Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.049 visninger
15 svar
16 synes godt om
3. juli 2016

TinTinO

Halløjsa. 

Vi står og skal til rådhusbryllup med efterfølgende frokost på en kro. Parret har udmeldt at de senere vil holde kirkebryllup, når pengene er der. 

Vi har valgt ikke at holde polterabend for dem. Vi er nu i dilemma, skal vi lave æresport eller vente med denne til kirkebryllup?  

Jeg mener vi skal vente, da vi heller ikke har holdt polterabend, andre mener vi burde lave den. 

Hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
TinTinO skriver:

Halløjsa. 

Vi står og skal til rådhusbryllup med efterfølgende frokost på en kro. Parret har udmeldt at de senere vil holde kirkebryllup, når pengene er der. 

Vi har valgt ikke at holde polterabend for dem. Vi er nu i dilemma, skal vi lave æresport eller vente med denne til kirkebryllup?  

Jeg mener vi skal vente, da vi heller ikke har holdt polterabend, andre mener vi burde lave den. 

Hvad tænker i? 

Jeg ser ikke sammenhængen mellem polterabend og æresport. En polterabend er en engangsoplevelse, en æresport kan man vel ikke få for mange af? Vi havde tre til vores bryllup - på samme dag! 

Min stedsøster og svoger blev iøvrigt også gift på rådhus og meldte ud, at kirkebrylluppet kom senere. De har for længst holdt sølvbryllup, men kirkebrylluppet blev aldrig til noget 

Anmeld Citér

3. juli 2016

Annemette07

TinTinO skriver:

Halløjsa. 

Hvad tænker i? 

Vi holdte også rådhusbryllup, hvor vi havde udmeldt at vi senere vil holder en kirkelig vielse. Samme dilemma opstod mellem vores forældre. Min svigerfamilie synes vi skulle have, og mine forældre mente vi skulle vente(folk var bare inviteret til indflytter fest, så kun vores forældre og søskende vidste VK var blevet gift). Vi endte med at få en lille æresport. For mig var den egentlig ikke så vigtig, men tror det afhænger meget af hvem man er. 

Jeg tænker, at jeg vil træffe beslutningen udfra, hvor åbne de har været omkring brylluppet. Hvis det er noget "alle" kender til, ville jeg nok lave en, men er det et "surprise" ville jeg nok ikke gøre det :-)

Anmeld Citér

3. juli 2016

Mortilah

Hvad er en æresport?

Anmeld Citér

3. juli 2016

Annemette07

Mortilah skriver:

Hvad er en æresport?

Det er en "dekoration" omkring døren bestående af grAn/grønt og blomster samt et skilt med navnene og datoen for bryllup :-)

Anmeld Citér

3. juli 2016

Mortilah

Annemette07 skriver:

Det er en "dekoration" omkring døren bestående af grAn/grønt og blomster samt et skilt med navnene og datoen for bryllup :-)

Ah, okay, tak så er jeg med sådan en har jeg set før.. Jeg vidste bare ikke lige hvad den hed. Tak

Anmeld Citér

3. juli 2016

Annemette07

Mortilah skriver:

Ah, okay, tak så er jeg med sådan en har jeg set før.. Jeg vidste bare ikke lige hvad den hed. Tak

Det var så lidt :-) 

Anmeld Citér

4. juli 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Jeg tænker at jeg ville have lavet en æresport til dem - det er jo den dag de bliver gift  

Jeg kan heller ikke lige finde sammenhæng mellem polterabend og æresport.

Vidste jeg at brudeparret ville blive glade for æresporten, så var der for mig slet ingen tvivl. Og jeg lavede også gerne én når de evt skulle velsignes i kirken  

Anmeld Citér

4. juli 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

For mig er rådhus bryllupet den dag de bliver gift. Og hvis man er til traditioner både før og under. Som p arben og æresport. Er det da til rådhus bryllupet det skal fejres.

Når kirkebryllupet kommer har de måske været gift i 2-3 år. Og så er de jo ikke ny gift. Men får en ekstra dag at fejre bryllup på.

Anmeld Citér

4. juli 2016

Berta

Jeg ville lave æresporten nu. De bliver jo reelt gift nu. 

Derudover er det ikke sikkert I får chancen sidenhen - jeg synes ofte man hører den med at ville holde kirkebryllup senere - og så bliver det aldrig til noget. Jeg kender i hvert tilfælde flere tilfælde i min omgangskreds. 

Berta 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.