Min kæreste får hele tiden maveproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2016

GrønStjerne

Rockertand skriver:

Man skal da ikke have accept fra lægen for at spise laktosefrit, det er der tusindevis, der gør hver dag.

Nej selvfølgelig skal man ikke have accept fra lægen for at spise laktosefrit.

Men nu er der jo andre årsager til maveproblemer, endda nogen der er meget alvorlige. Derfor tilråder jeg at man går til lægen når ens mand har maveproblemer over længere tid, fremfor "bare" at skifte til laktosefri diæt..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Min kæreste får hele tiden maveproblemer - specielt efter aftensmad. Han får undskyld det lidt klamme ende - dårlig mave næsten hver dag. Tror det går mig på fordi det er mig der laver aftensmad - jeg har længe tænkt over om jeg putter noget i han ikke kan tåle, men her i forgårs var det en ganske almindelig knorr lasagne! Jeg har ikke rodet med den udover det der står på pakken! 

Burde han ikke gå til lægen når det bliver ved?

Han siger Hans mave altid har været lidt mærkelig men jeg hører oftere og oftere at han gerne vil ha jeg lige ordner det eller det, sidder med baby, lukker hunden ud osv. fordi han er nødt til at gå på toilet igen... Kan jeg få (tvinge) ham til at gå til lægen? Vil gerne vide om han har en allergi eller noget siden hans mave skal gi så mange problemer. 

Til lægen med ham omgående! min mand startede med dårlig mave og er nu på daglig medicin et år efter og tre kikkert undersøgelser - de tror det er noget colitis/crohn ish kronisk tarmbetændelse, men sådan noget skal undersøges

for det første kan der være forstadier til kræft, det kan udvikle sig til at ødelægge dele af tarmen - der er risiko for stomi mm.

Jeg synes også det var "ubelejligt" når han altid skulle på toilet midt i at jeg havde brug for hjælp, men det er altså  værre for den der skal rende hele tiden 

Men jeg synes sagtens du kan kræve ham til lægen - ikke fordi det er ubelejligt for dig, men af omsorg og kærlighed fordi du gerne vil have ham rask og længe endnu

Anmeld Citér

3. juli 2016

Anonym

esioul skriver:

Jeg har også fra jeg var 13 til 25 år døjet med min mave, typisk efter aftensmad. 

Lægen sagde at det var irritabel tyktarm og at det eneste man kan gøre er at drikke rigeligt, dyrke motion og spise efter det. 

Du kan prøve at google det. Jeg ville dog lige tage et smut forbi lægen

Jup. Samme her! Fra 15-24 ca.. Pludselig forsvandt det og kom ikke retur. Aner ikke hvorfor. Men meget hæmmende da det stod på.

jeg ville sende ham afsted til en god læge.

Anmeld Citér

4. juli 2016

esioul

Anonym skriver:

Jup. Samme her! Fra 15-24 ca.. Pludselig forsvandt det og kom ikke retur. Aner ikke hvorfor. Men meget hæmmende da det stod på.

jeg ville sende ham afsted til en god læge.

Jeg har været så plaget af det til alle familiefester. Kunne bruge hele aftenene ude på toilettet. Til sidst havde jeg ikke lyst til at deltage fordi jeg jo alligevel altid blev dårlig. 

Det er virkelig hæmmende når det står på og det gør bare så ondt.... 

Mit er stille og roligt gået over. Jeg mærker det en sjælden gang i mellem. Men jeg kan tage til fester nu, uden at sidde og frygte det. Jeg begyndte at spise mindre brød, ris, pasta og kartofler. Det ser ud til det har virket. 

Anmeld Citér

4. juli 2016

Anonym

esioul skriver:

Jeg har været så plaget af det til alle familiefester. Kunne bruge hele aftenene ude på toilettet. Til sidst havde jeg ikke lyst til at deltage fordi jeg jo alligevel altid blev dårlig. 

Det er virkelig hæmmende når det står på og det gør bare så ondt.... 

Mit er stille og roligt gået over. Jeg mærker det en sjælden gang i mellem. Men jeg kan tage til fester nu, uden at sidde og frygte det. Jeg begyndte at spise mindre brød, ris, pasta og kartofler. Det ser ud til det har virket. 

Präcis saadan. Jeg havde det midt i gymnasiet. Det værste var da jeg skulle på studietur og i det hele taget udflugter med klassen.. Jeg har droppet brød, pasta og ligb. Spiser kød og grønt og har det ikke mere.. Men det blev aldrig bevist ved lægen hvad det var jeg ikke kunne tåle

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.