Jeg var 21, da jeg fik min første, og jeg kan også få den dér følelse nogen gange. Ikke sådan at jeg fortryder mine børn, for jeg kan ikke forestille mig en verden uden dem i den. Men den der følelse af... De begrænsninger jeg har sat mig selv ved at være mor allerede nu.
Det er ikke så meget fest og druk - Det siger mig ikke noget. Men sådan noget som min karriere. Jeg var ikke karrieremenneske, da jeg startede på universitet og fik min første, men kan mærke, at jeg er blevet det. Jeg elsker mit fag, og jeg er dygtig til det, og der er desværre mange døre, jeg ikke har kunne åbne, fordi jeg ikke havde tiden. Jeg er jo mor. Kurser, jeg ikke har kunne deltage i, fordi jeg havde ungerne. Frivillige jobs, jeg har måtte sige nej tak til, fordi jeg ikke havde de to eftermiddage/aftener om ugen grundet børnene. Ting jeg har måtte afslå grundet afstand, fordi det ville betyde, at jeg dårligt nok ville se mine børn.
Dét kan godt ærgre mig. Nu er mine børn så delebørn, og selvfølgelig ønskede jeg hellere for dem, at de ikke skulle vokse op sådan (om end det ikke ville være godt for dem, hvis min x og jeg stadig var sammen). Og selvom jeg selvfølgelig savner dem, når de er på samvær, så sætter jeg også pris på, at min kæreste og jeg har de 2 dage om ugen, hvor vi får lov at være et par, dyrke os selv, hinanden, drikke os fulde en lørdag, hvis vi vil. Det hjælper lidt på det 
Anmeld
Citér