Min kæreste får hele tiden maveproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.915 visninger
14 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juli 2016

Anonym trådstarter

Min kæreste får hele tiden maveproblemer - specielt efter aftensmad. Han får undskyld det lidt klamme ende - dårlig mave næsten hver dag. Tror det går mig på fordi det er mig der laver aftensmad - jeg har længe tænkt over om jeg putter noget i han ikke kan tåle, men her i forgårs var det en ganske almindelig knorr lasagne! Jeg har ikke rodet med den udover det der står på pakken! 

Burde han ikke gå til lægen når det bliver ved?

Han siger Hans mave altid har været lidt mærkelig men jeg hører oftere og oftere at han gerne vil ha jeg lige ordner det eller det, sidder med baby, lukker hunden ud osv. fordi han er nødt til at gå på toilet igen... Kan jeg få (tvinge) ham til at gå til lægen? Vil gerne vide om han har en allergi eller noget siden hans mave skal gi så mange problemer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2016

Babilooo

Til lægen med ham ... Det ville jeg insistere på... (Kærligt skub)

Anmeld Citér

3. juli 2016

esioul

Anonym skriver:

Min kæreste får hele tiden maveproblemer - specielt efter aftensmad. Han får undskyld det lidt klamme ende - dårlig mave næsten hver dag. Tror det går mig på fordi det er mig der laver aftensmad - jeg har længe tænkt over om jeg putter noget i han ikke kan tåle, men her i forgårs var det en ganske almindelig knorr lasagne! Jeg har ikke rodet med den udover det der står på pakken! 

Han siger Hans mave altid har været lidt mærkelig men jeg hører oftere og oftere at han gerne vil ha jeg lige ordner det eller det, sidder med baby, lukker hunden ud osv. fordi han er nødt til at gå på toilet igen... Kan jeg få (tvinge) ham til at gå til lægen? Vil gerne vide om han har en allergi eller noget siden hans mave skal gi så mange problemer. 

Jeg har også fra jeg var 13 til 25 år døjet med min mave, typisk efter aftensmad. 

Lægen sagde at det var irritabel tyktarm og at det eneste man kan gøre er at drikke rigeligt, dyrke motion og spise efter det. 

Du kan prøve at google det. Jeg ville dog lige tage et smut forbi lægen

Anmeld Citér

3. juli 2016

MrFar

'HUSK' kan fås i håndkøb matas/apotek og skulle stabilisere maven... prøv det en overgang - måske er det nok (hvis han da nægter lægen) 

Anmeld Citér

3. juli 2016

Anonymor

Selvfølgelig skal han til lægen. Det kan jo være alt muligt. Lige fra irritabel tyktarm til en eller anden form for allergi - Fx gluten eller laktoseintolerance.

Anmeld Citér

3. juli 2016

GrønStjerne

Til lægen med ham. Min mand kom først afsted da det var så slemt at han ingenting turde spise fordi han fik de vildeste krampe og diarre anfald.

Det hjalp at holde pause med alt laktose men den slags skal gøres i samråd med en læge..

Anmeld Citér

3. juli 2016

modesty

Anonym skriver:

Han skal til lægen. Men derudover vil jeg også sige: Nogle former for intolerance kan man ikke teste for. Man kan godt f.eks være intolerant overfor laktose eller gluten uden at være decideret allergisk.

Så jeg ville også prøve at tage f.eks en ugen helt uden gluten og en uge helt uden laktose og se hvordan det påvirker.

Anmeld Citér

3. juli 2016

M &.I

Jeg har være til læge fik så ondt i mave og så sagde hun det tarmen jeg købt husk man blande den med vand eller yoghurt , eller juice . Den smager ok. 

Men nu ved jeg ikke om han har det sp det bedst han skal til læge. Jeg få også selv ondt efter aftens mad og jeg er sikker på det er spiserøre , når jeg drikker dansk vand hjælper det. 

Anmeld Citér

3. juli 2016

Rockertand

GrønStjerne skriver:

Til lægen med ham. Min mand kom først afsted da det var så slemt at han ingenting turde spise fordi han fik de vildeste krampe og diarre anfald.

Det hjalp at holde pause med alt laktose men den slags skal gøres i samråd med en læge..

Man skal da ikke have accept fra lægen for at spise laktosefrit, det er der tusindevis, der gør hver dag.

Anmeld Citér

3. juli 2016

B&J

Måske kan han ikke tåle mælk.

men kan også skyldes får han nok fiber ? 

Motion

sund mad? 

Er det kun efter aftensmaden og ikke andre måltider eller ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.