Få børn under uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.158 visninger
13 svar
2 synes godt om
28. juni 2016

Anonym trådstarter

Har brug for at høre jer mennesker derude. 

Står i den situation at vi har prøvet at blive gravide i 3½ år, og jeg er under uddannelse, det kan lykkes lige pludselig eller vi kan risikere at det ikke sker før længe efter jeg er stoppet om 2½ år. 

Men har været sygmeldt af 2 omgange så er røget 1 år bag ud i min uddannelse som oprindeligt kun tog 3½, og fik så lige afvide i dag at man max må tage 6 år om at tage en bachelor.. Og har jo så selvfølgelig brugt af sygeklip. Men tænker sådan lidt hvordan og hvorledes ser det ud hvis jeg skulle ende med at blive gravid, så er det jo 1 år mere, og hvis jeg så er uheldig at dumpe nogle eksamener så kan jeg jo ryge længere tilbage

Hvordan er det, laver fødselsklip et hul i det hele med hensyn til de 6 år? eller hvordan, og tæller de med i de oprindelige 70 su klip... Står virkelig og ikke ved hvad jeg skal gøre, for ønsker ikke at sætte en prop i det hele, men er også bange for at ende med jeg ikke får min uddannelse... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2016

Mortil2drenge<3

Anonym skriver:

Står i den situation at vi har prøvet at blive gravide i 3½ år, og jeg er under uddannelse, det kan lykkes lige pludselig eller vi kan risikere at det ikke sker før længe efter jeg er stoppet om 2½ år. 

Men har været sygmeldt af 2 omgange så er røget 1 år bag ud i min uddannelse som oprindeligt kun tog 3½, og fik så lige afvide i dag at man max må tage 6 år om at tage en bachelor.. Og har jo så selvfølgelig brugt af sygeklip. Men tænker sådan lidt hvordan og hvorledes ser det ud hvis jeg skulle ende med at blive gravid, så er det jo 1 år mere, og hvis jeg så er uheldig at dumpe nogle eksamener så kan jeg jo ryge længere tilbage

Hvordan er det, laver fødselsklip et hul i det hele med hensyn til de 6 år? eller hvordan, og tæller de med i de oprindelige 70 su klip... Står virkelig og ikke ved hvad jeg skal gøre, for ønsker ikke at sætte en prop i det hele, men er også bange for at ende med jeg ikke får min uddannelse... 

Tror altså det noget helt andet når man skal på barsel ��

Anmeld Citér

28. juni 2016

Dorthe1986

Barselsklip er ikke med i de 70 klip! 

Anmeld Citér

28. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Jeg kan ikke forestille mig, at barsler tæller med. Når det er sagt,så ville jeg nok overveje  om ikke jeg skulle "kæmpe mig igennem" min uddannelse inden jeg fik børn, når jeg allerede var et år bagud pga. Sygdom? Det afhænger selvfølgelig af, hvilken form for sygdom, du har haft, men det er jo ikke just lettere at få en uddannelse i hus med små børn at tage sig af? 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Soonmom

Jeg tror altså heller ikke barsel tæller med, jeg går også på en bachelor uddannelse og når i hvert fald at skulle have to barsler, så er vi oppe på 5,5 år, dvs. at hvis jeg skal have nummer 3, må jeg kun holde 6 måneder, det tror jeg simpelthen ikke på.

Anmeld Citér

28. juni 2016

VN

Barsel tæller ikke med  jeg starter selv på uddannelse her til august, og jeg har termin i februar. Jeg spurgte min vejleder fra uddannelsen, og det har ingen betydning for de 70 klip. Barsel er noget andet 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Anonym1985

Kære trådstarter.

Barselsklip er ekstra klip du får tildelt udover den normale SU, 12 af slagsen du enten kan vælge at få udbetalt som dobbeltklip, mixklip eller enkeltklip.

Derudover får du forlænget din uddannelse med yderligere 12 måneder også selvom dette så springer rammen for de oprindelige 6 års normering. 

Dog er jeg ret sikker på at du så SKAL være færdig med alle dine ECTS når den berammede tid for din uddannelse så oprinder. Så det er bare med at klø på.

Du kan stadigvæk godt fortsætte på dit studie og evt. aflevere en eksamensopgave eller tage en eksamen samtidig med at du holder barsel. Det ikke anbefalelses værdigt MEN kan lade sig gøre hvis du kommer i tidsnød.

Anmeld Citér

28. juni 2016

lineog4

SU og hvor lang tid du må være om din uddannelse er to forskellige ting. 

Barsel på SU giver 12 ekstra SU klip oven i de klip du har til din uddannelse (lidt overrasket over du skulle have 70 klip til en bachelor, da det kun er 12 klip mindre end jeg havde til min kandidat, fordi man den gang havde er "fjumre" år ellers havde jeg kun 70). 

Hvis der er skrevet ind i studieordning at man "kun" har 6 år til uddannelsen så er det formodentlig inklusiv barsel. For det betyder man har 6 år til at afslutte uddannelsen fra den dato du starter uafhængigt af hvad du laver indimellem - grunden er den simple man ellers kan have for mange studerende på alt for mange forskellige studieordninger og man kan undgå evighedsstuderende. Så der tror jeg ikke en barsel giver dig 12 måneder mere så du kan være 7 år om din uddannelse - desværre. 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Kattha

Synes også 70 klip lyder som ret meget til en bachelor. Er du sikker på det ikke er til hele uddannelsen, altså BA+overbygning? Reglerne er blevet strammmet en del med fremdriftsreformen, så jeg ville anbefale at gå til studievejlederen og få klarhed over alle de ting, lave en plan/skema. Har selv oplevet, at ens studieordning, der som i mit tilfælde måske er fra 2008 og ikke er blevet ændret, desværre kan være lidt forvirrende ift. reformen og ændringerne. Men i hvert fald på KU er studievejlederne ret gode til de der ting, og kan ellers sende dig videre til rette vedkommende.

Anmeld Citér

28. juni 2016

MissMoon

Anonym1985 skriver:

Kære trådstarter.

Barselsklip er ekstra klip du får tildelt udover den normale SU, 12 af slagsen du enten kan vælge at få udbetalt som dobbeltklip, mixklip eller enkeltklip.

Derudover får du forlænget din uddannelse med yderligere 12 måneder også selvom dette så springer rammen for de oprindelige 6 års normering. 

Dog er jeg ret sikker på at du så SKAL være færdig med alle dine ECTS når den berammede tid for din uddannelse så oprinder. Så det er bare med at klø på.

Du kan stadigvæk godt fortsætte på dit studie og evt. aflevere en eksamensopgave eller tage en eksamen samtidig med at du holder barsel. Det ikke anbefalelses værdigt MEN kan lade sig gøre hvis du kommer i tidsnød.

Så man for både normal su og barselsklip oven i? Talte med en su vejleder i forgårs som sagde til mig at jeg kun vil få ca 5000kr udbetalt på barsel under su, som enlig forsørger. Ville ellers havde startet på uddannelse 1/8, har termin 5 feb. Men kan ikke pga 5000kr udbetalt om måneden ikke er nok 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.