Problemer med at blive ren efter toiletbesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Heh, kender godt det der med at være alene om det �� Desværre har jeg også problemer med at holde på luften og så buler mit mellemkød ud når jeg har afføring. det er ikke generende som sådan, men normalt tror jeg heller ikke det er 

Jeg skal faktisk undersøges på OUH på onsdag. Kan jo lige skrive og fortælle, hvad de siger.

Hvor lang tid er det siden du sidst fødte? Og har du tænkt på om du vil føde vaginalt igen?

Du må virkelig gerne skrive hvad ouh siger! Der er jeg noget spændt på

det er 3 år siden jeg fødte og jeg tænker at høre hvad JM siger til en evt vaginal fødsel en anden gang. Jeg tror dog mest problemet bestod i, at vores barn kom på en gang og ikke med hovedet i en ve og kroppen i en anden. Lige det sidste gik lige hurtigt nok  

ved du hvad årsagen til din bristning var og ønsker du at føde vaginalt en anden gang? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2016

Anonym

Uuffff det lyder også lige voldsomt nok :-P 

min Bristning skyldes højst sandsynligt forlænget pressefase på 1 1/2 time og brug af cup - fik at vide at hvis jeg ikke pressede baby ud på 2 forsøg, så blev jeg kørt til ak - så jeg pressede, pressede, pressede, og lægen hev og hev, ja - og så gik det formentligt bare for hurtigt :-( Der var ikke engang nogen særlig grund til at baby skulle ud - ikke iltmangel eller noget. Så er noget bitter over, at de pludselig tog den beslutning.

Nå, besøg på OUH var faktisk lidt nedslående, og jeg blev ked af det derinde, så jeg glemte alle mine spørgsmål og blev bare lidt lammet og 'ja okay' agtig - ved ikke hvorfor jeg ikke tog min mand eller en anden med :-(

jeg blev scannet og scanningen viste ??? Noget med at jeg kun har 2/3 Af den interne Sphincter og 1/5 af den eksterne. Derfor jeg har svært ved at holde på luften og svært ved at tørre mig ren (det skal man bruge den interne til, og den fungerer kun optimalt, hvis den er hel).

Lægen blev ved med at sige at jeg ikke kunne forvente en operation (det har jeg ved Gud heller aldrig bedt om), men det først var noget vi kunne gøre om måske 10-15 år, hvis jeg blev inkontinent for afføring (????? Og her stod jeg lidt af - of jeg er så ked af jeg ikke fik spurgt om jeg skulle forvente det eller hvad). 

Fik heller ikke spurgt om, om det er 'normalt' at være 'defekt' på den måde efter en 4 grads Bristning eller om det var fordi jeg ikke var blevet syet godt nok eller helet godt nok :-( øv, sidder bare og er lidt ked af det hele.

Anmeld Citér

19. august 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Uuffff det lyder også lige voldsomt nok :-P 

min Bristning skyldes højst sandsynligt forlænget pressefase på 1 1/2 time og brug af cup - fik at vide at hvis jeg ikke pressede baby ud på 2 forsøg, så blev jeg kørt til ak - så jeg pressede, pressede, pressede, og lægen hev og hev, ja - og så gik det formentligt bare for hurtigt :-( Der var ikke engang nogen særlig grund til at baby skulle ud - ikke iltmangel eller noget. Så er noget bitter over, at de pludselig tog den beslutning.

Nå, besøg på OUH var faktisk lidt nedslående, og jeg blev ked af det derinde, så jeg glemte alle mine spørgsmål og blev bare lidt lammet og 'ja okay' agtig - ved ikke hvorfor jeg ikke tog min mand eller en anden med :-(

jeg blev scannet og scanningen viste ??? Noget med at jeg kun har 2/3 Af den interne Sphincter og 1/5 af den eksterne. Derfor jeg har svært ved at holde på luften og svært ved at tørre mig ren (det skal man bruge den interne til, og den fungerer kun optimalt, hvis den er hel).

Lægen blev ved med at sige at jeg ikke kunne forvente en operation (det har jeg ved Gud heller aldrig bedt om), men det først var noget vi kunne gøre om måske 10-15 år, hvis jeg blev inkontinent for afføring (????? Og her stod jeg lidt af - of jeg er så ked af jeg ikke fik spurgt om jeg skulle forvente det eller hvad). 

Fik heller ikke spurgt om, om det er 'normalt' at være 'defekt' på den måde efter en 4 grads Bristning eller om det var fordi jeg ikke var blevet syet godt nok eller helet godt nok :-( øv, sidder bare og er lidt ked af det hele.

Det lyder da også som noget af en fødsel! Og meget træls, hvis der slet ikke var en grund til, at baby skulle så hurtigt ud!

Ej helt ærlig, det lyder da virkelig heller ikke som en særlig rar eller forstående læge :O 

Det virker da mærkeligt, at man ikke prøver at rette op på skaden, når man ikke har fået det gjort ordentligt i første omgang! Kan godt forstå du blev ked af det og paf!

Det er muligt at han/hun er vant til at se sådan noget hver dag, men det er jo vildt personligt og intimt for sådan nogle helt almindelige mennesker, det kræver da overvindelse af en anden verden, lige at smutte til lægen og fortælle, hvad der er galt! Jeg sidder faktisk og bliver lidt gal over den behandling, lægen har jo kunne se, at du var berørt af det

Kram herfra 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.