Et spørgsmål om mayonaisen og remouladen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.916 visninger
15 svar
19 synes godt om
29. juni 2016

sne190810

Hvilket forbrug har i af ovenstående? Eller nok mere - hvilket forbrug har jeres kære børn.. 

Vi har nemlig herhjemme en gentagende situation med børnene herhjemme, som eeeelsker det - især mayonaisen .. Den ene af vores piger kunne, hvis hun fik lov, spise mayonaise til alt! Hun får lov hjemme hos sin mor at få det på stort set alt, og hendes yndlingsret er feks kartoffelmos med mayonnaise  

Vi er jo så de lidt mere strenge og tarvelige forældre (får vi i hvert fald af vide tit :-P ) fordi der herhjemme er lidt restriktioner på hvad og hvornår man bruger remouladen og mayonaisen. Det er primært til frokost, og så de retter til aftensmad hvori det indgår som feks fiskedeller med remo, pommes frites eller æggekage med ketchup, you name it. 

Men er vi virkelig strenge?! 

Hvis pigerne selv fik lov at bestemme, så kom der mayonnaise/remoulade frem til morgenbordet, når der er boller med ost/pålæg til morgenmad og stort set til hver aftensmåltid. 

Vores beslutninger/"regler" bunder selvfølgelig i at vi voksne selv syntes det er lidt småklamt at øse sin mad over med hhv. remo eller mayo, men også fordi at vi gerne vil have at maden bliver smagt som den er lavet, at de råvarer som bliver brugt, bliver smagt som de er og sidst men ikke mindst, hvis ikke aller vigtigst så det sunde afspekt i det. Det er jo ikke ligefrem et vidunder slankemiddel at spise så meget unødvendigt remo/mayo om dagen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2016

Sedigfor

Jeg har det slet ikke i mit hjem

Anmeld Citér

29. juni 2016

God-mor

sne190810 skriver:

Hvilket forbrug har i af ovenstående? Eller nok mere - hvilket forbrug har jeres kære børn.. 

Vi har nemlig herhjemme en gentagende situation med børnene herhjemme, som eeeelsker det - især mayonaisen .. Den ene af vores piger kunne, hvis hun fik lov, spise mayonaise til alt! Hun får lov hjemme hos sin mor at få det på stort set alt, og hendes yndlingsret er feks kartoffelmos med mayonnaise  

Vi er jo så de lidt mere strenge og tarvelige forældre (får vi i hvert fald af vide tit :-P ) fordi der herhjemme er lidt restriktioner på hvad og hvornår man bruger remouladen og mayonaisen. Det er primært til frokost, og så de retter til aftensmad hvori det indgår som feks fiskedeller med remo, pommes frites eller æggekage med ketchup, you name it. 

Men er vi virkelig strenge?! 

Hvis pigerne selv fik lov at bestemme, så kom der mayonnaise/remoulade frem til morgenbordet, når der er boller med ost/pålæg til morgenmad og stort set til hver aftensmåltid. 

Vores beslutninger/"regler" bunder selvfølgelig i at vi voksne selv syntes det er lidt småklamt at øse sin mad over med hhv. remo eller mayo, men også fordi at vi gerne vil have at maden bliver smagt som den er lavet, at de råvarer som bliver brugt, bliver smagt som de er og sidst men ikke mindst, hvis ikke aller vigtigst så det sunde afspekt i det. Det er jo ikke ligefrem et vidunder slankemiddel at spise så meget unødvendigt remo/mayo om dagen. 

Herhjemme er det også kun til frokost engang imellem eller hvis vi får pølser, pomfritter eller andet i den dur vi bruger dressinger. Kunne ikke drømme om at give min datter remoulade til kartoffelmos osv. Her smager man også maden som den er og ellers er det er leverpostejsmad. 

Anmeld Citér

29. juni 2016

migxher

Vi serverer det hvis det passer til den ret vi får ovenpå brød/Pålæg ville jeg nok være lidt mere large.

Anmeld Citér

29. juni 2016

FruK

Vi har det i huset, men det bliver som regel for gammelt før det bliver spist. 

Vi bruger det kun til rugbrød en sjælden gang hvis vi får pålæg der passer til - det er her kun Mayo til æg/rejer og remo til fiskefrikadeller/filet. Og det får vi sjældent.

Jeg ville sætte en grænse for deres forbrug. Det er jo ikke noget der er specielt sundt at spise meget af. 

Anmeld Citér

29. juni 2016

Kay

Her hjemme spiser den store på snart 4 Remo til frokost og på pomfritter og til pasta (en lidt sjov idé hun har) hun spiser aldrig sovs og bruger lidt Remo som vi andre bruger sovs

Anmeld Citér

29. juni 2016

Loa

Isabella spiser faktisk slet ikke hverken remoulade, mayonnaise eller den slags. Allerhøjst ketchup på spaghetti og kødsovs - ellers ikke.

Men synes da bestemt det er fint der er regler for hvornår og hvor meget - ellers kan det jo hurtigt tage overhånd tænker jeg....

Anmeld Citér

29. juni 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nu er det ketchup der er et stort hit hos vores dreng og ja, han får lov i et vis omfang. Jeg kan ikke se noget galt i det og ja i mange tilfælde synes vi forældre ikke, at det passer til. Men hvis han kan lide det, så fred være med det.

Anmeld Citér

29. juni 2016

Kattha

Min datter elsker remoulade og ketchup. Men vi køber aldrig selv remoulade, så det er noget hun kun får hvis vi spiser ude, med fritter eller lign. Ketchup spiser hun til pasta, når voksne også gør. Og mayonnaise spises når det er blevet brugt i madlavningen, ikke som valgfri dressing. Så de tre ting er faktisk slet ikke en fast del af vores dagligdags mad.

Anmeld Citér

29. juni 2016

Tip!

Hos os er vi large med den slags.. Hvis det er det eneste fedtstof de spiser til det måltid, så herregud.. 

Vi alle skal have fedtstof, i begrænsede mængder. 

Der er garanteret ingen der som konfirmander kun vil have kartoffelmos og mayonnaise.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.