Hvordan i al verden lære man at sy?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.207 visninger
19 svar
1 synes godt om
6. juli 2016

Aristocats

Jeg ville altså virkelig være taknemmelig, hvis der var nogle, der ville forklare mig "the basics", så at sige. Starter mere eller mindre helt fra bunden af. Kan intet med en symaskine.  Så hvis nogle sy-kyndige mennesker lige ville dele lidt ud, ville jeg være meget glad! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2016

lineog4

Aristocats skriver:

Jeg ville altså virkelig være taknemmelig, hvis der var nogle, der ville forklare mig "the basics", så at sige. Starter mere eller mindre helt fra bunden af. Kan intet med en symaskine.  Så hvis nogle sy-kyndige mennesker lige ville dele lidt ud, ville jeg være meget glad! 

Uha det er svært. Men fx synu.dk har er online kursus og ellers tænker jeg vejen frem er at finde en i fysisk nærhed og have nogle syaftener 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Diosa85

Aristocats skriver:

uh der er så mange ting at fortælle om syning ved ikke hvor jeg skal starte

Anmeld Citér

6. juli 2016

Aristocats

lineog4 skriver:

Uha det er svært. Men fx synu.dk har er online kursus og ellers tænker jeg vejen frem er at finde en i fysisk nærhed og have nogle syaftener 

Tak for tippet.  Og ja, det tænker jeg også, det er bare lidt det med at få det til at passe sammen med tid mm. Og vil egentligt også gerne prøve at se om jeg kan lære det selv, men det bliver måske svært. 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Aristocats

Diosa85 skriver:

uh der er så mange ting at fortælle om syning ved ikke hvor jeg skal starte

Hvis du vil, må du meget gerne fortælle det, som du synes er det "vigtigste" for en ultra nybegynder. 

Anmeld Citér

6. juli 2016

lineog4

Aristocats skriver:

Hvis du vil, må du meget gerne fortælle det, som du synes er det "vigtigste" for en ultra nybegynder. 

Ville være nemmere hvis jeg vidste hvad du ville sy?

Anmeld Citér

6. juli 2016

Aristocats

lineog4 skriver:

Ville være nemmere hvis jeg vidste hvad du ville sy?

Mest af alt enkle hverdagskjoler, både til børn og voksne 

Anmeld Citér

6. juli 2016

lineog4

Aristocats skriver:

Mest af alt enkle hverdagskjoler, både til børn og voksne 

I fast stof eller strækstof? Har du er mønster?

Anmeld Citér

6. juli 2016

Diosa85

Aristocats skriver:

Hmm. Det vigtigste er jo selvfølgelig at vide hvordan selve maskinen fungerer.

man tråder den med overtråd og undertråd på to spoler. Deler forskelligt fra maskine til maskine hvordan det gøres. Men der er altid en vejledning med. 

Man kan ikke bruge maskinen uden både over og undertråd da de begge bruges til at sy. 

man lægger stoffet under sy foden på maskinen med ønsket sømrum (sømrum er afstanden mellem stofkant og nålen, det mest normale er 1 cm). 

Så syer man altid frem og tilbage i starten det er der en knap til at gøre. Det er for at sørger for tråden ikk går op. 

Så trykker man ellers på pedalen i ønsket tempo. 

En god ide er altid at sy i zig zag rundt i kanten af stoffet for at undgå at det trevler  

kunne sagtens fortsætte. Der er mange ting ved sådan et monstrum. Men skulle mene det er det mest basale

Anmeld Citér

6. juli 2016

MRS.Thomsen

Hvad med aftenskole? Lige som man kan lære at spille guitar og lave krukker i ler, er der sikkert også kurser i syning. Det er sikkert kun en gang om ugen og aftenskolerne plejer at starte efter sommerferien. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.