11 mdr og bider!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.520 visninger
20 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juni 2016

Diosa85

T er 11 mdr lige om lidt og han bider. Han sidder i min mave i lår og hvad han ellers kan komme til. Det er tydeligt at han ser det som leg for han griner i hele hovedet når han gør det. 

Har prøvet at sige bestemt nej til ham og fjerne ham. Men så griner han endnu mere og går så efter en igen. 

Min mor hævede stemmen overfor ham Idag hvor jeg sagde at det skulle hun lade være med for det forstår han alligevel ikke når han er så lille. 

Men hvad pokker kan jeg gøre for at få ham til at lade være?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2016

Anonym

Diosa85 skriver:

T er 11 mdr lige om lidt og han bider. Han sidder i min mave i lår og hvad han ellers kan komme til. Det er tydeligt at han ser det som leg for han griner i hele hovedet når han gør det. 

Har prøvet at sige bestemt nej til ham og fjerne ham. Men så griner han endnu mere og går så efter en igen. 

Min mor hævede stemmen overfor ham Idag hvor jeg sagde at det skulle hun lade være med for det forstår han alligevel ikke når han er så lille. 

Jeg ville vise ham at der var en konsekvens ved at han bidder. Min dreng gjorde det i en periode ved mig da han var lille. Til at starte med sagde jeg bestem at jeg ikke ville have det og satte han ned på gulvet og gik selv hen i sofaen og satte mig. Efter en længere periode, endte jeg med at give ham en time out inde i hans tremmeseng på ca fem min hvor han kom til at sidde alene og efter et stykke tid stoppede han. Nu ved jeg ikke om han gør det ved andre børn, men jeg kan huske at vores dagplejemor sagde, at han havde gjort det en gang ved et andet barn og der blev han bidt igen og derefter stoppede han derovre.

Anmeld Citér

28. juni 2016

MorDk

Jeg synes du skal fortsætte med det du gør. Sige bestemt: Jeg vil IKKE have du bider. Det gør ondt. Og sige kun den sætning. Hvis I leger på gulvet og han bider så siger du sætningen og rejser dig op og går væk. Du skal ikke blive siddende. Du kan så vende tilbage og prøve at lege videre... eller lade ham komme til dig. Men du gentager igen hvis han bliver ved. Det kan også hjælpe at aflede med noget andet for at ændre stemning, situation m.m 

Det hjalp herhjemme. 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg ville vise ham at der var en konsekvens ved at han bidder. Min dreng gjorde det i en periode ved mig da han var lille. Til at starte med sagde jeg bestem at jeg ikke ville have det og satte han ned på gulvet og gik selv hen i sofaen og satte mig. Efter en længere periode, endte jeg med at give ham en time out inde i hans tremmeseng på ca fem min hvor han kom til at sidde alene og efter et stykke tid stoppede han. Nu ved jeg ikke om han gør det ved andre børn, men jeg kan huske at vores dagplejemor sagde, at han havde gjort det en gang ved et andet barn og der blev han bidt igen og derefter stoppede han derovre.

Jeg går ikke rigtig ind for det der time out. Hans værelse og seng skal være hyggelig og ikke et sted han skal forbinde med straf.

men god ide at prøve at rejse mig og gå over og sætte mig i sofaen

De har ikke nævnt noget om at han skulle at bidt nogen børn i vuggestuen. Det går jeg udfra de havde fortalt mig hvis han gjorde

Anmeld Citér

28. juni 2016

Diosa85

MorDk skriver:

Jeg synes du skal fortsætte med det du gør. Sige bestemt: Jeg vil IKKE have du bider. Det gør ondt. Og sige kun den sætning. Hvis I leger på gulvet og han bider så siger du sætningen og rejser dig op og går væk. Du skal ikke blive siddende. Du kan så vende tilbage og prøve at lege videre... eller lade ham komme til dig. Men du gentager igen hvis han bliver ved. Det kan også hjælpe at aflede med noget andet for at ændre stemning, situation m.m 

Det hjalp herhjemme. 

Har prøvet med at aflede med legetøj. Men det hjælper ikke. Men god ide at prøve at gå væk fra ham og så fortsætte med at sige bestemt nej jeg vil ikke have du bider. 

Det har jeg ikke prøvet. Plejer at blive siddende ved ham. Men kan godt se at jeg så indbyder til hans "leg"

Anmeld Citér

29. juni 2016

MorDk

Diosa85 skriver:

Har prøvet med at aflede med legetøj. Men det hjælper ikke. Men god ide at prøve at gå væk fra ham og så fortsætte med at sige bestemt nej jeg vil ikke have du bider. 

Det har jeg ikke prøvet. Plejer at blive siddende ved ham. Men kan godt se at jeg så indbyder til hans "leg"

Det er lidt som med hundeopdragelse hehe der vender du siden til eller vender dig væk fra hunden når du ikke gider den. Ingen øjenkontakt. Held og lykke og kom gerne med en update.

Anmeld Citér

29. juni 2016

MorDk

Anonym skriver:

Et barn på den alder kan slet ikke forstå hvorfor du sætter ham i sengen og går f.eks. Desuden tænker jeg at Time Out på den måde ikke er en løsning ift. at komme bideriet til livs. 

Anmeld Citér

29. juni 2016

Anonymor

Nu skriver jeg det her som det 'man nok burde gøre', for jeg skal være ærlig at sige, at jeg også herhjemme i visse situationer bruger konsekvens. Men det fungerer ofte bedre at rose børn for det, de gerne må, end at straffe dem for det, de ikke må, men gør alligevel. Et barn på 11 mdr. forstår faktisk ikke rigtig ordet "ikke". Det er en formulering, der er lige over deres sproglige kompetence. Så derfor vil det ikke have den store effekt at sige "Nej lille skat! Du må ikke bide mor!"

Jeg ville nok i stedet aflede ham med noget, som han kan gøre i stedet. Og, som en anden siger, ikke give det den helt store opmærksomhed. Han har også en alder, hvor han begynder at opdage, at han kan påvirke miljøet omkring sig. Og så er det jo sjovt at bide dig, fordi han opdager sammenhængen mellem handling-->effekt. Og han forstår ikke, at det er en skidt handling.

Så positiv forstærkning af ønsket adfærd, og så ikke for meget opmærksomhed på det bideri

Anmeld Citér

29. juni 2016

God-mor

Diosa85 skriver:

Du gør allerede det rigtige ved at sige bestemt NEJ til ham, men du skal også fjerne dig fysisk når han gør det, så han kan se at du ikke vil acceptere at blive bidt. Han forstår ikke hvorfor det er forkert, fordi det er han alt for lille til, men han vil kunne forstå at du ikke vil have det, hvis du siger bestemt nej og fjerner dig fysisk. Det virkede da min datter havde en periode hvor hun slog. 

Anmeld Citér

29. juni 2016

fo82

Det er ikke nu jeg skal fortælle at min mor en gang bed igen da min søster bed hende i inderlåret? (1970'erne) - det hjalp 

ikke hårdt, men som min mor siger, jeg tænkte ikke over det, men jeg bed hende sgu 

min søster har aldrig bidt siden haha...

sådan gør vi så ikke mere i dag, der er vi meget mere korrekte og går meget op i at forklare de små poder hvorfor de ikke må bide (selv om de ikke forstår en meter af hvad vi siger) - der er nogle der ikke mener at man må gå/lave time out når poden har sat gebisset i mutti med diverse blå mærker til følge - men aflede - yaaaa - for det virker bestemt - indtil tænderne sidder endnu en gang i huden to minutter efter...

jeg tror man bliver nødt til at finde lige det der virker for at stoppe adfæren... Der skal være en reaktion på barnets aktion der kraftigt antyder at det der er noget skidt... Det er simpel stimuli respons teori... Vinder barnet intet ved at bide, eller taber barnet noget ved det, så er der ingen pointe i at gære det uden...

afledning og forklaringer hjælper ikke noget - for der vinder barnet... Bid = opmærksomhed... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.