Jeg går snart ud af mit gode skind! Mine tvillingedrenge på 5år er simpelthen til tider så ustyrlige og vil ikke høre efter med mindre man konstant skal finde på en eller anden konsekvens, hvis de ikke gør som der bliver sagt. De taler grimt og siger pik og fuck dig! De slås og tumler rundt, larmer og skriger. Og de fleste gange griner de af en hvis man skælder ud
kan godt være jeg er uddannet pædagog, men jeg er simpelthen udmattet og fortabt i forhold til at kunne holde en ordentlig tone altid og kommer tit til at råbe "nu holder i fandeme op"! Min mand og jeg talte om idag at prøve at indføre time out på badeværelset når en af dem ikke gør det der bliver sagt! Vi har indskrænket brugen af tablet til weekenden og jeg er altid i nakken af dem i forhold til at de skal blive siddende ved bordet når vi spiser og hænge deres jakker op, sætte sko på plads, vaske hænder osv. Når der er grimt sprog så beder jeg altid om at stoppe med at sige de grimme ting og hvis ikke så er de blevet sendt på værelset, som nu bliver til toilettet. De har for nyligt fået hver deres værelse så vi kan arbejde på at de skal sove tidligere og ikke fjolle sådan rundt. Når de er hver for sig, fx når den ene af dem er ved mormor, så er de nogen helt andre børn, og simpelthen så søde, men når de genforenes efter at have været adskilt så bryder helvede løs en hel dag før de nogenlunde kan falde bare lidt til ro igen. Hvad kan jeg gøre? Kan man ikke få en eller anden expert ud og give nogen råd? 
De mangler positiv opmærksomhed.
Selvom dine børn har den alder kan du kontakte sundhedsplejersken for gåde råd/hjælp.
F.eks oprydning af deres værelser. Vis dem at oprydning kan være hyggeligt, når man hjælpes ad. Gør det sammen med dem, så de lærer hvordan man rydder op. Sæt musik på de kan lide, dans legomændene ned i opbevaringskassen osv. Når jeg rydede op sammen med mine de store fandt de tit på noget imens, de så kunne lege bagefter. Lad den lille ligge på et tæppe inde hos jer imens, så kan han ligge og kigge på og i kan snakke med ham. Men de store mærker at de har 1. prioriteten for en stund.
Ros dem hver gang de gør noget godt.
Du skal have det hele vendt væk fra skæld ud og straf, til samarbejde og positiv opmærksomhed.
Lav også noget med dem hver især helt alene evt bare en gåtur/cykeltur. Hvad i laver er ikke vigtigt. Det vigtige er at de føler sig prioriteret.
Anmeld
Citér