Jeg har ikke selv erfaring med angst, depressioner eller lignende, da jeg de sidste mange år generelt har haft et positivt livssyn - men hvis jeg en sjælden gang i mellem virkelig har følt mig ked af det, trådt på eller frustreret over en længere periode, så plejer jeg at sætte mig alene i et rum med en papir og en blyant. Og så skriver jeg bare. Det kan godt virke mærkeligt og svært i starten, især hvis man ikke føler at man er særlig god til at formulere sig på skrift (men det virker det nu ikke til at du har problemer med), men man skal bare tænke på at ingen skal læse det, og at man må skrive alt hvad man lyster. Sæt evt. noget musik på som du kan lide og sæt dig så ned og slå hjernen fra. Skriv det første der falder dig ind, og lad tankerne flyde ud igennem hånden og ned på papiret
Når du først er kommet i gang, så lover jeg dig at der går rigtigt hul på bylden, og du vil højest sandsynligt også komme til at skrive nogle ting som måske ikke nødvendigvis giver mening - men det kan det være at det kommer til, hvis du tolker på det senere.
Jeg har selv benyttet denne form for "terapi" eller hvad man skal kalde det, da jeg mistede min far til kræft som 17-årig, og også da jeg blev mobbet i folkeskolen. Jeg gjorde det også da jeg blev trådt godt og grundigt på af en som jeg havde store følelser for, og som blot brugte mig. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det virker for dig - dine problemer virker også noget mere omfattende end mine - men jeg sad i hvert fald tilbage med en FANTASTISK følelse efter at have skrevet 15 siders volapyk som ikke gav mening. Men det gav mening for mig - og så var det generelt også bare rart at kunne skrive en masse bandeord og bebrejde alt og ingenting 
Ellers - som de andre siger, så sørg endelig for at få brugt din psykolog godt og grundigt - og selvom det er så let for os at sige, så gør jeg det lige alligevel: Det skal nok gå det hele. Hvis du ser på din lille familie nu og her, så har du jo alt hvad du skal bruge 
Anmeld
Citér