I forhold til grim sprog så tænker jeg at de nok eksperimentere lidt med ord, og synes måske ordne er spændende og sjove spændende, netop fordi det er lidt forbudt.
Hvad er det for nogle ord de helt præcist siger som i ikke vil have? Fordi jeg tænker måske at det vil hjælpe ikke at give det så meget opmærksomhed, og måske bare ignorer det. Så det ikke er så spændende. Eller lave en aftale om at de må gå et andet sted hen og få afløb for de grimme ord, ex haven, værelset osv. Fordi du synes det er træls at høre på. Og så forklare dem hvad de ord de siger betyder og at de ord faktisk kan gøre folk kede af det.
En jeg kender have faktisk held med at hende og hendes søn på 6 år sammen skrev alle de grimme ord ned og puttede i en kasse. Engang i mellem tog de så ordne op og læste højt og sagde sammen, og så var det pludselig ikke så spændende mere da han pludselig havde fået lov at lege lidt med dem og få afløb.
I forhold til sko på plads, vaske hænder osv så er det nok bare sådan det er med børn. Gentagelse, gentagelse og atter gentagelse. Børn glemmer så hurtigt og tænker tit ikke over det selvom de har fået det af vide en million gange
Derudover synes jeg nu at deres adfærd lyder helt normalt for børn på deres alder. Så hæng i!
Derudover så tror jeg simpelthen ikke på at trusler og time out og andre former for straf virker i det lange løb. Selvom det måske virker som det rigtige her og nu hvis man er presset
men det er jo bare min holdning. I skal jo gøre hvad der virker for jer.
Jeg kan varmt anbefale Fie Hørbys, drop opdragelsen. Super bog hvis man gerne vil have et alternativ til trøster og straf.
Anmeld
Citér