Flyvetur med væske i ørene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Havde du valgt at flyve hvis dit barn havde væske i ørene?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.136 visninger
10 svar
2 synes godt om
30. juni 2016

Nelly4

Er der nogle der har fløjet med deres børn som havde væske i ørene?

Det er vores første barn (11 måneder), så vi aner intet om "ørebørn". Han har i nogle måneder haft tryk i ørene og snotnæse. Vi har ikke kunne mærke den store forskel på ham, så tror ikke det direkte generer ham. Nu fik vi afvide idag hos ørelægen at han har væske i ørene, men umiddelbart ikke nok til at man vil lægge dræn endnu. Vi skal flyve på lørdag, og er i tvivl om dette er muligt. Ørelægen sagde at hun havde fløjet hvis det var hende, men hun var også en "hardcore" mor, hvortil jeg svarede at det var jeg absolut ikke. Hun sagde vi måske kunne nå at få lagt dræn, men jeg vil ikke have ham i narkose blot fordi vi skal på ferie. 

Jeg er stadig i tvivl om hvorvidt der er en decideret smerte forbundet med flyvning og væske i ørene, eller om det "bare" føles som en prop. Det er en 2 timers flyvetur.
Har i erfaring? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2016

Carina:-)

Jeg er tidl ørebarn og jeg synes det kan gøre meget ondt.

Min 10 årige har lige haft en omgang og han græd i mandags da vi skulle lande pga tryk i ørene.

det føles ikke kun som en prop men det er jo ikke til at vide om han bliver meget påvirket. En sut kan hjælpe. 

Anmeld Citér

30. juni 2016

Carina:-)

Hov under selve flyvning mærker jeg ikke noget og heller ikke mine børn det er ved opstigning og landing det er slemt

Anmeld Citér

30. juni 2016

Muffinmus

Det er op, men især ned der er slemt. Men det undrer mig din læge ikke sagde i skulle bruge næsespray, for det plejer man at anbefale til flyvninger.

Så, mit bedste forslag er du lige får ringet og hører om det.

Ville ikke flyve uden at bruge sprayen,  det er virkelig ikke sjovt når de føler ørene går i stykker og intet kan gøre.

Anmeld Citér

30. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Som mor til et ørebarn, NEJ, det ville jeg aldrig nogensinde byde mit barn. 

Det kan være ekstremt smertefuldt, og I kan risikerer at stå med et barn som skriger og skriger og skriger.

Anmeld Citér

30. juni 2016

MetteT

Åh ikke hvis jeg havde vist hvor smertefuldt det er... Da vores søn var halvandet år var vi i Spanien.. Han havde dræn i og på vej derned var der ingenting... Men dagen inden vi skulle hjem tabte han drænet og flyveturen hjem på 3 1/2 time var et helvede!! Han skreg og skreg og skreg... Stakkels lille dreng.. Ville aldrig byde ham det igen... Men vi skulle jo altså hjem og vidste heller ikke på dette tidspunkt hvor slemt det ville være for ham...

Anmeld Citér

30. juni 2016

(august)

Er mor til to øre børn og har fløjet med dem flere gange. Vi har sørget for de blev ammet, suttet på sut, drukket juice med sugerør, spist noget som har gået mundvandet til at løbe, så de skal synke meget...der har ikke været nogen problemer. 

Anmeld Citér

30. juni 2016

MetteT

(august) skriver:

Er mor til to øre børn og har fløjet med dem flere gange. Vi har sørget for de blev ammet, suttet på sut, drukket juice med sugerør, spist noget som har gået mundvandet til at løbe, så de skal synke meget...der har ikke været nogen problemer. 

Havde de dræn i da i fløj?

Anmeld Citér

30. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det var et helvede at flyve inden vores fik dræn, men der har ikke været noget problem efter drænene er kommet i.

Anmeld Citér

30. juni 2016

(august)

MetteT skriver:

Havde de dræn i da i fløj?

Den ene har fløjet både før og efter dræn, og den lille har ingen dræn. 

Jeg vil sige det værste har været den store efter hendes dræn er faldet ud og trommehinden er vokset sammen igen, da hun jo ikke er vant til at mærke tryk på ørerne, så er det ubehageligt for hende når vi flyver eller noget så simpelt som at pudse næse. 

At flyve med dræn er som en leg, da de ikke kan mærke trykket ændrer sig da der jo er hul lige i gennem ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.