kan man få hjælp til barn nr to?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2016

MorTilN

MissTas skriver:

Ikke andet end 5 mrd siden vi var til samtale angående behandling pga vi ikk ku blive gravide og havde prøvet i halvandet år og alle former for behandling er egen betaling når man har et eller flere fælles børn i forvejen.. 

Mærkeligt jeg var til ivf infomøde og 1. Samtale i maj  i år hvor der blev spurgt ind til det og begge steder sagde de at iui var gratis ud over medicinen men at ivf/icsi var på egenbetaling ved mindre man har æg på frys

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2016

MorTilN

debattør-34806 skriver:

Kunne være dejligt. Hvad betyder de forskellige forkortelser? Bare så jeg ved hvad det er jeg siger til min læge

Iui er insimination 

Ivf er reagensglas hvor sædceller og æg bliver lag i et lille hul og skal finde hinanden 

Icsi er mikro insiminerring hvor én sædcelle lægges direkte ind i ægget

Anmeld Citér

28. juni 2016

MorTilN

MissTas skriver:

Alle behandlinger er for egen regning når man har fælles børn i forvejen. Som en anden skriver kom der nye regler i november .. 

Som jeg skrev til en anden har jeg været til ivf infomøde og 1. Samtale I maj måned i år og både min kæreste og jeg har forstået det som iui er lige vilkår med 1. Barn at man selv betaler medicin og reagensglas er på egenbetaling ved mindre man har æg på frys

Anmeld Citér

28. juni 2016

MissTas

Viventerpådig skriver:

Som jeg skrev til en anden har jeg været til ivf infomøde og 1. Samtale I maj måned i år og både min kæreste og jeg har forstået det som iui er lige vilkår med 1. Barn at man selv betaler medicin og reagensglas er på egenbetaling ved mindre man har æg på frys

Det må være forskelligt fra klinik til klinik så, for intet ved os var gratis ligemeget hvad  

Anmeld Citér

28. juni 2016

MissTas

Viventerpådig skriver:

Her skulle vi gi 5000kr for en alm insemination plus medicinforbrug. 

Anmeld Citér

28. juni 2016

MorTilN

MissTas skriver:

Her skulle vi gi 5000kr for en alm insemination plus medicinforbrug. 

Underligt især når det er offentlig resci 

Anmeld Citér

28. juni 2016

MissTas

Viventerpådig skriver:

Underligt især når det er offentlig resci 

Vores var privat regi.. 

Anmeld Citér

28. juni 2016

MorTilN

MissTas skriver:

Vores var privat regi.. 

Vi er nemlig i offentlig resci man være det er det der er forskellen

Anmeld Citér

28. juni 2016

MissTas

Viventerpådig skriver:

Vi er nemlig i offentlig resci man være det er det der er forskellen

Måske.. Burde egentlig bare ikke ha noget at sige. Hmm  

Anmeld Citér

29. juni 2016

MorTilN

MissTas skriver:

Måske.. Burde egentlig bare ikke ha noget at sige. Hmm  

Næh det ville jeg heller ikke mene, men er selv 1. Fælles barn ikke på egenbetaling vis man vil i det private fra start af? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.