Flyvetur med væske i ørene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2016

Diosa85

Nelly4 skriver:

Er der nogle der har fløjet med deres børn som havde væske i ørene?

Det er vores første barn (11 måneder), så vi aner intet om "ørebørn". Han har i nogle måneder haft tryk i ørene og snotnæse. Vi har ikke kunne mærke den store forskel på ham, så tror ikke det direkte generer ham. Nu fik vi afvide idag hos ørelægen at han har væske i ørene, men umiddelbart ikke nok til at man vil lægge dræn endnu. Vi skal flyve på lørdag, og er i tvivl om dette er muligt. Ørelægen sagde at hun havde fløjet hvis det var hende, men hun var også en "hardcore" mor, hvortil jeg svarede at det var jeg absolut ikke. Hun sagde vi måske kunne nå at få lagt dræn, men jeg vil ikke have ham i narkose blot fordi vi skal på ferie. 

Jeg er stadig i tvivl om hvorvidt der er en decideret smerte forbundet med flyvning og væske i ørene, eller om det "bare" føles som en prop. Det er en 2 timers flyvetur.
Har i erfaring? 

Jeg fik altid ekstremt ondt i ørene når jeg fløj.  Nu bruger jeg det der hedder jetears. De kan købes på apoteket og er sådan nogle små raket lignende ørepropper. Når jeg har dem i gør det slet ikke ondt og slipper også for propper i ørene. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.