Monica89 skriver:
Så man for både normal su og barselsklip oven i? Talte med en su vejleder i forgårs som sagde til mig at jeg kun vil få ca 5000kr udbetalt på barsel under su, som enlig forsørger. Ville ellers havde startet på uddannelse 1/8, har termin 5 feb. Men kan ikke pga 5000kr udbetalt om måneden ikke er nok 
Så tror jeg du skal ringe ind og forhøre dig igen. Hvilken uddannelse er du indskrevet på?
Hvis du er under uddannelse som elektriker og får lærlingeløn f.eks., så er der helt andre regler ang. SU. Derfor kan det variere fra uddannelse til uddannelse.
Men kan være din vejleder har snakket om enkeltklip så?
Du kan jo også vælge at få udbetalt de ekstra barselsklip som mixklip eller dobbeltklip.
Derudover så sidder du som enlig forsørger hvortil jeg ligeledes er ret sikker på at du kan få ekstra tillæg, desuden boligstøtte såfremt du sidder i en lejet lejlighed.
Synes du skal tage et ekstra kig på dine financielle muligheder under uddannelse, fordi det lyder usandsynligt at du vil sidde med blot 5000,- pr. mdr. Er du hjemmeboende eller under 20 år?, søgt ind på en ungdomsuddannelse?
Ellers kan du finde rigtig mange svar på su.dk
Pøj pøj
Anmeld
Citér