Sengetider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2016

Zelinasmor

Putter min datter på 4 år mellem 19.30 og 20.00. I weekender mellem 20 og 21.

Jeg går i seng alt imellem 23 og 03. 

Det samme i weekender.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2016

Mo9ca

Blop2 skriver:

hvor gamle er jeres børn og hvornår kommer de i seng?

vil også gerne høre hvornår i selv plejer, at gå i seng?

på forhånd tak...

Barn 10 år kommer i seng kl.20:00

Barn 9 år kommer også i seng kl.20:00

Kl.20:30 siger vi godnat.

Vi plejer at gå i seng mellem 22:15 og 23:30

I weekenden er sengetiden for børnene senest midnat men gerne mellem 22:30 og 23:30

Mvh. M

Anmeld Citér

6. august 2016

NypåVej7årSenere

Uh, blir lidt stresset af den her tråd.. 

Hvorda i alverden får I jeres store børn til at sove så tidligt?

Vores datter på 7 sover aldrig før 21 og tit er den 22 eller senere inden hun falder i søvn. Hun kalder altid vildt mange gange - er bange, sulten (lige inden hun skal sove), tænker på noget, har ondt et sted, etc... 

Det er lidt bedre når hun har været i skole, men ikke meget.

Når jeg vækker hende omkring 6:45 er hun super træt og ikke klar til at stå op. Hun får altid lov til at se aften tv, hvorefter vi læser en bog og siger god nat. Vilel elske gode tips til hvordan I får jeres store til at sove så tidligt! Min datter har aldrig ville sove, ikke som baby, ikke nu. Men i det mindste sover hun igennem om natten og har gjort det siden hun var omkring 4. Det gør en kæmpe forskel! 

Ville elske tips til at få hende til at sove tidligere og ikke mindst hurtigere så hun (og vi) kan have mere overskud i hverdagen! Ikke mindst nu hvor der kommer en lille ny til april 

Anmeld Citér

6. august 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
NypåVej7årSenere skriver:

Uh, blir lidt stresset af den her tråd.. 

Hvorda i alverden får I jeres store børn til at sove så tidligt?

Vores datter på 7 sover aldrig før 21 og tit er den 22 eller senere inden hun falder i søvn. Hun kalder altid vildt mange gange - er bange, sulten (lige inden hun skal sove), tænker på noget, har ondt et sted, etc... 

Det er lidt bedre når hun har været i skole, men ikke meget.

Når jeg vækker hende omkring 6:45 er hun super træt og ikke klar til at stå op. Hun får altid lov til at se aften tv, hvorefter vi læser en bog og siger god nat. Vilel elske gode tips til hvordan I får jeres store til at sove så tidligt! Min datter har aldrig ville sove, ikke som baby, ikke nu. Men i det mindste sover hun igennem om natten og har gjort det siden hun var omkring 4. Det gør en kæmpe forskel! 

Ville elske tips til at få hende til at sove tidligere og ikke mindst hurtigere så hun (og vi) kan have mere overskud i hverdagen! Ikke mindst nu hvor der kommer en lille ny til april 

Hvad med at rykke det hele omkring halvanden time. Altså tv, boglæsning, aftensmad. Ellers ville jeg cutte noget ud, helst tv, da læsning jo er super vigtigt for hendes sprog. Hvad sker der hvis i sidder inde hos hende til hun sover. Ville det få hende til at sove hurtigere måske? Ligger hendes værelse langt fra hvor i opholder jer, hos os hjælper det at jeg er i værelset ved siden af med begge døre åbne.

men i må være konsekvente med at hun skal ligge i sin seng senest kl. 20. Det må være bedre at hun hviler end at hun er i aktivitet. Så får kroppen også lidt ekstra selvom det ikke er søvn. Det går jo ud over hendes indlæring og trivsel, men det ved i jo nok godt

Anmeld Citér

6. august 2016

et-ønske

Tvillingerne på 2 år bliver lagt kl 19.00 men snakker lidt inden de falder i søvn. 

9 år kl 20.30

10 år kl 21.00

14 år kl 21.30 - godnat kl 22

vi går i seng kl 23  

Anmeld Citér

6. august 2016

MorTil4<3

Blop2 skriver:

hvor gamle er jeres børn og hvornår kommer de i seng?

vil også gerne høre hvornår i selv plejer, at gå i seng?

på forhånd tak...

Vi har 4 børn

tvillinger på 1 år

dreng på 4 år. 

og dreng på 6 år 

tvillingerne puttes efter mad, som er ca 18:30-19:00

drengene puttes 19:30-20  

Anmeld Citér

6. august 2016

migxher

16 måneder, kommer i seng mellem 20 og 21 sover til Ca kl 8 næste morgen(han er hjemmepasset).

Mig og kæresten går i seng omkring kl 23, i weekenderne gerne lidt senere hvis vi har film aften, så måske kl 01. 

Anmeld Citér

7. august 2016

NypåVej7årSenere

Roselil skriver:

Hvad med at rykke det hele omkring halvanden time. Altså tv, boglæsning, aftensmad. Ellers ville jeg cutte noget ud, helst tv, da læsning jo er super vigtigt for hendes sprog. Hvad sker der hvis i sidder inde hos hende til hun sover. Ville det få hende til at sove hurtigere måske? Ligger hendes værelse langt fra hvor i opholder jer, hos os hjælper det at jeg er i værelset ved siden af med begge døre åbne.

men i må være konsekvente med at hun skal ligge i sin seng senest kl. 20. Det må være bedre at hun hviler end at hun er i aktivitet. Så får kroppen også lidt ekstra selvom det ikke er søvn. Det går jo ud over hendes indlæring og trivsel, men det ved i jo nok godt

Tak for gode råd 

Vi har prøvet at putte hende tidligere, men det betyder bare, at det tar længere tid at falde i søvn, og hun ligger og "keder" sig.. Men vi skal jo nok prøve at rykke det igen.

For i tiden lå en af os inde hos hende. Men vi blev så sindssyge af at være der så længe + vi synes hun sku lære selv at falde i søvn. Hun godt nogle gange blive lidt bange, men generelt går det godt med at ligge selv. Hun kalder bare alt alt for meget på os. Det er nok bare sværere for nogle børn end andre. Vi må prøve at rykke det igen her til skolestart og se hvad der sker. Tak for input! 

Anmeld Citér

7. august 2016

ESV

Vores 6 årige (næsten 7) kommer i seng mellem 19-20 men vi satser som regel at ramme 18.30

vores mindste på knap 4 uger sover når det passer hende 

vi går selv i seng mellem 22-00

Anmeld Citér

7. august 2016

Carina:-)

Baby når han kan sove.

Børn 4 år kl 20

Barn 8 år kl 21

Barn 11 lige om lidt 21.30- 22

Os selv omkring midnat 

Weekend er detsom detpasser ind 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.