11 mdr og bider!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2016

lineog4

fo82 skriver:

Det er ikke nu jeg skal fortælle at min mor en gang bed igen da min søster bed hende i inderlåret? (1970'erne) - det hjalp 

ikke hårdt, men som min mor siger, jeg tænkte ikke over det, men jeg bed hende sgu 

min søster har aldrig bidt siden haha...

sådan gør vi så ikke mere i dag, der er vi meget mere korrekte og går meget op i at forklare de små poder hvorfor de ikke må bide (selv om de ikke forstår en meter af hvad vi siger) - der er nogle der ikke mener at man må gå/lave time out når poden har sat gebisset i mutti med diverse blå mærker til følge - men aflede - yaaaa - for det virker bestemt - indtil tænderne sidder endnu en gang i huden to minutter efter...

jeg tror man bliver nødt til at finde lige det der virker for at stoppe adfæren... Der skal være en reaktion på barnets aktion der kraftigt antyder at det der er noget skidt... Det er simpel stimuli respons teori... Vinder barnet intet ved at bide, eller taber barnet noget ved det, så er der ingen pointe i at gære det uden...

afledning og forklaringer hjælper ikke noget - for der vinder barnet... Bid = opmærksomhed... 

Af mine børn er det kun min datter der har bidt og det var i brysterne. 

Jeg var dybt upædagogisk: råbte højt AV og tog hende fra brystet og lagde hende fra mig - hun var omkring de 10 mnd og har aldrig bidt mig igen efter det chok! Ingen ord, ingen forklaring bare AV

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2016

Sedigfor

Min datter gjorde der også i en lille periode i en uge, det var fordi hun havde tænder på vej og hendes gummer gjorde meget ondt, så vi fin sådan en ting ved lægen som hun skulle bide i nogle gange om dagen (: sagde selvfølgelig hun ikke må bide og hvad man nu ellers siger (:

Anmeld Citér

29. juni 2016

migxher

Det er en fase og vi har også været der vores dreng gjorde det nogle gange hvis han blev meget glad eller vi tumler og det lige bliver kørt vildt nok op. Og så er det nok de smås lidt misforståede forsøg på at være kærlig.

Så jeg siger bestemt nej, jeg vil ikke have du bidder det gør ondt på mig. Men du må gerne ae/kramme mig istedet. Og så viser jeg ham hvordan han aer istedet eller giver ham en krammer. Og det er han faktisk blevet god til at gøre. At ae eller kramme istedet når jeg siger det til ham

Når de er så små tror jeg man kommer længtes med at aflede og altid give dem et alternativ til det de ikke må. Istedet for bare skæld ud og timeout. Det forstår de jo slet ikke i den alder. Her er det så ae eller kramme vi giver som alternativ. Eller give et kys. Min dreng forstår dog ikke helt konceptet med kys endnu han er 15 måneder.

Anmeld Citér

29. juni 2016

Diosa85

Tak for alle jeres gode svar. Rart at høre at det er normal adfærd i hans alder. Var så bange for om det var mig der havde fejlet et eller andet sted siden han var begyndt på det pjat

Men nu har i givet nogle gode råd og muligheder så er det bare at prøve mig frem og se hvad der virker bedst.

Anmeld Citér

29. juni 2016

fo82

lineog4 skriver:

Af mine børn er det kun min datter der har bidt og det var i brysterne. 

Jeg var dybt upædagogisk: råbte højt AV og tog hende fra brystet og lagde hende fra mig - hun var omkring de 10 mnd og har aldrig bidt mig igen efter det chok! Ingen ord, ingen forklaring bare AV

Velkommen under fanen som upædagogisk ... Der var nok kommet et for fanden efter mit av 

Anmeld Citér

29. juni 2016

alenemor42

fo82 skriver:

Velkommen under fanen som upædagogisk ... Der var nok kommet et for fanden efter mit av 

Det bestemt ikke upædagogisk men klart og tydeligt selv for et lille barn �� at give sig til at forklare hvorfor og hvordan forstår de jo ikke alligevel 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Diosa85

En lille Update herfra som lovet efter at have prøvet metoden med at sige "nej ikk bide" flytte ham og sætte mig op i sofaen. 

Han griner mig stadig bare op i hovedet og kravler da bare over og bider mig igen. Fjerner ham gang på gang. Efter 8-10 gange begynder han så at pive og kravle efter mig og tage armene op. Først her tager jeg ham på til mig, da jeg ser det lidt som "har forstået mor, undskyld". Er det forkert? 

Anmeld Citér

6. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Diosa85 skriver:

En lille Update herfra som lovet efter at have prøvet metoden med at sige "nej ikk bide" flytte ham og sætte mig op i sofaen. 

Han griner mig stadig bare op i hovedet og kravler da bare over og bider mig igen. Fjerner ham gang på gang. Efter 8-10 gange begynder han så at pive og kravle efter mig og tage armene op. Først her tager jeg ham på til mig, da jeg ser det lidt som "har forstået mor, undskyld". Er det forkert? 

Har du prøvet at fjerne dig selv fra situationen, fremfor at fjerne ham?

simpelthen gå hen til reolen og vende ryggen til ham.

Anmeld Citér

6. juli 2016

Diosa85

EBK skriver:

Har du prøvet at fjerne dig selv fra situationen, fremfor at fjerne ham?

simpelthen gå hen til reolen og vende ryggen til ham.

Ja det er det jeg gør. Fjerner ham og rejser mig og sætter mig over i sofaen 

Anmeld Citér

6. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Diosa85 skriver:

Ja det er det jeg gør. Fjerner ham og rejser mig og sætter mig over i sofaen 

Jamen du skriver du fjerner ham? 

Jeg ville simpelthen bare gå og vende ryggen til ham, så det bliver kedeligt. Ville ikke begynde at flytte rundt på ham eller sætte mig i sofaen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.