vi plejer ved vores alm dagplejer. Pludselig var det et problem da de gik 8.45 

så var der ballade over døren ikke var lukket ordentligt, da den ikke lukker ordentligt og går op, så man skal løfte håndtaget, og så kunne børn og hund jo løbe ud. Men hun har intet sagt om det

en dag skulle jeg til møde og havde informeret om dette så jeg afleverede lidt senere, og det var ok sagde hun. Pludselig kom jeg til låst dør for de var på tur og jeg var jo ikke kommet til tiden og hun vidste da intet. 

Hver uge har de legestue og vi plejer både at hente og bringe i legestuen. Nu skal vi hente inden bestemt tid i legestuen ellers er det hos hende og fair nok, men i dag var hun vrissen over vi hentede hos hende og ville vide hvis ikke vi kom i legestuen. Anede ikke vi skulle skrive SMS da aftalen var at var de ikke hentet inden kl 16 så kunne vi hente hos hende når de kom hjem ca kl 16.20-16.30 

det er som om hun følger sit men det svinger og så skal vi vide det, men hvor skal vi vide det fra. Her afleverer far hvor jeg henter og far og jeg når ikke at snakke sammen fra de er kørt til jeg henter. 

Er så frustreret over de der små episoder da de bare er eer konstant og de har kun været der 1.5 uge og endda haft 2 fridage. Hvilket også var et problem da hun ville vide det flere dage inden hvor jeg først på dagen kunne sige om begge børn holdte fri. Blev lidt irriteret da hun jo ikke kan bestemme om vi pludselig holder en spontan fridag hvis det er muligt eller et barn bliver syg 

overvejer om vi har mulighed for at holde noget fri så de ikke skal derop, men det ser stramt ud mht frihed og vi har i år haft tidlig ferie og har noget fri igen i slut august

Her hos os der skal gæstedagplejen have de samme åbningstider som vores egen dagplejemor og det der skal i slet ikke finde jer i og man skal da ikke bare komme til en lukket dør.. Jeg er rystet..

Anmeld Citér

12. juli 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Selvfølgelig skal i følge hendes arbejdstider og selvfølgelig skal hun ikke arbejde over fordi at i ikke har kunne få jeres ferie til at passe med jeres faste dagplejemor, det er jo en af de små finurligheder der er når man vælger dagpleje frem for vuggestue ( og begge mine børn har gået i dagpleje, så jeg kender det godt) 

Det har jeg på ingen måde forlangt ! Vi har skiftet dagpleje og derfor først sidst i maj fået at vide hvornår vores dagpleje holder ferie, og det er dem selv som tilbyder overarbejde da vi ifølge kommunen skal tilbydes det modul vi har fået. Så vi forlanger intet, og ja vi tilpasser os, men vi har muligheden pga modulet for nu er eet jo altså ikke altid man kan få det hele til at gå op ferie mæssigt det samme gælder jo efterårsferien i uge 42, ikke alle kan få fri i den uge, det gælder både os og dagpleje 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.